וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על מינוי הרמטכ"ל: גנץ יפנה ליועמ"ש כדי להמשיך בהליך המינוי

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 12:21

שר הביטחון צפוי לבקש מהרמטכ"ל להישאר בתפקידו כמה חודשים נוספים במצב בו היועצת בהרב-מיארה לא תיענה לבקשתו להמשיך בהליך המינוי בממשלת מעבר. גורמים במערכת הביטחון: אם לא ימונה רמטכ"ל עלול להיגרם נזק דומה לזה שנגרם למשטרה בהיעדר מפכ"ל

בווידאו: גנץ מתייחס למינוי הרמטכ"ל הבא/וידאו: סטרימינג

שר הביטחון בני גנץ סיים את הפגישה עם שלושת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, אלוף איל זמיר, אלוף יואל סטריק ואלוף הרצי הלוי, כולל שיחות השלמה ופרטים שעלו בשיחות לקראת ההכרעה האפשרית בנושא.

גנץ יגיש כבר השבוע את חוות הדעת המשפטית של משרד הביטחון ליועצת המשפטית לממשלה הרואה בחיוב בחירת רמטכ"ל, למרות הפיזור הצפוי של הכנסת. זאת על רקע התנגדות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו למינוי רמטכ"ל בזמן כהונתה של ממשלת מעבר, והודעת היועמ"שית לממשלה גלי מיארה-בהרב על כך שיש להימנע ממינויים בתקופה פוליטית כזו.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס הסיום של קורס ׳אלון׳ ללימודי המלחמה, 26 במאי 2022. דובר צה"ל, צילום מסך
לא סביר שיתנגד לבקשת הארכת הכהונה. הרמטכ"ל אביב כוכבי/צילום מסך, דובר צה"ל

גנץ יטען שלנוכח המציאות הביטחונית שבה נמצאת ישראל והאתגרים שעומדים בפניה המעגלים השונים נכון יהיה לאשר מינוי רמטכ"ל תחת ממשלת מעבר. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הדוגמה הטובה לשאלה מדוע לא צריך לדחות את מינוי הרמטכ"ל חרף המצב הפוליטי בישראל הוא הליך בחירת המפכ"ל והנזק שנגרם למשטרת ישראל.

במשרד הביטחון נערכים גם לאפשרות שהיועצת המשפטית תבקש להרחיב את מתן חוות הדעת ולראיין גורמים שבקיאים בתהליך. לפי הערכת גורמי ביטחון, היועצת המשפטית מבינה שיש חשיבות להגיע לפתרון הבעיה תוך נטייה לאשר את ההליך בגלל החשיבות האסטרטגית לביטחון המדינה.

במידה שהיועמש"ית תידחה את בקשת שר הביטחון ולא תאפשר למנות רמטכ"ל חדש, יפנה גנץ לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ויבקש ממנו להאריך את כהונתו בכמה חודשים, עד להרכבת ממשלה חדשה, או עד למתן אישור מחודש מהיועצת המשפטית. זאת מאחר שסיכוי ההרכבה של ממשלה נוספת בטווח הזמן הנראה לעין הוא נמוך. גורמי ביטחון, אמרו כי טרם נעשתה פנייה לכוכבי בנושא, אך להערכתם כוכבי לא יכול להתנגד להארכת כהונה בכמה חודשים, מאחר ויש לו אחריות ביטחונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully