וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בבית הנשיא: ארה"ב מחוייבת שישראל לעולם לא תישאר לבד

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 21:46

בעיצומו של היום השני לביקור נשיא ארה"ב בישראל, מתארח ביידן במשכנו של הנשיא הרצוג. הוא חתם בספר האורחים וקיבל את עיטור הנשיא. ביידן התייחס לכיפת ברזל ולביטחון שהיא העניקה לאזרחי ישראל. הרצוג: "יחד נוכל ליצור לא רק מזרח תיכון חדש, אלא מחודש"

בווידאו: ביידן בטקס פתיחת המכביה/צילום: קונטקט

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התארח היום (חמישי) בבית הנשיא, שם התקבל בטקס ממלכתי. לאחר שחתם בספר האורחים הנשיאותי, קיים ביידן פגישה אישית עם הנשיא יצחק הרצוג שנמשכה 35 דקות. בתכנית האמנותית התקיימה הופעה קצרה של רן דנקר ויובל דיין.

לאחר מכן, ביידן וראש הממשלה יאיר לפיד יצפו באצטדיון טדי במופע הפתיחה הרשמי של משחקי המכביה. הנשיא וראש הממשלה יחזו במשלחות הספורטאים והספורטאיות מרחבי העולם, כשהן נכנסות לאיצטדיון. בכך ייחתם יומו השני של הנשיא בישראל.

בספר האורחים בבית הנשיא, כתב ביידן הקדשה להרצוג בה נכתב: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח. מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך". מיד לאחר הפגישות התקיים טקס חגיגי בו הנשיא ביידן התייחס לכיפת ברזל, לביטחון שהיא העניקה לאזרחי ישראל וחזר על המחוייבות של ארצות הברית לפיה ישראל לא תישאר לבד.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג מעניק את עיטור הנשיא לג'ו ביידן 14 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג מעניק לביידן את עיטור הנשיא, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
הצהרות של נשיא המדינה, יצחק הרצוג עמיתו האמריקאי ג'ו ביידן בבית הנשיא 14 ביולי 2022. לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרותיהם של הנשיאים הרצוג וביידן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הנשיא הרצוג העניק לביידן את עיטור הנשיא. בדבריו התייחס הרצוג לרקע המשפחתי שלו, שמקבל לדבריו כבר 80 שנה את פני נשיאי ארצות הברית, מימי הנשיא פרנקלין רוזוולט.

"מהיווסדה של מדינת ישראל היא היתה דמוקרטיה ותוססת, לפעמים יותר מדי, מכל העמים והמגזרים, יהודים, נוצרים, מוסלמים ועוד", אמר הרצוג. "כעת יש לנו את האפשרות תחת המשטר שלך ובזכות הסכמי אברהם, לכונן שלום אזורי. יחד נוכל ליצור לא רק מזרח תיכון חדש אלא מחודש, להיות מקור של שגשוג וביטחון".

הרצוג גם התייחס לתמונה מהארכיון של ביידן וראש הממשלה גולדה מאיר, עליה רשם אחד הדיפלומטים הערה: "הסנטור ביידן היה מלא הערכה לראש הממשלה וחזר על כך שהוא הגיע כדי ללמוד, אבל נסחף בהתלהבות".

עוד בוואלה!

שומרת נגיעה: יובל דיין לא לחצה יד לנשיא ארה"ב

לכתבה המלאה
ביקור נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בבית הנשיא 14 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ביידן והרצוג בבית הנשיא, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
בווידאו: כתבת וואלה! יעל פרידסון מדווחת מבית הנשיא לקראת אירוע הענקת אות הנשיא/צילום: רוני כנפו, דוברות משטרת ישראל ולע"מ

בתווך הגיע לבית הנשיא גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שנפגש עם הנשיא ביידן, שהקצה 15 דקות לפגישה. לנתניהו התלווה שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, מקורבו רון דרמר. בסיום הפגישה שוחח נתניהו עם כלי התקשורת ואמר כי הפגישה היתה "חמה ומצוינת". נתניהו התייחס לאיום האיראני ואמר כי "לא די בסנקציות כלכליות אלא יש צורך באופציה צבאית התקפית. בלי אופציה צבאית איראן לא תורתע".

דברי נשיא ארצות הברית כפי שכתב בספר האורחים בבית הנשיא. לשכת העיתונות הממשלתית
ספר האורחים עליו חתם ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
ביידן עם נתניהו, היום/אתר רשמי, רענן כהן
ביידן בטקס המכביה באיצטדיון טדי 14 ביולי 2022. רויטרס
ביידן בטקס המכביה באצטדיון טדי/רויטרס
ביידן בטקס המכביה באיצטדיון טדי 14 ביולי 2022. רויטרס
ביידן לצד המשלחת האמריקאית בטקס המכביה/רויטרס

מוקדם יותר חתמו הנשיא ביידן וראש הממשלה לפיד חתמו היום על הצהרת ירושלים, ובה נכתב בראש ובראשונה כי "ארצות הברית וישראל מאשרות את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי מדינותינו ואת המחויבות המתמשכת של ארצות הברית לביטחון ישראל". עוד הובהר כי ההתחייבות היא דו-מפלגתית ומקודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully