וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור ביקור ביידן בארה"ב: האינפלציה מעסיקה את האמריקנים יותר

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 10:27

ביקור הנשיא בישראל הופיע בעמודי הבית של אתרים אמריקניים, אך לא בראשית. האינפלציה בארה"ב שנמצאת בשיא של 40 שנה זכתה לכבוד הזה. רוב הכתבות עסקו בלחיצות הידיים של הנשיא והתמקדו יותר בערב הסעודית ובמצבו הרעוע של ביידן בבית. "פוקס ניוז" לא פספס הזדמנות ללעג

ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל סוקר באתרי החדשות האמריקניים הגדולים, אך לא זכה לככב ככותרת הראשית בדפי הבית השונים. האתרים האמריקניים בחרו להציב במקום כתבות על סוגיות כמו האינפלציה, שהגיעה לשיא של 40 שנה, או סוגיית ההפלות. עם זאת, בקטגוריית "המזרח התיכון", הביקור זכה לכותרות יפות.

את דף הבית של אתר ה"וושינגטון פוסט" פותחת הבוקר (חמישי) כתבה על ערים דמוקרטיות בתוך מדינות רפובליקניות שמחפשות דרכים לעקוף את ביטול פסיקת רו נגד וייד ולאפשר ביצוע הפלות גם אם חוק המדינה אוסר זאת. הכתבה השנייה עוסקת בשימועים של ועדת בית הנבחרים שחוקרת את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

כתבה על ביקור ביידן בישראל מופיעה מתחת לכתבות על שרת האוצר ועל האינפלציה הגואה. הכתבה עוסקת בהחלטה הראשונית של ביידן לא ללחוץ ידיים במהלך הביקור, בשל חששות הקורונה (תירוץ שאיפשר לו להתחמק מלחיצת יד עם נסיך הכתר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן), ובעובדה שהנשיא לא עמד בהחלטה זאת, בעיקר במהלך ביקורו ב"יד ושם", שם חיבק ונישק את ניצולות השואה שהגיעו לפגוש אותו.

הכתבה תוהה מה יעשה ביידן כעת כשיעמוד מול בן סלמאן, דמות שנויה במחלוקת שהבית הלבן אינו מחבב במיוחד, ושעל הפגישה עמו ביידן זכה לקיתונות של ביקורת מבית. בקטגוריית "המזרח התיכון", פותח ביקור ביידן את העמוד עם ארבע כתבות ופרשנות.

בווידאו: קבלת הפנים לנשיא ביידן בישראל/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: קונטקט ויותם רונן

עמוד הבית של ה"ניו יורק טיימס" נפתח בכתבה על האינפלציה ומחירי הדלק בארצות הברית, על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן שפורסמו אתמול. הכתבה השנייה היא על ביקור ביידן ומתמקדת במצבו הרעוע של הנשיא בבית לעומת הכבוד והיקר שהוא מקבל בישראל. הידיעה מתחת היא על מדיניות הלחיצות ידיים של הנשיא האמריקני.

בעמוד "עולם", בין לייב בלוג אוקראינה וכתבה על הכאוס בסרי לנקה, שובצה כתבה על האישורים שהעניק ביידן לישראל בנוגע למדיניות הגרעין של איראן ואמירתו כי ארצות הברית תשתמש בכוח אם תצטרך כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס קבלת הפנים בנתב"ג 13 ביולי 2022. ראובן קסטרו
ג'ו ביידן ויאיר לפיד/ראובן קסטרו

ה"וול סטריט ג'ורנל" הכלכלי שיבץ את סיקור הביקור בתחתית עמוד הבית, כשהכתבה הפותח עוסקת באינפלציה. בעמוד "עולם" ביקור ביידן בישראל משובץ מתחת לכתבה הראשית על המשבר בסרי לנקה. הכתבה על ביידן מתמקדת בצורך ההולך וגובר של ביידן בנפט של ערב הסעודית - המטרה האמיתית של הביקור במזרח התיכון - על רקע העלייה במחירי הדלק.

בכתבה נטען כי אף שביידן לא הציב את האזור במרכז מדיניות החוץ שלו ורצה להתמקד בסין, הוא נאלץ כעת להתייחס לאזור בשל משבר יוקר המחיה שהוחרף בשל המלחמה באוקראינה.

הכתבה על ביידן פותחת לעומת זאת את עמוד ה"פוליטיקה" של האתר, על רקע הביקורת שספג הנשיא בבית על ביקורו בערב הסעודית, שהיחסים שלה עם ארצות הברית טעונים במיוחד מאז הרצח של עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" באיסטנבול על ידי סוכנים סעודים.

טקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנתב"ג 13 ביולי 2022. ראובן קסטרו
לחיצות הידיים זכו לתשומת לב מיוחדת/ראובן קסטרו

אתר "פוליטיקו" פותח את עמוד הבית עם כתבה על ביקור ביידן בישראל, אך לא מתמקד בישראל כי אם בהשוואה של הביקור הנוכחי לביקורו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, יריבו המושבע של ביידן. הכתבה מנתחת את העובדה שאף שזה היה הדבר האחרון שרצה, ביידן מצא את עצמו בעמדה שבה הוא הולך בעקבות טראמפ - שאחד ההישגים הבודדים שלו בכהונתו היה ההכרזה על "הסכמי אברהם" באזור - ומגיע למזרח התיכון בין השאר לחזק את הקשרים בין ישראל לערב הסעודית.

כתבה קטנה יותר מתייחסת למדיניות לחיצת הידיים של הנשיא במהלך ביקורו, שנראה כי מעסיקה רבות את האמריקנים, אולי בשל גילו המתקדם של ביידן.

ביקור ביידן ביד ושם 13 ביולי 2022. רויטרס
נשיקות וחיבוקים - אבל מה עם הקורונה?/רויטרס

בעמוד הבית של NBC ניוז, הכותרת הראשית היא על הפלות ולצדה כתבה על טראמפ והשימועים. בצד מופיעה הכתבה על ביידן בישראל ראשונה ברשימת "הסיפורים המובילים". הכותרת היא "ביידן נפגש עם מנהיגים ישראלים על רקע אי יציבות פוליטית" בישראל. מקושרת לכתבה זאת היא ידיעה על סוכן השירות החשאי שהגיע לפני הביקור אך נשלח הביתה לפני שביידן הגיע לאחר שאישה בירושלים התלוננה עליו.

אתר "דה היל" מתייחס לביקור רק בעמוד החדשות כשהכתבה השישית היא על לחיצות הידיים של בייד, ואחריה כתבה על ההתנגדות של הדמוקרטים הפרוגרסיביים לביקור בערב הסעודית או לאספקת נשק אמריקני לממלכה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנתב"ג 13 ביולי 2022. ראובן קסטרו
ג'ו ביידן/ראובן קסטרו

ביידן "הנואש"

בדף הבית של רשת CNN, הכתבה הגדולה עוסקת במשבר בסרי לנקה, אך גם הביקור של ביידן זוכה לתשומת לב עם כתבה קטנה יותר בצד שמתמקדת בחששות של ישראל לגבי איראן. בעמוד הפוליטי יש שתי כתבות - אחת מהן על לחיצות הידיים - והשנייה על העובדה שביידן נאלץ לאמץ את ההישגים של קודמו בתפקיד באזור.

אתר "פוקס ניוז" לא פיספס הזדמנות ללגלג על ביידן והתמקד בעובדה שהנשיא התבלבל בדברים שאמר ב"יד ושם" : "מאוחר יותר היום אשוב לקרקע הקדושה של ים ושם לכבד את זכרם של ששת מיליון החיים של היהודים שנגנבו ברצח עם ואמשיך לשמר ולהיות עד לאמת ולכבוד (honor ) של השואה - כלומר, לזוועות (horror ) השואה - ולכבד את אלה שאיבדנו", אמר ביידן, ו"פוקס" מיהרו לחגוג.

גם לחיצות הידיים הוזכרו בכתבה תחת הנושא "ביידן והמזרח התיכון", ובה מובלטת העובדה שהנשיא לא לחץ ידיים עם ראש הממשלה יאיר לפיד, אבל כן עשה זאת עם בנימין נתניהו.

אתר "בלומברג" הכלכלי שיבץ כתבה על ביקור ביידן בערב הסעודית בראשית העמוד "חדשות המזרח התיכון" שלו, אך הכותרת שלה היא אינה על ישראל כי אם שוב על העובדה שערב הסעודית התגלתה כחשובה וגדלה מדי מכדי שביידן "הנואש", כך נכתב, יוכל להתעלם ממנה - כפי שרצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully