וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בארה"ב: היורה משיקגו תכנן טבח נוסף

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 8:27

רוברט קרימו, שהרג 7 בני אדם במצעד 4 ביולי, שקל לבצע ירי שני בוויסקונסין, לשם ברח במכוניתה של אמו לאחר הטבח הראשון. "יש ראיות לכך שהוא לא השקיע תכנון מספיק כדי להוציא לפועל התקפה נוספת", מסר דובר של המשטרה. לא נמצאו ראיות למניעים אנטישמיים למתקפה

בווידאו: תיעוד של ירי במצעד ה-4/7 בשיקגו - לפחות 6 הרוגים, החשוד נעצר/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

נתונים מחקירת המשטרה בשיקגו שפורסמו אמש (רביעי), העלו כי רוברט קרימו, שירה למוות בשבעה בני אדם בחגיגות 4 ביולי, שקל לבצע טבח נוסף. קרימו, שלאחר הירי בשיקגו לקח את מכוניתה של אמו ונסע צפונה לעיר מדיסון שבוויסקונסין, נכח שם בעצרת נוספת לציון 4 ביולי, ועל פי הנטען שקל לפתוח גם שם בירי. המשטרה אמרה עוד שלא נמצאו ראיות מידיות לכך שהמתקפה נבעה ממניעים אנטישמיים או גזעניים אחרים.

בית המשפט בשיקגו ערך אתמול שימוע לקרימו, שבסופו נקבע שהוא יישאר במעצר ללא אפשרות של שחרור בערבות. השופט בדיון אמר כי קרימו "מהווה סכנה ממשית לקהילה". לאחר השימוע, ערכו הרשויות מסיבת עיתונאים שבה מסרו פרטים חדשים על נסיבות מעצרו של קרימו. בין השאר גילתה המשטרה כשהגיע לוויסקונסין, הוא ניסה להיפטר מהטלפון הסלולרי שלו. מאוחר יותר ה-FBI איתר את הטלפון.

רוברט קרימו, היורה בהיילנד פארק, שיקגו. רויטרס
לא ברור למה חזר לזירה בעיצומו של המרדף. רוברט קרימו/רויטרס

דובר כוח השיטור המיוחד במחוז לייק, כריסטופר קוולי, אמר כי במכוניתו של קרימו היה רובה נוסף שבו הוא שקל להשתמש. אולם, לדבריו של קוולי, "יש ראיות לכך שהוא לא השקיע מספיק בתכנון כדי להוציא לפועל התקפה נוספת".

בלילה שלפני הטבח, אביו של קרימו שוחח איתו על הירי בדנמרק - כך פורסם בניו יורק פוסט. לדברי האב, בנו כינה את היורה בדנמרק "אידיוט" וטען כי אנשים שמבצעים ירי המוני "עוזרים לאנשים שרוצים לאסור על החזקת כל כלי הנשק". "הייתה לו התמוטטות פסיכוטית?", תהה האב לאחר הירי שבנו ביצע.

רוברט קרימו, היורה בהיילנד פארק, שיקגו. רויטרס
אובססיה למספרים 4 ו-7. קרימו/רויטרס

קרימו השתמש ברובה חצי אוטומטי מסוג MP15 מתוצרת סמית' אנד ווסון. הוא ירה כ-80 כדורים לעבר המצעד בהיילנד פארק לפני שהוא זרק אותו ונמלט מהזירה. בביתו נמצאו שלושה כלי נשק נוספים. עדיין לא ברור למה הוא בחר לנסוע דווקא לוויסקונסין ולמה, בעיצומו של המרדף אחריו, הוא חזר לזירה הראשונה. גילוי תמוה נוסף שעלה בעדכון המשטרתי, הוא שלקרימו ישנה אובססיה למספרים 4 ו-7, הקשורים למוזיקה שבה הוא מתעניין, ושמרכיבים גם את התאריך שבו הוא ביצע את מעשה הטבח.

בטבח שאירע ב-4 ביולי בפרבר האמיד של שיקגו, היילנד פארק, נהרגו שבעה בני אדם, בהם איש ואישה יהודיים, ו-36 פצועים פונו לבתי חולים. שבעה אישומים ברצח מדרגה ראשונה הוגשו נגד רוברט קרימו. התובע הכללי של אילינוי, אריק ריינהרט, מסר כי אם קרימו יורשע, הוא צפוי לקבל מאסר עולם ללא חנינה. הוא הוסיף כי צפויים לו אישומים נוספים לפני תום חקירתו, וכי יבקש להשאירו במעצר עד שיובא מאוחר יותר היום בפני שופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully