וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית אישרה לגנץ למנות רמטכ"ל: "צה"ל עומד בפני אתגרים ביטחוניים חריגים"

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 19:43

בהרב מיארה קבעה כי למרות הקשיים המשפטיים המשמעותיים במינוי רמטכ"ל בתקופת בחירות, המהלך אפשרי, בין היתר בשל חוות דעת ביטחונית סודית שהובאה בפניה: "שנת 2023 צפויה להיות תחילתה של תקופה אסטרטגית חדשה, הדורשת היערכות והתמודדות עם אתגרים ביטחוניים ייחודיים"

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה לשר הביטחון בני גנץ למנות את הרמטכ"ל ה-23 - כך הודיעה הערב (חמישי). היא נימקה את החלטתה בכך ש"צה"ל עומד בפני אתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים". היא הסבירה כי לאחר שהובאו בפניה חוות דעת מקצועיות-ביטחוניות סודיות, היא קבעה כי הקשיים אינם מספיקים כדי למנוע את הליך המינוי, גם במהלך מערכת בחירות.

גנץ בירך על ההחלטה "האחראית", כלשונו, של היועמ"ש. "למדינת ישראל יש כיום רמטכ"ל מצוין, ורא"ל אביב כוכבי ימשיך למלא את תפקידו ולהוביל את צה"ל באופן איכותי כפי שעשה עד היום", אמר, "לצד זאת, למינוי רמטכ"ל במועד ובתהליך סדור, יש חשיבות גדולה מבחינת הרציפות הפיקודית של צה"ל וביטחון מדינת ישראל". הוא התחייב להמשיך "לקיים את התהליך באופן מסודר, ממלכתי ונקי מכל שיקול פוליטי, ותוך התייעצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים, כל זאת מתוך ראייה רחבה של צורכי הביטחון והאתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מי יהיה הרמטכ"ל הבא? כוכבי וגנץ/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר המליצה מערכת הביטחון לבהרב-מיארה לאפשר את המשך תהליך מינוי הרמטכ"ל. לחוות הדעת המשפטית שהעביר יועמ"ש מערכת הביטחון צורפו סקירות מסווגות של צה"ל ומערכת הביטחון על האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים בפני ישראל. כמה גורמי ביטחון הבהירו כי נוכח האתגרים הביטחוניים בכלל הזירות הנפיצות והרגישות הקרובות - גבול רצועת עזה, יו"ש, סוריה ולבנון - והזירות הרחוקות - עיראק, תימן ואיראן ומדינות נוספות - נדרש להימנע עד כמה שניתן ממינוי של ממלא מקום לתפקיד הרמטכ"ל.

בעקבות המלצת מערכת הביטחון, איים ח"כ יואב קיש (הליכוד) על היועמ"ש כי אם תסכים להליך היא תוחלף. בציוץ בטוויטר כתב חבר הכנסת כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מידית כשנחזור לשלטון".

את הפוסט ביקרו חברי כנסת רבים ובראשם ראש הממשלה, יאיר לפיד, ששוחח עמה והדגיש בפניה את הגיבוי המלא שהוא מעניק לה. בשיחה אמר לה לפיד כי הוא סמוך ובטוח שמערכת המשפט תמשיך בעשייה המקצועית, העניינית והממלכתית, כפי שנעשתה עד כה. עוד הודה לה על העבודה, וחזר על המחויבות לשמור על מערכת המשפט מפני אלה שרוצים לפגוע בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully