וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 12:30

בהרב מיארה הבהירה בכנס ארגון היועמ"שים כי אין בהכרח מניעה משפטית למנות רמטכ"ל חדש בתקופת בחירות: "איפוק אין משמעו שיתוק". עוד התייחסה לאיומים להדיחה: "מים סוערים לא יסיטו אותנו מדרכנו"

בווידאו: טקס כניסה לתפקיד של היועמ"שית החדשה עו"ד גלי בהרב-מיארה/צילום: לע"מ

היועמ"שית הגיבה היום (שלישי) לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל ואמרה כי "אין זה נכון להקפיא את ההצבעה הממשלתית. ההחלטה תתקבל על פי עובדות ללא השפעות זרות". עוד הוסיפה כי "איפוק, אין משמעו שיתוק". לדבריה, ההחלטות בכללותן מתקבלות על פי "אמות מידה מקצועיות ולכן, ההחלטה לפעולה מסוימת יכולה להתבצע תוך כדי בחירות". בנוסף, התייחסה לאיומים שקיבלה ואמרה כי "מים סוערים לא יסיטו אותנו מדרכנו".

דבריה מגיעים לאחר ששלשום, יועמ"ש מערכת הביטחון העביר לה חוות דעת מקצועית לפיה ניתן לאפשר את המשך תהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות. לחוות הדעת המשפטית צורפו סקירות מסווגות של צה"ל ומערכת הביטחון על האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים בפני ישראל.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"איפוק, אין משמעו שיתוק", גלי בהרב מיארה/ראובן קסטרו
שר המשפטים גדעון סער והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
שר המשפטים גדעון סער והיועמ"ש בהרב מיארה/ראובן קסטרו
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
בהרב מיארה/ראובן קסטרו

בעקבות המלצת מערכת הביטחון, לאפשר את המשך תהליך מינוי הרמטכ"ל, איים ח"כ הליכוד יואב קיש על היועמ"ש, כי אם תסכים גם היא להליך, היא תוחלף. בציוץ בטוויטר כתב הח"כ כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מידית כשנחזור לשלטון".

את הפוסט ביקרו חברי כנסת רבים, בהם שר המשפטים גדעון סער, שאמר עליו "גנגסטריזם". ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו כתב בטוויטר: "יואב, תפסיק לאיים על היועמ"שית! זאת בדיוק הסיבה למה אתם לא צריכים לחזור לשלטון". יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מתח גם הוא ביקורת, וקרא לקיש לחזור בו מדבריו. "חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully