וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני מרמאללה דרס למוות שוטר במהלך ניסיון הימלטות בשרון

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 15:29

לפי החשד, פלסטיני בן 17, נהג ברכב אותו גנב. הוא דרס את השוטר כשניסה להימלט ממחסום בכביש 4 ליד רעננה, ונמלט מהמקום רגלית. הנער אותר שעה מאוחר יותר. השוטר שנהרג הוא ברק משולם בן 29, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים

בווידאו: מפקד תחנת משטרת כפר סבא, בעקבות דריסת השוטר בכביש 4/דוברות משטרת ישראל

תושב רמאללה בן 17 נעצר הלילה (ראשון) בחשד לרצח שוטר, לאחר שדרס אותו למוות במחסום בכביש 4 במהלך ניסיון הימלטות. לפי החשד, הנער דרס את השוטר עם רכב אותו גנב קודם לכן מאזור גוש דן. המשטרה הודיעה כי השוטר הוא ברק משולם מתחנת כפר סבא, בן 29, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים.

לאחר הדריסה, החשוד נמלט מהרכב וברח מהזירה רגלית. שוטרי תחנת כפר סבא עצרו אותו באזור השרון בתום סריקות בסיוע מסוק משטרתי. הודעה נמסרה למשפחתו של השוטר. זו הפעם השלישית שבה שוטר נדרס בשלושת הימים האחרונים.

ברק משולם, השוטר שנדרס במחסום בשרון. דוברות משטרת ישראל
"החתירה למגע זרמה בעורקיו". ברק משולם/דוברות משטרת ישראל

"משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו.

"ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה", ספד המפכ"ל קובי שבתאי. "החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה. בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר".

בתוך כך, הורה שבתאי הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. המפכ"ל ביקש לבחון את ההיערכות המבצעית של השוטרים, והדגיש כי שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חייו בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי.

עוד בוואלה!

נהג בשכרות, פגע וברח: בן 28 מואשם ברצח באדישות של מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי

לכתבה המלאה
תושב רמאללה בן 17 נעצר בחשד לרצח בדריסה של שוטר בשרון. הזירה, 17 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע, הלילה/דוברות משטרת ישראל
זירת דריסת השוטר במחסום בכביש 4, סמוך לרעננה. 17 ביולי 2022/צילום: דוברות משטרת ישראל, ניב אהרונסון וקרין שגיא

חבר מהצבא של ברק תיאר אותו כ"איש מדהים, כל כולו נתינה". "אני לא יודע איך אפשר בכלל לעכל איך מדברים בלשון עבר, תמיד אומרים את זה אבל זה מוכח כל פעם מחדש", אמר, "איך אפשר לדבר על אדם מלשון עבר שחי רק לפני רגע". הוא שיתף, "יש לו אישה מדהימה ומשפחה מדהימה. חשוב לי שידעו איזה אור נלקח מהעולם לפני כמה שעות".

חבר נוסף, שלמד שנה מעליו בבית הספר, סיפר כי ברק "היה אהוב, כולם הכירו אותו. הוא ואחיו היו כמו תאומים, כל הזמן ביחד", הוסיף. בעל פנצ'ריה ליד הזירה שחזר את בוקר האירוע, "ראיתי את השוטרים, את שקיות זק"א, מלא שוטרים ואנשים מנקים את הדם על הכביש. זה היה נורא. ברק השוטר שנהרג היה פה לפני שבועיים, זה אירוע נורא, ככה הרס משפחה".

ביום שישי האחרון שוטר נפצע קל לאחר שרכב פלסטיני פגע בו בצומת גיתי אבישר בשומרון. זאת, לאחר שהשוטרים עצרו את הרכב לבדיקה במחסום יזום במקום. לאחר שהרכב עצר והשוטר התקרב אליו, הראשון האיץ את נסיעתו ועלה על רגלו של השוטר, ונמלט מהשטח. נסיבות המקרה עדיין נחקרות.

יום קודם לכן נפצע שוטר במהלך מרדף אחר רוכב אופנוע באזור מחלף שורש ליד ירושלים. השוטר נדרס והוטח בכביש כשניסה לבלום את החשוד, וכתוצאה מכך נפצע באורח קל. הנהג נמלט מהמקום רגלית.

הרכב הגנוב בזירת הרצח בצומת רעננה, 17 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
הרכב הגנוב בזירת האירוע/דוברות משטרת ישראל

בחודש שעבר נדרס למוות עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה, במחסום לבדיקת שיכרות בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן. בתחילת החודש הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט כתב אישום נגד הדורס, רני אלכמלאת בן ה-28 מרהט, בגין רצח באדישות. כמו כן הוא הואשם שנהג בשכרות באופן מסוכן ופגע בעוצמה במתנדב ובשני שוטרים נוספים.

בעקבות דריסתו למוות של כרמלי, חידדו במשטרה בהנחיית המפכ"ל את נהלי הפתיחה באש אל מול נהגי רכבים שפורצים מחסומי משטרה ומהווים סכנה לחיי השוטרים. עם זאת לא ברור עד כמה חידוד נהלי פתיחה באש הביא לחיזוק תחושת הביטחון לשוטרים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully