וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בלב דנמרק: 3 בני אדם נורו למוות בקניון בקופנהגן

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 12:10

היורה הרג גבר בשנות ה-40 לחייו ושני צעירים. כמה נפצעו, ומצבם של 3 מוגדר קריטי. אזרח דני בן 22 נעצר שעות ספורות לאחר האירוע, והואשם בהריגה. נציגי המשטרה ציינו כי מהחקירה לא עלה מניע גזעני, אך "זה יכול להשתנות". ראש הממשלה: "הבירה שלנו השתנתה בשבריר שנייה"

בווידאו: זירת אירוע הירי בקופנהגן, דנמרק/צילום: רויטרס

שלושה בני אדם נהרגו אמש (ראשון) וכמה נפצעו מירי בקניון בקופנהגן בדנמרק. אזרח דני בן 22 נעצר שעות ספורות לאחר האירוע, והואשם בהריגה. היורה הרג גבר בשנות ה-40 לחייו ושני צעירים, גבר ואישה. מצבם של שלושה מן הפצועים מוגדר קריטי. נציגי המשטרה ציינו כי מהחקירה לא עלה מניע גזעני, אך "זה יכול להשתנות".

ראש ממשלת דנמרק, מט פרדריקסן, ביכתה על האירוע. "דנמרק נפגעה במתקפה אכזרית, נפגעו משפחות תמימות שערכו קניות או אכלו בחוץ, ילדים, מתבגרים ומבוגרים. הבירה היפה שלנו, שבטוחה בדרך כלל, השתנתה בשבריר שנייה". היא ביקשה לעודד את הדנים "לעמוד יחד ולתמוך אחד בשני בתקופה הקשה הזו".

בתיעוד מהזירה נראים אנשים בורחים בתוך מתחם הקניות, כשאחריהם רץ אדם עם רובה בידיו. בתיעוד נוסף נראה אותו אדם עם רובה הולך מחוץ למתחם.

זירת אירוע הירי בקופנהגן, דנמרק 3 ביולי 2022. רויטרס
זירת האירוע, היום/רויטרס
זירת אירוע הירי בקופנהגן, דנמרק 3 ביולי 2022. רויטרס
זירת האירוע, היום/רויטרס

המשטרה פתחה במבצע חיפושים נרחב לאיתור שותפים אפשריים למפגע. "אנחנו עומדים לקיים חקירה גדולה ולהגביר את הנוכחות המבצעית בקופנהגן עד שנוכל לומר בוודאות שהוא היה לבד", התחייב מפקד המשטרה.

בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של המשטרה הדנית נכתב כי שוטרים נשלחו לקניון לאחר דיווחים על ירי, והם המליצו לקונים להישאר במתחם הקניון ולהמתין לסיוע השוטרים. הופעתו של הזמר הארי סטיילס שהייתה אמורה להתקיים סמוך למקום, בוטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully