וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וביידן חתמו על הצהרת ירושלים: "קשר בלתי ניתן לערעור בין המדינות"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 16:00

נשיא ארה"ב התחייב "לא לאפשר לעולם לאיראן להשיג נשק גרעיני". לצד זאת, ישראל התחייבה "להמשיך לדון באתגרים ובהזדמנויות ביחסי ישראל והפלסטינים" ולקדם יוזמות "המשפרות את איכות חייהם של הפלסטינים". ביידן הצהיר כי יקדם את פיתרון שתי המדינות

בווידאו: הצהרות משותפות של לפיד וביידן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתמו היום (חמישי) על הצהרת ירושלים, בה נכתב בראש ובראשונה כי המדינות "מאשרות את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי מדינותינו ואת המחויבות המתמשכת של ארצות הברית לביטחון ישראל". עוד הובהר כי ההתחייבות היא דו-מפלגתית ומקודשת.

ארצות הברית הדגישה "כי חלק בלתי נפרד מהתחייבות זו היא המחויבות לעולם לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, וכי היא מוכנה להשתמש בכל רכיבי העוצמה הלאומית שלה כדי להבטיח תוצאה זו". בנוסף, אישרה את מחויבתה "לעבוד יחד עם שותפים אחרים כדי להתעמת עם התוקפנות והפעילויות מערערות היציבות של איראן, בין אם הן מקודמות ישירות ובין אם באמצעות שלוחים וארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

מפגש וירטואלי של ראש הממשלה, יאיר לפיד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן לצד  נשיא הודו וראש ממשלת איחוד האמירויות I2U2. רויטרס
"נמשיך לדון באתגרים ובהזדמנויות ביחסי ישראל-פלסטינים". לפיד וביידן/רויטרס

לצד זאת, ישראל התחייבה "להמשיך לדון באתגרים ובהזדמנויות ביחסי ישראל-פלסטינים". שני מנהיגי המדינות גינו "את סדרת הפיגועים הנתעבת נגד אזרחי ישראל בחודשים האחרונים" ואישרו "את הצורך להתעמת עם כוחות רדיקליים, כגון חמאס, המבקשים ללבות את המתיחות ולהצית אלימות וטרור".

ביידן אישר את "תמיכתו ארוכת השנים והעקבית בפתרון שתי המדינות ובקידום מציאות שבה ישראלים ופלסטינים כאחד יוכלו ליהנות ממידה שווה של ביטחון, חירות ושגשוג". הוא הוסיף כי ארצות הברית "עומדת מוכנה לעבוד עם ישראל, הרשות הפלסטינית ובעלי עניין אזוריים לטובת מטרה זו". לפיד הצטרף לדבריו, ושני המנהיגים חתמו על מחויבותם "ליוזמות המחזקות את הכלכלה הפלסטינית ומשפרות את איכות החיים של פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully