וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בישיבת הממשלה: "על כל ירי ובלון תבערה - נגיב"

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 11:51

רה"מ ציין כי צה"ל תקף מטרות בעזה "בהיקף שהם לא היו מוכנים לו", ובירך על "ביצוע עוצמתי ומדויק". זוהי הפעם הראשונה שעזה מעמידה את לפיד במבחן כראש ממשלה. עוד הוסיף כי הבהיר לביידן שישראל "שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי מול תוכנית הגרעין האיראנית"

בווידאו: רה"מ לפיד מתייחס לירי מעזה לעוטף ולתגובה הישראלית/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (ראשון) כי נגיב "מהר ובלי היסוס" על כל ירי וכל בלון תבערה, לאחר ירי הרקטות מכיוון רצועת עזה אמש. הוא בירך את צה"ל על "ביצוע עוצמתי ומדויק", וציין כי צה"ל תקף מטרות בעזה "בהיקף שהם לא היו מוכנים לו". הוא שלח בשם חברי הממשלה "חיבוק חזק לילדי עוטף עזה שישנו בליל שישי במרחבים המוגנים". זוהי הפעם הראשונה שעזה מעמידה את לפיד במבחן כראש ממשלה ויורה רקטות במהלך כהונתו.

לפי גורמי צבא, תקיפת צה"ל בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה הסבה נזק משמעותי לחמאס. לדבריהם, חיל האוויר פגע במתחם תת קרקעי רגיש לייצור חומרים כימיים לרקטות, מטרה שהמודיעין הישראלי פעל לאתר אותה תקופה ארוכה. "מדובר בקיזוז יכולת משמעותית עבור החמאס", אמר גורם ביטחוני. "מדובר במתחם שכתוצאה ממצוקת הברחת חומרים דו-שימושיים לרצועת עזה ממצרים וישראל הם נאלצים לייצר חומרים כימיים בעצמם ולכן מדובר במכה מאוד כואבת".

יאיר לפיד ישיבת הממשלה 17 ביולי 2022. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
לפיד, היום/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

לפיד סיכם את ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ואמר כי במהלך הביקור הוא הבהיר לנשיא ולצוותו "שישראל מתנגדת להסכם הגרעין ושומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, מול תוכנית הגרעין האיראנית".

בהמשך, רה"מ מסר את תנחומיו על מותו של רס"ר ברק משולם, שנדרס למוות הלילה על ידי תושב רמאללה. "השוטרים שלנו מסכנים את חייהם יום יום, כדי להגן על חיי כולנו", אמר.

לבסוף הודה לפיד לרשתות השיווק ולנציגי המאפיות על כך שלא העלו את מחירי הלחם האחיד, לבקשת הממשלה. "זה היה כרוך בפעולה מהירה, יחד עם שר החקלאות ושרת הכלכלה, אבל עוד יש לנו עבודה לעשות", הוסיף רה"מ. "הממשלה הזו פעלה מהיום הראשון בכל דרך אפשרית לטובת המוחלשים בחברה הישראלית, והיא תמשיך לעשות את זה". הוא ציין כי בהמשך היום יתקיים דיון בנושא מחירי הלחם, והתחייב - "נחפש ונמצא פיתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully