וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המלצת מערכת הביטחון: היועמ"ש צפויה לאשר לגנץ למנות רמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 22:06

בסביבת בהרב מיארה הדגישו שעדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא - אולם חוות הדעת של מערכת הביטחון חיזקה את הסיכוי ששר הביטחון יוכל למנות מחליף לכוכבי. מוקדם יותר איים ח"כ קיש מהליכוד שאם היועמ"ש תתמוך במינוי בתקופת ממשלת המעבר - היא תודח מתפקידה

בווידאו: גנץ מתייחס למינוי הרמטכ"ל הבא/וידאו: סטרימינג

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה צפויה לאשר את הליך מינוי הרמטכ"ל הבא בידי ממשלת המעבר. זאת, על בסיס חוות הדעת של מערכת הביטחון שהוגשה לה הערב (ראשון) בנושא. בסביבת היועמ"ש הדגישו שעדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא - אולם חוות הדעת של מערכת הביטחון חיזקה את הסיכויים ששר הביטחון בני גנץ יוכל למנות מחליף לרא"ל אביב כוכבי.

לחוות הדעת של יועמ"ש מערכת הביטחון המשפטית צורפו סקירות מסווגות של צה"ל ומערכת הביטחון על האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים בפני ישראל. עם זאת, במשרד הביטחון נזהרים מאוד שלא להכעיס את היועצת המשפטית לממשלה, ומעדיפים לשמור על עמימות סביב המסמך והסקירה הביטחונית - אך בשבוע החולף הבהירו מספר גורמי ביטחון כי נוכח האתגרים הביטחוניים בכלל הזירות הנפיצות והרגישות הקרובות - גבול רצועת עזה, יו"ש, סוריה ולבנון - והזירות הרחוקות - עיראק, תימן ואיראן ומדינות נוספות - נדרש להימנע עד כמה שניתן ממינוי של ממלא מקום לתפקיד הרמטכ"ל.

גלי בהרב מיארה בטקס הפרישה של שופט בית המשפט העליון, השופט ג'ורג' קרא, 29 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
היועצת המשפטית לממשלה, בהרב מיארה/פלאש 90, יונתן זינדל

גורמים הביטחוניים הדגישו כי צה"ל עומד בפני תכנון רב שנתי חדש, שלשם יישומו נדרש לקיים תהליך סדור שיחייב את המטה הכללי לשנים הבאות. לכן, רק רמטכ"ל מכהן שנבחר בהתאם לתהליך מסודר יכול להרכיבו ולהביאו לאישור, ובהתאם להטמיע וליישם אותו בצבא.

הלחץ שמפעיל שר הביטחון בני גנץ על היועצת המשפטית לממשלה מעלה תהיות מדוע לא ניתן להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל המכהן אביב כוכבי - שבינו לבין גנץ קיימת מתיחות על רקע מגוון נושאים. מנגד טענו גורמי ביטחון נוספים כי הארכת כהונתו של כוכבי תגדיר אותו כ"ברווז צולע". גנץ התכוון לפגוש בנושא את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ולהשיג את הסכמתו לתהליך, אך בליכוד דחו את ההצעה על הסף והתנגדו בתוקף לקיום ההליך עד לתום הבחירות.

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון על מינוי הרמטכ"ל: "לא לממלא מקום בעת הזו"; ח"כ קיש: "אם היועמ"שית תאשר, נדיח אותה"

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת סיעה 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
שר הביטחון בני גנץ, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בעקבות המלצת מערכת הביטחון לאפשר את המשך תהליך מינוי הרמטכ"ל איים ח"כ יואב קיש (הליכוד) על היועמ"ש כי אם תסכים להליך היא תוחלף. בציוץ בטוויטר כתב הח"כ כי "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מידית כשנחזור לשלטון".

את הפוסט ביקרו חברי כנסת רבים, בהם שר המשפטים גדעון סער, שאמר עליו "גנגסטריזם". ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו כתב בטוויטר: "יואב, תפסיק לאיים על היועמ"שית! זאת בדיוק הסיבה למה אתם לא צריכים לחזור לשלטון". יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מתח גם הוא ביקורת, וקרא לקיש לחזור בו מדבריו. "חמור ביותר שחבר כנסת מאיים בצורה ישירה כזאת על היועצת המשפטית לממשלה. זהו מצב בלתי נסבל שאסור להשלים עימו בדמוקרטיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully