וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: העוזרת של מילצ'ן מסרה מידע חדש; ייתכן שעדות ניר חפץ תידחה בשבוע

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 18:41

לפי פרסום בחדשות 13, עדת התביעה בתיק 1000 (פרשת המתנות) פנתה לפרקליטות עם מידע על רכישת תכשיט לשרה נתניהו בשווי עשרות אלפי דולרים. אף שאין קשר ישיר לעדותו של עד המדינה ניר חפץ, התביעה הודיעה כי לא תתנגד אם ההגנה תבקש לדחות את פתיחת העדות לשבוע הבא

בווידאו: נמשכת עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר בתיק 4000/מערכת וואלה!

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שני) לבית המשפט המחוזי על השלמת פעולות חקירה להדס קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן ועדת תביעה בתיק 1000. זאת, לאחר שקליין פנתה לתביעה ומסרה מידע חדש על רכישת תכשיט לשרה נתניהו בשווי עשרות אלפי דולרים, כך לפי פרסום של ברוך קרא בחדשות 13. בעקבות ההתפתחות, התביעה וההגנה הציעו לדחות את עדותו של עד המדינה ניר חפץ, שאמורה הייתה להיפתח מחר.

בעקבות המידע שמסרה קליין, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, נגבו מהעדה הודעות משלימות במשטרה ובוצעו מספר פעולות חקירה ממוקדות נוספות - האחרונה שבהן היום בבוקר. כן נאמר בהודעה כי בשל החשש מסיכול החקירה או משיבוש שלה הוצא צו איסור פרסום על עצם ביצוען של פעולות החקירה, ולא ניתן היה לעדכן עד כה בעניינן. חומרי החקירה יועברו לנאשמים כמקובל ובהקדם.

קדם משפט | ניר חפץ נגד אמיר אוחנה. תביעה כספית בגין לשון הרע. השלום, ת"א 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
העדות תידחה? ניר חפץ/ראובן קסטרו

עוד נאמר בהודעה, כי חומרי החקירה שנאספו במסגרת השלמת החקירה אינם נוגעים ישירות לעדותו של חפץ, וכי התביעה סבורה כי העדות עצמה יכולה להישמע כסדרה. עם זאת, בשל עיתוי ההתפתחות, התביעה הודיעה כי לא תתנגד אם ההגנה תבקש לבטל את הדיונים הצפויים השבוע ולהתחיל בעדות רק ביום שלישי הבא. בעקבות זאת, ההגנה אכן ביקשה זאת. ואולם, ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, קבעה כי הבקשה תידון רק בדיון עצמו מחר - וכי על הצדדים להתכונן לאפשרות שהעדות תחל כסדרה.

חפץ שליווה במשך שנים את בני הזוג נתניהו, נחשב לעד מפתח במשפט, ובפרט בתיק 4000. עיקר עדותו במשטרה נגעה ללחצים שהופעלו על אתר וואלה! NEWS כדי להטות את הסיקור לטובת משפחת נתניהו. הוא גם חשף הפני החוקרים פגישה בארבע עיניים בין נתניהו לאלוביץ', שנערכה ברגע קריטי מאוד בציר הזמן הפלילי, כפי שציירו אותו החוקרים. קיומה של הפגישה הוצלב על ידי ראיות נוספות. חפץ עצמו לא נכח בפגישה, אולם סיפק ראיות מאירועים שקרו סביבה והעידו על תוכנה.

עוד בוואלה!

רגע האמת בתיק 4000: ניר חפץ עולה על דוכן העדים

לכתבה המלאה
בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
עדות נוספת. בנימין ושרה נתניהו/ראובן קסטרו

מסביבת משפחת נתניהו נמסר בתגובה כי "הפרטים שנמסרו ביחס לגברת שרה נתניהו אינם נכונים. עיתוי הפרסום היום אינו מקרי ומעיד בעיקר על מצוקת התביעה וחולשת התיקים. כולם כבר רואים שמה שמתחיל בקול תרועה רמה בתקשורת - מסתיים בקול ענות חלושה בבית המשפט. לכן גם בעניין זה כדאי להמתין לחקירות הנגדיות".

"ניהול המשפט בהדלפות יומיומיות נגד משפחת נתניהו גובל בשיבוש מהלכי משפט והפך להיות שיטה פסולה שיש לחקור מי ומה עומד מאחוריה. על כן שלחו פרקליטי נתניהו בקשה לבית המשפט בדרישה לחקור את ההדלפות", לשון התגובה.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" והעורך האחראי של העיתון מואשם בהצעת שוחד. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, בהן קבוצת בזק ואתר וואלה!. אלוביץ' ורעייתו איריס אלוביץ' מואשמים במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתמורה. על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully