וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס קליין בחקירה הנגדית: "ידעתי שאם שרה תדע שאני מזרחית - לא נהיה חברות"; חדד: "כמה טינופת"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 12:10

העוזרת האישית של מילצ'ן, עדת המפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות) שתיארה דרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו, ממשיכה להשיב לשאלות הסנגוריה. בין היתר טענה כי במהלך החקירה, גורם כלשהו התחזה לראש יאח"ה בניסיון להשיג פרטים על עדותה

בווידאו: נמשכת עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדת מפתח בתיק 1000 (פרשת המתנות) במשפט נתניהו, נכנסת הבוקר (רביעי) ליומה השני.

בתיק 1000 בנימין נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

בעדות הראשית תיארה קליין את הדרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מצד בנימין ושרה נתניהו, ובחקירה הנגדית מנסה ההגנה להראות כי תיאורי ההיקפים של השמפניות והסיגרים היו מוגזמים, וכי קליין מונעת כביכול מרגשות נקם ומניעים זרים. חדד ניסה לטעון כי היו יחסי הקרבה בין מילצ'ן וקליין לבין הזוג נתניהו, וכי גם אם השניים לא הרגישו ככה - זו הייתה התחושה של ראש הממשלה לשעבר ורעייתו. בנוסף, חדד טען שהזוג נתניהו העניק מתנות לזוג מילצ'ן, למשל שרשרת זהב שנתנה שרה נתניהו לאמנדה מילצ'ן וחפצי יודאיקה שונים, אך לא גיבה את הטענה בראיות.

לאורך תקופת החקירות, קליין יוצגה על ידי עו"ד בועז בן צור, שמאז עבר לייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. משום כך, הוא הוא אינו משתתף בדיונים הנוגעים לקליין.

תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. ההמחוזי ירושלים 12 ביולי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
עדת המפתח בתיק. הדס קליין/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

עו"ד עמית חדד, המייצג את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, מתמקד הבוקר בחקירות של קליין וביחס שהיא קיבלה מהחוקרים. "סיפרת לנו כאן שמאוקטובר 2016 עד ינואר 2017 נחקרת כעשר חקירות. אין לנו תיעוד (מוקלט, י.פ) של החוקרים בחקירה הראשונה והשנייה. חקירות שלא מוקלטות וגרסאות שנגרסו", אמר חדד. התובע, עו"ד אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ציין כי על ההודאה הראשונה של קליין יש תיקונים בכתב יד.

עו"ד חדד התייחס לבעייתיות של התיעוד החסר. "אחרי החקירה היית אצל מומי משולם ואין לזה תיעוד, זו בעיה שאין תיעוד. אי אפשר לראות את היחס בחקירה הראשונה והשניה בגלל שהיא לא מוקלטת ומוסרטת", אמר. עם זאת, יש לציין כי לפי החוק אין חובה לתעד חקירות של עדים שלא באזהרה. בתיקי האלפים החוקרים תיעדו את רוב חקירות העדים באופן חריג.

חדד עבר לדבר על היחס הנעים שקיבלה קליין מהחוקרים. "בחקירה השלישית אנחנו רואים יחס יוצא דופן שקיבלת בחקירה, בטח כשמסתכלים על פילבר, גם כשנחקר כעד, וביחס לחפץ. החוקרים היו נחמדים אלייך, הבינו שאת מכורה לקפה, דאגו לך", אמר. "זאת ההתמכרות שלי", השיבה קליין.

חדד התמקד בכך. "הם יודעים איך את אוהבת לשתות את הקפה שלך. כמה סוכר, הציעו לך בייגלה ווופלים. סיפרתם אחד לשני על עצמך", אמר לה הסנגור, וקליין השיבה כי השיחה קלחה. "באתי לשם, נתתי את העדויות שלי, זה לא היה בצעקות או ניסיון להגיד דברים או ששמרתי על זכות השתיקה. באתי, אמרתי, דיברתי, השיחה קלחה, דיברתי על אבא שלי", הבהירה.

עו"ד חדד טען כי "היה בחקירות ברור שאתם נמצאים באותו צד של המתרס". קליין דחתה את ההערה. "אתה מנתח פסיכולוגי? מה לי ברור?". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה לסנגור כי הוא יכול לשאול את העדה על התחושות שלה, אך לא על תחושות של אחרים.

עוד בוואלה!

לא נוקמת, לא ממצמצת: עדות קליין מבהירה שגישת מנדלבליט לתיק 1000 היתה שגויה מההתחלה

לכתבה המלאה

חדד הציג קטע וידאו של החקירה של קליין, בה החוקרים מציעים לה וופלים, וקליין אומרת לחוקרים "נדמה לי שאנחנו באותה חזית", ושאל אותה כיצד הדברים מתיישבים עם תשובתה שהיא והחוקרים לא באותו מתרס. קליין כעסה על השאלה, והדגישה כי הוא שאל אותה על התחושות שלה אם היא והחוקרים באותו מתרס, ודרשה כי הוא יראה את המשך תמליל החקירה בו היא אומרת בהמשך: "שנינו.. אזרחי המדינה".

"שמישהו יגיד שאני לא פוגעת באף בן אדם", אמרה קליין, "אנחנו באותה חזית להגיע לחקר האמת".

"מי זה אנחנו?", תהה עו"ד חדד. קליין השיבה: "מי שחוקר ומי שבא לתת עדות". הסנגור הקשה: "אנחנו באותה חזית, אנחנו והחוקרים?", וקליין השיבה: "מי שבא לשאול שאלות ומי שבא לתת תשובות". חדד טען: "מעולם לא הציגו לך סתירות בין דברים שאמרת פה או שם, מעולם לא הציגו לך סתירות בין מה שאת אמרת ובין עדים אחרים". בהמשך הוסיף: "גם כשחוקרים ניגשו אלייך, הם לא נכנסו לצעוק עליך. הם רק שאלו אם את מרגישה בנוח, אם טוב".

בהתייחס לחקירות, אמרה קליין: "ראיתי פעמיים את תת ניצב כורש [ברנור, ראש יאח"ה לשעבר ואחד החוקרים המרכזיים בתיקי האלפים - י"פ], נכנס, רק כי היה מתחזה בשמו שהתקשר אלי וניסה לדלות פרטים".

"אם היא תדע שאת מזרחית היא לא תהיה חברה שלך"

חדד עבר לדון באירוע של שליחת שמפניה לשרה נתניהו בערב פסח בשנת 2015, והציג את חילופי ההודעות בין קליין ושרה נתניהו. "אנחנו רואים הודעה ב-2 לאפריל 2015, יום קודם לליל הסדר, 'ערב נהדר יקירה, מחר אתקשר ואגיע כמובן כשיהיה נח, ארנון ביקש לדעת מתי נח להגיע, חג שמח, נשיקות, ליל מנוחה'", אמר הסנגור. "את ביוזמתך פונה, ארנון רוצה להתקשר להגיד חג שמח, כמובן נשיקות. סוף סוף אנחנו רואים הודעה שמעידה שיכול להיות שאת באה לתת מתנה לליל הסדר". קליין השיבה כי "ארנון שלח איתי שמפניות".

קליין הבהירה את הרקע לפניה בערב פסח. "כפי שכבר אמרתי ב-2016 זה לא רלוונטי, כי הבית בקיסריה שם ואם הם נמצאים אנחנו מעבירים משם. שנה קודמת לשנה הזו היה באמת אירוע, ששרה התקשרה אלי וביקשה ממני ולא עשיתי את זה. אחר הצהריים של ערב פסח שרה תפסה את ארנון לדעתי בלוס אנג'לס. ארנון התקשר וביקש שניסע להביא לה שמפניות. אמר לי 'אין ברירה, אני מורה לכם לנסוע להביא לה'. אמרתי ליונתן': תעשה מה שאתה רוצה אתה לא חייב. אתה לא תספיק להגיע לליל הסדר שלך'. לכן שנה לאחר מכן אירוע כזה כבר לא יקרה, לכן כשאני נערכת לליל הסדר אמרתי ליונתן הפעם זה לא נופל עליך, אני אעשה את זה. תנטרל את הבית, תכין השמפניות, אני אסע להביא".

חדד התעקש: "זאת היה מתנה לפסח, אנחנו נשמע את ארנון כשהוא יבוא לפה ונשמע את הדברים, כי נראה לי שיש פער בין העדויות על השיחות בין ארנון לשרה".

קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
בנימין ושרה ונתניהו/פול, אבשלום ששוני

חדד שאל את קליין על יחסי החברות עם שרה נתניהו, וקליין אמרה כי היא אינה סבורה כי מי משתיהן חשבה כי מדובר בחברות. "אף פעם לא הבנתי שהיא חושבת שהיא חברה שלי, באמת שלא. ארנון אמר לי תמיד: אם אני לא אתן היא לא תהיה חברה שלי, ואם היא תדע שאני מזרחית גם לא".

"כמה טינופת אפשר להגיד", השיב עו"ד חדד.

"כשאני ראיתי את הנרטיב של גברת נתניהו במשטרה, זה לא נקרא חברה. היא אמרה שגנבתי", המשיכה קליין, ועו"ד חדד התעקש: "את מבלבלת בין דברים מאוחרים בזמן, היא מספרת לך על הבן שלך על אבנר כי היא מרגישה קרובה אליך". העדה דחתה את הגרסה הזו. "אני לא יודעת מה שרה נתניהו חושבת. אני ידעתי תמיד שהיא לא חברה שלי, זאת העבודה שלי", אמרה.

"יש חברים שהופכים להיות אויבים", העיר הסנגור. קליין התנגדה לכך. "היא לא אויבת. אני מבקשת שלא תכניס מילים", הדגישה.

חדד המשיך בחקירה. "ביקרת את הגברת נתניהו ב-3 באפריל 2015, אמרת כשמסרת את המתנה לחג", וקליין ציינה כי העבירה באותה הזדמנות שני ארגזי שמפניה. הסנגור שאל אם היא קיבלה מתנה ליום ההולדת שלה. "לא, לא זוכרת", ענתה קליין.

חדד הזכיר כי בעדות שלה ציינה כי היא ומילצ'ן קיבלו מנתניהו מחזיקי מפתחות, והציג את ההודעה ששלחה קליין לשרה לאחר הביקור בערב ליל הסדר. "שרה יקרה, חג שמח וכל טוב. כל כך שמחתי להתראות היום כתמיד, תודה על התשורה ובמיוחד על המילים מחממות הלב. ארנון ניסה להתקשר סביב 21:00 אך לא היתה תשובה. מוסר ברכות לחג שמח ונשיקות מאמנדה", נכתב.

התכתבות בין הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן ושרה נתניהו. תיק החקירה, צילום מסך
"תודה על התשורה". התכתבות בין קליין ונתניהו/צילום מסך, תיק החקירה

"אנחנו רואים ששרה נתנה לך תשורה, אם כתבת לא שיקרת", אמר, וקליין אישרה זאת. הסנגור המשיך: "את אומרת ששמחת לראות אותה, היא בירכה אותך, גם כשפגשת את שרה נתניהו בערב ליל הסדר שידרת לה ששמחת לפגוש אותה - כתמיד. אני אומר לך שמה שהיא קנתה לך זה בושם של דיור". קליין דחתה זאת מכל וכל. "בושם? בחיים לא קיבלתי בושם משרה נתניהו".

"אז מה קיבלת, תכשיט?", שאל חדד, וקליין השיבה גם על זה בשלילה. "לא, לא תכשיט".

בשלב זה השופט משה בר עם צעק על אדם לצאת מהאולם. "אדוני יצא עכשיו מהאולם. אני עוקב אחריו כמה דקות", אמר. העדה הסבירה שזה חבר של המשפחה. ככל הנראה הוא ענה תשובה במקומה של קליין ולכן השופט כעס עליו.

חדד עבר לחקור את קליין על הזימון של ארנון מילצ'ן לחקירה, בפעם הראשונה כאשר איש העסקים נחת בישראל, ונעשה דרך קליין. קליין שהייתה אז בביתו של מילצ'ן כאשר הוא קיבל את השיחה הראשונה מהמשטרה, העמידה פנים שהיא לא יודעת על החקירה והנושא, ולמעשה חיזקה אצל מילצ'ן את הרושם כי היא אינה מעורבת בחקירות.

חדד הציג תמונה מהפטיו של מעון ראש הממשלה בבלפור, בה עומדים יחד ארנון ואמנדה מילצ'ן, פאקר, קליין, לקלן מרדוק, הבן של איש העסקים רופרט מרדוק, ויאיר נתניהו. קליין שלחה לאחר המפגש את התמונות לשרה נתניהו, שלא אהבה את פערי הגובה בינה ובין פאקר שהוא אדם גבוה, וכתבה לקליין: "תודה תמונות יפות בכללי, בכללי אני נראית לא טוב ממש. ואסור לי לעמוד ליד ג'יימי, אלא עם כן מצטלמים בישיבה, זה פשוט נורא... לדעתי צריך להשאיר רק את התמונה שאני ליד אמנדה". קליין השיבה: "אשלח רק אותה למיכל, למרות שאני חושבת שאת נראית נפלא גם באחרות".

"היא משתפת אותך בדברים יחסית אישיים, נכון?", שאל הסנגור, וקליין אישרה.

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
פאקר/רויטרס

חדד חקר את קליין בנוגע לביקור של ג'יימס פאקר ובת זוגו הזמרת מריה קארי בארץ בקיץ 2015. חדד הציג התכתבויות בין קליין לשרה נתניהו סביב הביקור, שכלל ביקור של הזוג בבלפור ואירוח מפואר באחוזה של מילצ'ן בבית ינאי.

"באירוע הזה הלכתם וקניתם הרבה אלכוהול", אמר עו"ד חדד לקליין, שהשיבה: "ברור, אנחנו מצטיידים". הסנגור פירט: קניתם 24 בקבוקי שמפניה, 15 בקבוקי טקילה יוקרתית שעלו 22 אלף שקל, 10 בקבוקי גראפה, 10 בקבוקי וודקה".

עו"ד חדד הציג התכתבויות נוספות בין שרה נתניהו וקליין, כאשר קליין שלחה לינק לסרטון בשם פאקר לנתניהו, ששסיפרה לקליין על תערוכת האקספו בוונציה שהיא השתתפה בה. "המסר (בסרטון) שהם תמכו במאבק של נתניהו בגרעין האיראני, זה בטח נחשפת אליו", אמר עו"ד חדד. קליין השיבה: "לא ספציפית זה. אמרתי: פאקר העריץ את נתניהו, אמר שהוא האדם המרשים בעולם". חדד ציין כי פאקר "גם אהב את גברת נתניהו", וקליין השיבה בחיוב. "נכון", היא אמרה.

השופט עודד שחם העיר לסנגור כי כיוון החקירה ממצה את עצמו. "הערך המוסף של החקירה על ההודעה הזאת הוא במגמת ירידה, ויכול להיות שמגיעים בקרוב למיצוי", אמר. הסנגור הסביר כי ההגנה רוצה להציג את כל ההתכתבות. "לא דיברתי על ההודעה", חידד השופט שחם, "דיברתי על הערך של החקירה. את ההודעות אתם יכולים להגיש, אם אין משהו מהותי".

עו"ד חדד שאל את קליין אם מילצ'ן "לא יודע שהעוזרת האישית שלו מעבירה מאחורי גבו מסמכים".

"הקפדתי הקפדה יתרה שארנון לא ידע על החקירה", אישרה העדה, "ארנון אמר לי: הם מכירים אותך, את השם שלך, הכחשתי ואמרתי שאין לי מושג על מה. גם כשהוא חזר מהחקירה ורצה לדבר, אמרתי לו שאסור לנו".

הסנגור הדגיש: "הטרונייה היא לא אליך, עשית מה שאמרו לך".

השופט שחם אמר לסנגור כי "יכול להיות שיהיה יותר קל אם אדוני ישתמש בביטוי יותר יותר נייטרלי" בדבריו, וקליין הסכימה איתו: "מאחורי הגב לא נשמע נייטרלי, נשמע לא טוב".

חדד דן בקטע בחקירה של קליין שבו היא מתייחסת לכך שהיא "מוגנת" על ידי החוקרים. "מה זה אומר שאת מוגנת לחלוטין?", שאל. קליין הבהירה: "מבחינת הקלסרים של ארנון. מוגנת מבחינת החומרים מול ארנון. זה מקום העבודה שלי כמו שאתה יודע. אם הם יגידו שאת מחויבת לתת קלסרים מבחינה משטרתית. אני חשבתי שאתמול שאלת אם אני מוגנת שבזה שאני באה ומדברת אני כמו עדת מדינה".

"למה הרגשת צורך להיות מוגנת", שאל הסנגור. השופט בר-עם העיר: "היא מביאה מסמכים", וחדד הקשה: "מה אמרו לך בהקשר של המסמכים? כי לי אין שום תיעוד של הדבר האלו".

קליין ביקשה להבהיר את דבריה. "מוגנת זה לגבי היחסים ביני ובין ארנון, כשהוא ישאל איך עשיתי את זה. ארנון היה ג'נטלמן, אני מעריכה את זה שהוא לא הקשה עלי [בשאלות] למה לא אמרתי", ציינה.

במה עוד נאשם נתניהו?

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully