וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: הפרקליטות ביקשה להוסיף שלושה עדים לפרשת המתנות

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 14:59

העדים החדשים - בתו של ארנון מילצ'ן, מקורבו של המילארדר ג'יימס פאקר, ומנהלת חשבונות ברשת חנויות שבה נרכשו תכשיטים לשרה נתניהו - נוגעים לתיק 1000, שבו נאשם ראש הממשלה לשעבר בקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים

בווידאו: היום השביעי לעדותו של שלמה פילבר במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להוספת שלושה עדים לרשימת עדי התביעה בתיקי האלפים, הנוגעים לפרשה 1000. העדים החדשים הם אלינור מילצ'ן, ביתו של ארנון מילצ'ן; איאן מוריס, מקורבו של המיליארדר ג'יימס פאקר שרכש צמיד בשווי של 50 אלף שקלים עבור שרה נתניהו; וענבר בלנקמן, עובדת בהנהלת חשבונות ברשת חנויות התכשיטים בהן נרכשו תכשיטים לשרה נתניהו. בכך תעמוד רשימת העדים בתיקי האלפים על 317. לטענת הפרקליטות, הוספת העדים אינה משנה את תוכן כתב האישום.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

דיון תיקי האלפים | מומו פילבר - נתנהו.. המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

הוספת העדים הגיעה לאחר השלמות חקירה שנערכו בעקבות פנייה של עדת התביעה הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, בחודש אוקטובר האחרון. קליין פנתה לצוות התביעה וביקשה למסור מידע רלוונטי חדש בנוגע לתיק 1000, שלא היה ידוע לתביעה קודם לכן. היועץ המשפטי לממשלה דאז אישר לגבות מקליין הודעה משלימה במשטרה, ולגבות בהמשך לכך גרסאות של מספר עדים נוספים.

שלושת העדים מסרו בהשלמת החקירה גרסאות הנוגעות למתן טובות הנאה ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה נתניהו על ידי אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר. הפרקליטות ציינה בבקשה כי הוספת העדים אינה מחייבת שהם אכן יעידו, אלא תאפשר לתביעה להביא את גרסתם בפני בית המשפט, ככל שהדבר יידרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully