וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר מוסר את עדותו האחרונה: "חושב שפגישת ההנחיה נערכה אחרי כניסתי לתפקיד"

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 11:43

אחרי 4 חודשים, עד המדינה ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר הגיע לבית המשפט ככל הנראה בפעם האחרונה במסגרת תיק 4000. בעדותו היום אמר: "מהיום הראשון אמרתי שהפגישה הייתה בשבוע הראשון לאחר המינוי, כי אני זוכר את כל הסיטואציה ואת המינגלינג שהיה שם"

בווידאו: עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000/מערכת וואלה!

שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000 ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, מעיד הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהופסקה עדותו לפני שבועיים בשל מחלת הקורונה של השופט עודד שחם ואירועים נוספים.

עדותו של פילבר החלה בחודש מרץ 2022, ואם לא יהיו שינויים, תגיע היום לסיומה.

במהלך העדות ההגנה הצליחה להוכיח כי אחד האירועים המרכזיים בכתב האישום, פגישת ההנחיה בה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הנחה את פילבר להיטיב עם בעלי בזק שאול אלוביץ', לא נערכה לאחר מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, כפי שנכתב בכתב האישום.

בעקבות זאת הפרקליטות נאלצה לבקש את תיקון כתב האישום, כך שמועד הפגישה היה בסמוך להחלטה על המינוי של פילבר, ולאו דווקא לאחר אישור המינוי בממשלה ב-7 ביוני 2015. בחקירה החוזרת התובעת עורכת הדין יהודית תירוש מנסה לצמצם את הנזקים מחקירתו הנגדית של פילבר, בה הוא "התמסר" כדבריה, לטענות ההגנה.

עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
פילבר בבית המשפט/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

פילבר נתן בעדותו מספר סימנים לכך שהפגישה נערכה לאחר מינויו כמנכ"ל, בהם מכתב אישור חופשה שהוא נכנס עימו לפגישה כדי שנתניהו יחתום עליו בתור שר התקשורת.

הפרקליטות מבקשת להראות כי ייתכן שהפגישה התקיימה לפני המינוי, במספר תאריכים אפשריים, בהם ה 3.6, ארבעה ימים לפני מינוי פילבר הרשמי. לפי איכוני הטלפון של פילבר, בממשלה ביום זה נפגש פילבר עם נתניהו בלשכת ראש הממשלה.

תירוש: "בחקירה הנגדית הוצגו לך נתונים שראו אתה לא פעיל באותו יום בטלפון בין 19:43 ל-23:36 הסנגור הניח בפניך שאז הייתה כנראה פגישה שלך במשרד ראש הממשלה בנושא רשות השידור עם נתניהו. הוצג לך שזו הייתה פגישה וממושכת של 4 שעות".

תירוש: "אני רוצה להציג לך עוד נתונים. ניתן לראות שאתה מודיע לאשתך 'הוזמנתי להערב לבלפור בשמונה'. הפגישה הייתה במשרד ראש הממשלה אין חולק".

פילבר: "כנראה הועברה שלם".

תירוש, מציגה התכתבות בין פילבר לאשתו: "קיבלתי הודעה שעברתי ואשתו הגיבה 'מזל טוב'".

עוד בוואלה!

"הפסקת החשמל" ופגישת ההנחיה: התביעה משלימה את חקירתו החוזרת של פילבר

לכתבה המלאה
עו"ד ז'ק חן, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד ז'ק חן/פלאש 90, יונתן זינדל

פילבר: "יום קודם הייתה ועדת בוחנים לשירות המדינה. כל המנכ"לים המיועדים צריכים לעבור ועדת בוחנים לפני האישור בממשלה ביום ראשון (7.6). כנראה אז קיבלתי את ההודעה שהמינוי מאושר ואני יום ראשון עולה לממשלה".

תירוש הציגה את יומן ראש הממשלה לאותו יום. "ב-19:30 אני רואה פגישה עם ח"כ דוד ביטן ובין שמונה לתשע פגישה מושחרת". אני רואים ביומן שלא קבועה ישיבה ארוכה ארבע שעות איתך יש פה שתי פגישות אחרות, האם לא בהכרח בכל השעות היית אצל מר נתניהו?".

פילבר: "הייתי בעשרות מקרים מהסוג הזה. אתה מגיע ללשכה מחכה לפגישה, לפעמים יש פגישה אחת ארוכה ואתה סוגר הטלפון, מתחילתה ועד סופה. ויש מקרים שלפעמים היו יושבים ומחכים קצת. זה יכול להיות כך וזה יכול להיות כך. לגבי פגישת ההנחיה אם היא אכן התרחשה ב-20:00 בערב אין סיבה שעד 23:00 בערב לא יהיה לי את הטלפון, כי פגישת ההנחיה הייתה 20 דקות. בוודאות פגישת ההנחיה אין לפניה ואין אחריה. ואני חושב שהיא התקיימה אחרי כניסתי לתפקיד. גם אם היינו דנים על הפרק זמן הזה יש פה בעייתיות למה אני לא ניגש לטלפון שעה וחצי אחרי הפגישה. בפגישת ההנחיה יצאתי וחזרתי".

תירוש: "נוכח עוד נתונים שהצגתי, שזה היה אחר אישור המינוי בנציבות, בשעות הערב, בלשכת רוהמ שהיה בתקופה שנפגשת מספר פגישות עם מר נתניהו בנושאי תקשורת, נוכח כל אלו אתה לפחות לא יכול לשלול שפגישת ההנחייה הייתה שם?".

פילבר: "אני העדתי על הפגישה בצורה ברורה בכל הפעמים מהזיכרון. מהיום הראשון אמרתי שזה היה בשבוע הראשון לאחר המינוי. כי אני זוכר את כל הסיטואציה שהיתה עם המינגלינג והמכתב של משרד התקשורת, לכן יכול להיות שמתקיימים פה הסימנים אבל הפגישה היתה אחרי".

עו"ד ז'ק חן הזכיר שהוא מתנגד להעלאת כל טענה שאינה כתובה בכתב אישום. חן הודיע בעבר שבמקרה כזה הוא עלול לבקש חקירה נגדית נוספת.

רבקה פרידמן פלדמן: "אתם רוצים לבוא עוד יום לחקירה עם העד הזה?".

פילבר: "אני לא אסכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully