וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר ביקור ביידן: ארבע רקטות נורו מעזה - צה"ל תקף בתגובה

עודכן לאחרונה: 16.7.2022 / 10:23

התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה ואשקלון, בעקבות השיגורים. רקטה אחת יורטה ושלוש האחרות נפלו בשטח פתוח. שני נפגעי חרדה פונו לבית חולים. נבדקת אפשרות שמדובר בפעולה של הג'יהאד האסלאמי שהמתין ליציאת ביידן מהמדינה

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, 16 ביולי 22/דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה (שבת) ברצועת עזה, בעקבות ארבע רקטות שנורו לעבר ישראל. אחת מהן יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, והשלוש האחרות נפלו בשטח פתוח. התרעות צבע אדום נשמעו באשקלון וביישובי עוטף עזה. שני נפגעי חרדה פונו לבית חולים. גורמים בישראל אמרו כי נבדקת האפשרות שמדובר בפעולה של הג'יהאד האסלאמי בשירות איראן, שהמתין ליציאתו מישראל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כדי לתקוף.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו לפנות בוקר אתר צבאי ובו סדנת ייצור תת קרקעית לחומרי גלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס, במרכז רצועת עזה". בנוסף, נטען כי האתר שנתקף הינו מהאתרים החשובים והגדולים ברצועה לייצור חומרי גלם רקטיים לארגוני הטרור. "תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה וזאת במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

תיעוד ירוט הרקטה

יירוט של אחת הרקטות שנשלחה משטח עזה לישראל והפעילה אזעקה באשקלון ובמרחב עזה. 16 ביולי 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש העיר, תומר גלאם, מסר כי: "בפעם השנייה בתוך כחודש השקט בעיר אשקלון מופר בעקבות ירי רקטות על העיר. אני מצפה מהממשלה לפעול ביד קשה ולהגיב בעוצמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה כדי להביא את השקט לאזור ולשמור על שגרת החיים השקטה והבטוחה בעיר אשקלון".

הפעם האחרונה שבה צה"ל תקף ברצועה הייתה לאחר שרקטה שוגרה לעבר ישראל בחודש שעבר. אז דווח כי זוהה רקטה אחת שנורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה לשיגור, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש עמדות של חמאס ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully