וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת החשמל" ופגישת ההנחיה: התביעה משלימה את חקירתו החוזרת של פילבר

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 18:08

בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים ביקשה התובעת לשלול את האפשרות שפגישת ההנחיה נערכה במועדים שבהם תועדו פגישות בין נתניהו לפילבר - 15 ו-17 ביוני. עוד ביקשה תירוש להבהיר את נושא התקלה הטכנית בחקירתו של פילבר ותקלת ה-DVD

בווידאו: חקירת פילבר מתקרבת לסיומה/מערכת וואלה!

חקירתו החוזרת של עד המדינה שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, התקיימה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בדיון, ביקשה התובעת עו"ד יהודית תירוש לשלול את האפשרות שפגישת ההנחיה נערכה במועדים בהן תועדו פגישות בין נתניהו לפילבר - 15 ו-17 ביוני. "הן נערכו לאחר שהוא נפגש עם אלוביץ וקמיר, ולכן לא ניתן לקשור בין הפגישות ובין פעולות שפילבר ביצע לכאורה בהנחיית נתניהו", אמרה.

לפי כתב האישום המקורי, פגישת ההנחיה נערכה במועד לא ידוע אך לאחר מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת ב-7 ביוני 2015. בפגישה, נתניהו הנחה את פילבר להיטיב עם אלוביץ ולמתן את המחירים ברפורמת השוק הסיטונאי.

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

ההגנה הראתה כי לפי איכוני הטלפונים ויומני ראש הממשלה ופילבר, הפגישה לא הייתה יכולה להתרחש בשבוע לאחר מינויו של פילבר, ובעקבות זאת הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום. אתמול בן צור טען כי לפי הסימנים שנתן פילבר לפגישה, ולפי הצלבה של איכוני הטלפון שלו, היומנים והתכתבויות עם גורמים נוספים - הפגישה לא הייתה יכולה להיות גם לפני המינוי, למעט שני תאריכים ה-27 במאי וה-3 ביוני, בהם פילבר היה באזור קריית הממשלה, אך היה בפגישות אחרות.

בחקירה הנגדית הראה בן צור כי פילבר היה באזור קריית הממשלה ה-27 במאי והראה כי לפי פעילות הסלולרי שלו, הסלולרי היה מושבת, ללא שיחות והודעות נכנסות או יוצאות, במשך ארבע שעות בשעות הערב. בחקירה הנגדית הגיעו בן צור ופילבר למסקנה שפילבר היה במשרד ראש הממשלה, וככל הנראה היה דיון ארוך רב משתתפים, בו אסור להכניס מכשירים ניידים לתוך הדיון. תירוש הציגה את לו"ז הפגישות של ראש הממשלה, שהראה פער בין פגישות בשעת הערב.

עוד בוואלה!

משפט נתניהו: הסתיימה חקירתו הנגדית של פילבר, בפרקליטות נערכים לחקירה חוזרת

לכתבה המלאה
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

עו"ד בן צור מחה על כך שהיא שואלת שאלות שמהוות מקצה שיפורים לחקירה הנגדית, אך השופטים דחו את ההתנגדות.

תירוש: "שאלה ממוקדת, לגבי 19:52 עד 20:24, ששם אתה חוזר להיות זמין, האם אתה יכול לשלול שבפרק הזמן הזה אתה יכול לשלול שהיית אצל מר נתניהו בשעות הערב?"

פילבר השיב: "אין לי זיכרון אלו היו 4 שעות שנכנסים ללשכה מכבים את הטלפונים לפעמים לוקחים אותם או לא לוקחים אותם".

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022/ניב אהרונסון

עוד ביקשה תירוש להבהיר את נושא התקלה הטכנית בחקירתו של פילבר מיום ה-20 בפברואר. תחילה, טענו הסניגורים כי הייתה הפסקת חשמל במהלך החקירה ולכן לא היה תיעוד וידאו שלה ולטענת ההגנה, לאחר הפסקת החשמל השתנתה גרסתו של פילבר. בהמשך, בעקבות מסמכים שהעבירה הפרקליטות להגנה, הובהר כי הייתה תקלה טכנית במכשיר ה-DVD שלא פעל במשך שש דקות.

תירוש ביקשה להבהיר כי מדובר על תקלה קצרה, שתועדה בזמן אמת, בניגוד להצגת הדברים על עו"ד בועז בן צור. "הציגו לך בחקירה הנגדית שלשום מזכר לגבי התקלה הטכנית שגרמה לכך שמספר דקות לא נקלטו בעדותך במשטרה. בן צור אמר לך שמזכר של כמה דקות נכתב כמה חודשים אחר כך".

חקירתו החוזרת של פילבר תמשיך ביום שני בשבוע הבא.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לצד רעייתו איריס אלוביץ' בתיק 4000 במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully