וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם, הצהרת ירושלים ואבו מאזן: ביקור ביידן בישראל

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 18:14

נשיא ארה"ב חתם את ביקורו בישראל, לאחר 3 ימים בהם דן בסוגיות מדיניות וניפגש עם פוליטיקאים, ונחת בסעודיה. בין היתר שוחח עם שתי ניצולות שואה, התחייב שלא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני והתארח במשכנו של הנשיא. סיכום הביקור הנשיאותי

בווידאו: הנשיא ביידן ממריא מישראל לסעודיה/צילום: ניב אהרונסון

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם היום (שישי) את ביקורו בישראל. לאחר שביקר בכנסיית המולד שבבית לחם וניפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הגיע לנתב"ג והמריא ישירות לערב הסעודית, שם ייפגש עם יורש העצר, מוחמד בן סלמאן.

ראש הממשלה יאיר לפיד הודה לביידן "על ביקור שריגש מדינה שלמה, על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל" ואיחל לו הצלחה בביקורו בערב הסעודית. "אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת", אמר לפיד והתייחס לפתיחת המרחב האווירי של ערב הסעודית לחברות תעופה ישראליות. "זהו צעד ראשון", ציין לפיד. "אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממריא מישראל לסעודיה, 15 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ביידן ממריא מנתב"ג, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
ביידן יעזוב את ישראל ויטוס לסעודיה. 15 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מטוס האייר פורס 1 בנתב"ג, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

היום הראשון - קבלת פנים וביקור ביד ושם

ביידן נחת בישראל ביום רביעי והתקבל בטקס קבלת פנים חגיגי בנתב"ג בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. הטקס כלל דברי ברכה קצרים, שטיח אדום, דגלים ואת המנוני שתי המדינות.

לאחר מכן המשיך ביידן בסיור במתחם מערכות ההגנה של משרד הביטחון, שהוצב במקום, ואז נסע לביקור ב"יד ושם" - שם לקח חלק בטקס זיכרון באוהל יזכור ופגש שתי שורדות שואה, ד"ר גיטה סיקוביץ ורינה קווינט, איתן שוחח במשך מספר דקות.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג מעניק את עיטור הנשיא לג'ו ביידן 14 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ביידן והרצוג, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל
מפגש וירטואלי של ראש הממשלה, יאיר לפיד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן לצד  נשיא הודו וראש ממשלת איחוד האמירויות I2U2. רויטרס
ביידן ולפיד, אתמול/רויטרס

היום השני - חתימה על הצהרת ירושלים

בעיצומו של היום השני לביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, הוא התארח במשכנו של הנשיא הרצוג - שם התקבל בטקס ממלכתי. לאחר שחתם בספר האורחים, קיים ביידן פגישה אישית עם הרצוג שנמשכה 35 דקות והוא קיבל את עיטור הנשיא. בתכנית האמנותית התקיימה הופעה קצרה של רן דנקר ויובל דיין.

בהמשך, הוא חתם על הצהרת ירושלים עם ראש הממשלה יאיר לפיד והשניים המשיכו לאצטדיון טדי, שם צפו במופע הפתיחה הרשמי של משחקי המכביה. הנשיא וראש הממשלה יחזו במשלחות הספורטאים והספורטאיות מרחבי העולם, כשהן נכנסות לאיצטדיון.

נשיא ארהב ביידן נפגש עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן 15 ביולי 2022. רויטרס
ביידן ואבו מאזן, היום/רויטרס

היום השלישי - ביקור ברשות הפלסטינית

את יומו השלישי והאחרון בביקור הקדיש ביידן לביקור ברשות הפלסטינית ולפגישה עם יו"ר הרשות אבו-מאזן. בבוקר, הוא הגיע לביקור פרטי בבית החולים הפלסטיני אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים. משם המשיך לבית לחם, שם נפגש עם אבו מאזן וביקר בכנסיית המולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully