וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינסה לקדם את הנורמליזציה עם ישראל: ביידן נחת בסעודיה

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 21:46

בתום ביקורו בישראל, נשיא ארה"ב המריא מנתב"ג לסעודיה במטרה לעצב מחדש את היחסים המתוחים בין המדינות. ביידן יבקש מסעודיה להגדיל את קצב ייצור הנפט, וידגיש בפני ראשי מדינות ערביות כי ארה"ב לא תאפשר לרוסיה ולסין להגדיל את השפעתן במזרח התיכון

בווידאו: הנשיא ביידן ממריא מישראל לסעודיה/צילום: ניב אהרונסון

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת היום (שישי) בערב הסעודית לאחר טיסה של שעתיים מישראל. ביידן יפגוש היום את מלך ערב הסעודית סלמאן, ואת יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

למה זה חשוב

  • ביקורו של ביידן בערב הסעודית רגיש מאוד מבחינה מדינית ופוליטית והוא נועד לעצב מחדש את היחסים בין ארצות הברית לבין הממלכה, אחרי 18 חודשים של יחסים מתוחים ביותר.
  • חלק מרכזי בביקורו של ביידן בסעודיה יעסוק בתהליך הנורמליזציה עם ישראל ובהידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין מדינות האזור, במיוחד בתחומי ההגנה האווירית.

במוקד החדשות

  • לצד הפגישות עם המלך סלמאן ויורש העצר מוחמד בן סלמאן היום, יקיים ביידן פגישות בילטרליות בג'דה עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם ראש ממשלת עיראק.
  • נושא מרכזי בשיחתו של ביידן עם מלך סעודיה ועם יורש העצר יהיה מצב זכויות האדם בממלכה ופרשת רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. המודיעין האמריקני סבור שיורש העצר מוחמד בן סלמאן הוא שנתן את ההוראה לרצח.

עוד בוואלה!

הסיפתח של לפיד, המחווה לנתניהו וההברזה של בנט: 3 הערות על הפוליטיקה מאחורי ביקור ביידן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
ינסה לעצב מחדש את יחסיו עם סעודיה. ביידן ויורש העצר הסעודי/רויטרס
  • מחר (שבת) יקיים ביידן פסגה עם מנהיגי תשע מדינות ערביות. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר בתדרוך לכתבים כי ביידן יציג בנאומו את החזון והאסטרטגיה האמריקנית למעורבות במזרח התיכון.
  • סאליבן אמר כי ביידן ידגיש בנאומו כי ארצות הברית לא תאפשר ואקום שייתן לרוסיה ולסין הזדמנות להגדיל את השפעתן במזרח התיכון. "רוסיה, סין ואיראן הם המדינות שמתנגדות לביקור הזה", הוא אמר.
  • סוגיה נוספת שתעלה בביקור היא הגדלת קצב ייצור הנפט על ידי סעודיה. סאליבן אמר כי בשבועות הקרובים יודיעו סעודיה וקבוצת המדינות יצרניות הנפט הגדולות על צעדים נוספים להגברת ייצור הנפט.

מה הם אומרים

  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר לכתבים על אייר פורס 1 בדרך לסעודיה כי פתיחת השמיים הסעודים למטוסים ישראלים היא התפתחות "מגניבה".
  • "זה הצעד הפומבי הראשון שסעודיה לקחה כלפי ישראל - זה היסטורי. זה בנתיב שאנחנו מקווים שיוביל לנורמליזציה. זה צעד ראשון וזה צעד ראשון גדול", אמר סאליבן.
  • סאליבן אמר כי בכל הנוגע לאישור סעודי לטיסות שכר ישירות מישראל עבור עולי רגל מוסלמים הוא מעוניין לאפשר לסעודים להתבטא בעניין.
  • היועץ לביטחון לאומי האמריקני ציין כי הוא סבור שיהיו לנשיא ביידן נו דברים נוספים לומר "לגבי נושאים שקשורים לקידום השלום באזור" במהלך ביקורו בסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully