וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: הסתיימה חקירתו הנגדית של פילבר, בפרקליטות נערכים לחקירה חוזרת

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 12:18

יום החקירה הנגדית האחרון התמקד בשלילת האפשרות שפגישת ההנחיה נערכה לפני מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, אך האיכונים הראו כי פילבר היה בפגישות בקריית הממשלה בשני תאריכים. מחר תתחיל החקירה החוזרת

בווידאו: ההגנה משלימה את החקירה הנגדית של פילבר/מערכת וואלה!

חקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, הגיעה היום (שלישי) לסיומה. מחר, תחל הפרקליטות לבצע חקירה חוזרת לפילבר, אחרי שבועות ארוכים במהלכם ניסתה ההגנה למצוא סתירות בגרסתו ולהפריך את טענותיו.

הבוקר הגיע פילבר לבית משפט השלום בירושלים למפגש האחרון עם פרקליטי נתניהו במסגרת החקירה הנגדית. היום האחרון התמקד בשלילת האפשרות ש"פגישת ההנחיה" נערכה לפני מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, אך האיכונים הראו כי פילבר היה בפגישות בקריית הממשלה בשני תאריכים.

עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ביקש להוכיח כי "פגישת ההנחיה" לא היתה יכולה להתרחש גם לפני מינויו של פילבר.

בן צור עבר הבוקר על יומנו של פילבר, האיכונים שלו והתכתבויות עם אנשים כדי להתחקות אחר הלו"ז שלו מההודעה על מינויו ב-26 במאי, ועד שהממשלה אישרה את מינויו בפועל ב 7 ביוני.

במקביל, בן צור הציג את היומן של נתניהו ב-22 במאי, בו הופיעה פגישה עם פילבר ואופיר אקוניס. פילבר אישר: "אולי זאת היתה הפגישה שנפגשנו ודיברנו על שוק התקשורת באופן כללי, זו היתה פגישה ארוכה בבלפור, עם אופיר אקוניס, ואני זוכר אותה בשישי בבוקר". מאחר והפגישה היתה במעון הרשמי בבלפור, וללא דוד שרן, היא לא עונה על התיאור של פילבר.

ביומיים לאחר מכן לא היו איכונים של פילבר בירושלים. על פי דו"ח האיכונים, ב-25 במאי יש איכון של פילבר, באזור מוזיאון ארצות המקרא, ובאותו באותו יום הוא מתכתב עם דוד שרן, והשניים מחפשים מקום להיפגש בו סמוך למשכן הכנסת "ללא מצלמות" כהגדרת פילבר.

דיון תיקי האלפים | עדותו של מומו פילבר בבית המשפט המחוזי, ירושלים 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
פילבר בבית המשפט/פלאש 90, יונתן זינדל

ב-26 במאי היו לפילבר פגישות עם איתן צפריר, ראש מטה נתניהו במשרד התקשורת, שחפף אותו לקראת הכניסה לתפקיד. באותו היום נתניהו הגיש את המועמדות שלו לנציבות כמנכ"ל, אך פילבר היה בביתו בפתח תקווה ותל אביב, אך לא בירושלים.

תאריך פוטנציאלי שבה היתה יכולה להתרחש הפגישה היתה ב-27 במאי. האיכונים הראו כי פילבר היה במשך שעות ארוכות באזור גבעת רם בירושלים - שם יושבת לשכת ראש הממשלה.

יומנו של פילבר הראה כי באותו היום לפילבר היו שתי פגישות עם אמיר גילת, יו"ר רשות השידור לשעבר שכנראה עסקה בנושא הקמת תאגיד השידור הציבורי, ולאחר מכן פגישה עם שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן עד סביבות השעה 21:00, כך שהאיכונים תואמים את הפגישות ביומן.

בתאריכים 31-28 במאי פילבר לא היה בירושלים, וב-1 ביוני הוא נפגש עם איתן צפריר.

עוד תאריך אפשרי לפגישה היה 3 ביוני, אז דו"ח האיכונים הראה כי פילבר היה באזור גבעת רם, ובמשך 4 שעות בשעות הערב, הטלפון שלו לא היה פעיל. בן צור טען כי נערכה פגישה ארוכה מרובת משתתפים בנושא רשות השידור.

עוד בוואלה!

משפט נתניהו: ההגנה משלימה את החקירה הנגדית של פילבר

לכתבה המלאה

"'לפגישת ההנחיה' הוזמנתי ב-4 עיניים"

בן צור: פגישה של 4 שעות לא דומה ולא קשורה לתיאור של 10-20 דקות.

פילבר: בדרך כלל כשנכנסים ל"אקווריום" (בלשכת ראש הממשלה) משאירים את הטלפון בחוץ. זה יכול להיות שהוא היה בפגישה בחדרו ואנחנו ממתינים לפגישה.

פילבר דייק כי אם מדובר בהמתנה ממושכת, "המקורבים כן מכניסים טלפונים לחדרו של ראש הלשכה, כן אישרו את הדברים האלו.

פילבר תיאר את פגישות העבודה שלו עם נתניהו: "הפגישות היו תמיד קצרות תכליתיות וענייניות. בפגישות מרובות משתתפים הוא נותן לכולם לדבר והן ארוכות".

בן צור הראה כי הפגישה הארוכה עסקה ברשות השידור, שעמדה בפני פירוק והיה צריך להכריע מה לעשות איתה.

השופט משה בר עם ביקש לברר האם היו אפשרויות נוספות לפגישה: היו פגישות אחרות שאולי לא נשאלת עליהן בתקופה?

פילבר: אני לא זוכר.

בר עם: בפגישות האלו תמיד נוכח גורם נוסף?

פילבר: בתאגיד כן.

בר עם: לא היה שלב שאולי הסתודדתם בדלת בצד?

פילבר: לא לא מקובל.

בר עם: מה אם היתה פגישה כזו, אותו גורם היה שומע?

פילבר: כן. הפגישה (פגישת ההנחיה) שהגעתי אליה כמוזמן, הייתי מוזמן לפגישה בארבע עיניים, פגישת עבודה, אחר כך עברנו לשבת בכורסאות. הפגישות היו קצרות בדרך כלל, או שהוזמנתי לפורומים רחבים יותר.

בן צור: כיסינו את כל התקופה לפני המינוי שלך.

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב, אתמול/ניב אהרונסון

לפי כתב האישום, באותה "פגישת ההנחיה" שוחח נתניהו עם פילבר על הנושאים שהוא מבקש לקדם במשרד התקשורת, והנחה אותו להיטיב עם בזק. בכתב האישום נכתב כי "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, במסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

אולם, בחקירה הנגדית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, הוכיחה ההגנה כי פגישת ההנחיה לא נערכה אחרי מינויו לתפקיד, כפי שטענה הפרקליטות. בעקבות זאת, התביעה ביקשה לתקן את כתב האישום - אך בית המשפט דחה את הבקשה.

במהלך עדותו של פילבר שארכה שבועות ארוכים הפרקליטות ביקשה להכריז על מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר כעד עוין, אך נדחתה על ידי בית המשפט. במקום זאת, הותר לתביעה לבצע חקירה חוזרת וזו תחל מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully