וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת השואה ששוחחה עם ביידן: "הנשיא היה כל כך נחמד, התרגשתי מאוד"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 9:22

ד"ר גיטה סיקוביץ', ניצולת השואה בת ה-95 שפגשה אתמול את הנשיא האמריקני ביידן ביד ושם, סיפרה בריאיון ל-103FM על תחושותיה. לדבריה, הודתה לנשיא על התקופה בה התגוררה בארצות הברית לאחר המלחמה - והתרגשה עד דמעות כשהוא שוחח איתה

בווידאו: ביידן מבקר ביד ושם ומשוחח עם ניצולות שואה/צילום: קונטקט

ד"ר גיטה סיקוביץ', ניצולת השואה בת ה-95 שפגשה אתמול את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביד ושם, סיפרה היום (חמישי) בריאיון ל-FM103 על תחושותיה. "פתאום הוא הגיע אלינו, החזיק את יד שמאל שלי והוא ירד על הברכיים, וחייך ודיבר. מאוד התרגשתי. זה היה כל כך נחמד, הוא היה פשוט בן אדם".

סיקוביץ', שהתגוררה בארצות הברית שנים רבות, אמרה כי הודתה לו על תקופה זו. "אמרתי לו שאני אסירת תודה על אמריקה, שהיה טוב בשבילי שם. אמרתי לו כמה זה היה נחמד בשבילי להיות שם, וסיפרתי סיפור קצר על אמריקה ועל כמה שלמדתי".

ביקור ביידן ביד ושם 13 ביולי 2022. רויטרס
ביידן לצד סיקוביץ וקווינט ביד ושם, אתמול/רויטרס

לדבריה, התרגשה עד דמעות כששוחח איתה. "המושג שהוא רצה לדבר עליו, זה היה הבית. אמרתי שזה כל כך רגיש בשבילי, המילה 'בית', כי אנחנו היינו בלי בית באושוויץ. באושוויץ הייתי חמישה חודשים, אבל אני הייתי שנה (בעבודות כפייה), זה היה משהו כל כך גרוע שאי אפשר לתאר".

על ישראל אמרה לו כי "אם ילד נולד בבית ומקבל את החום שהוא צריך לקבל מההורים, אז הוא גדל עם הצרכים הרגשיים שלו. אם אבא ואימא מדברים אליו ושואלים, אז טוב לו. אני אמרתי, 'זה טוב'. למה זה כל כך חשוב? כי הוא מקבל את הצרכים הרגשיים שלו, וזה מתקשר לי לדברים אחרים. אני מקשרת את זה עם השבת, אבל זה גם מתקשר למדינה".

עוד בוואלה!

מפגישה עם לפיד ועד צפייה בטקס פתיחת המכביה: כך ייראה יומו השני של הנשיא ביידן בישראל

לכתבה המלאה
ביקור ביידן ביד ושם 13 ביולי 2022. רויטרס
ביידן, בלינקן וגנץ ביד ושם, אתמול/רויטרס

אמש התקבל ביידן בטקס חגיגי בו נשא דברים יחד עם ראש הממשלה לפיד והנשיא הרצוג. בטקס השתתפו שרי הממשלה, וכן ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו. מטקס קבלת הפנים ביידן המשיך למתחם מערכות ההגנה הרב שכבתית של משרד הביטחון, שהוצב בנתב"ג לטובת הביקור. במתחם הוצגה לנשיא תצוגת אמצעים של מערך ההגנה הרב שכבתי הישראלי על ידי שר הביטחון בני גנץ. במסגרת זו, הוצגה לראשונה לנשיא האמריקני מערכת "מגן אור" באמצעות לייזר.

משם נסע ביידן ל"יד ושם", שם לקח חלק בטקס זיכרון באוהל יזכור ופגש שתי שורדות שואה, סיקוביץ ורינה קווינט, איתן שוחח במשך מספר דקות. לביקור התלוו הרצוג, לפיד, גנץ, יו"ר יד ושם דני דיין, יו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן והשגרירה האמריקנית למאבק באנטישמיות פרופ' דבורה ליפשטדט.

בשעות הערב המשיך הנשיא למלון המלך דוד בירושלים, בו הוא שוהה במהלך הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully