וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראפר הרוצח שהרס את יום העצמאות: זה היורה משיקגו

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 18:08

הצעיר בן ה-21 שירה בחוגגים בתהלוכת יום העצמאות האמריקני בהיילנד פארק ורצח שישה בני אדם, זוהה בשם רוברט "בובי" קארימו השלישי, ונודע גם כמוזיקאי שזכה למיליוני צפיות ביוטיוב. הוא פרסם שורה של פוסטים ברשתות, שעסקו בתיאורים גרפיים של אלימות - והעריץ את טראמפ

בווידאו: תיעוד של ירי במצעד ה-4/7 בשיקגו - לפחות 6 הרוגים, החשוד נעצר/צילום: רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות

המעצר של רוברט קרימו

רוברט "בובי" קרימו השלישי, צעיר בן 21, הוא החשוד שפתח באש על חוגגים בפרבר של שיקגו ביום העצמאות האמריקני. קרימו, שרצח שישה בני אדם ופצע כמעט 40 נוספים, מוכר גם כמוזיקאי בשם "Awake the Rapper".

לפי דיווח של רשת NBC, היורה פרסם שורת הודעות ברשתות החברתיות שעסקו בירי המוני, כמו גם בכמה מהשירים שלו. הסרטון האחרון שהעלה לחשבון היוטיוב שלו מציג אותו בסוף אירוע של ירי בבית ספר, כשהוא עטוף בדגל ארצות הברית. לאחר הירי, חשבונו ברשת נחסם. כפי הנראה, הוא גם היה פעיל בכמה קבוצות ופורומים, שעסקו גם בתיאורים גרפיים של מוות אלים.

לפי אתר ויקיטיוביה, הוא החל לפרסם שירים ב-2016. השיר הראשון, "By the Pond", זכה להצלחה ביוטיוב וצבר כשלושה מיליון צפיות. שיר נוסף, "On My Mind" שיצא ב-2018, צבר ארבעה מיליון צפיות. בשלב מסוים, חשבון הספוטיפיי שלו הגיע ליותר ממאה אלף מאזינים בחודש.

רוברט אי-קרימו השלישי, צעיר בן 22, החשוד בירי ביום העצמאות בארצות הברית במצעד ביישוב היילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו. 5 ביולי 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
פני הרוצח. רוברט קרימו השלישי/אתר רשמי, מתוך טוויטר
פוסט ברשתות החברתיות שכתב, רוברט קרימו, שאחראי לטבח בשיקגו. צילום מסך מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
"כולכם חוטאים". אחד הפוסטים של קרימו/צילום מסך, צילום מסך מתוך רשתות חברתיות

העריץ את טראמפ

הסרטון האחרון של קרימו ביוטיוב צולם לאחר ירי בבית ספר. הוא מסתיים בקרימו עוטף את עצמו בדגל ארצות הברית. בסרטון אחר נראית דמות מאוירת של איש שלובש חולצה עם הלוגו של ערוץ היוטיוב של קרימו מודפס עליה, מחזיק רובה ארוך ונורה על ידי המשטרה.

לקרימו היה שרת דיסקורד אישי, שם מעריצים ואנשים שהכירו אותו, צ'וטטו. לקהילה היה לוח מודעות פוליטי מלא בממים פוליטיים ניהיליסטיים. הפוסט אחרון עלה לפני הירי, במרץ, וכלל תמונה של באד דווייר, שר האוצר של מדינת פנסליבניה שירה בעצמו בשידור חי בטלוויזיה בסוף שנות ה-80, לצד הכיתוב "הלוואי שפוליטיקאים היו נושאים נאומים כאלה גם היום".

בדיסקורד, המעריצים שיתפו פוסטים שקרימו יצר על עצמו. אחד מהם כנראה סלפי שקרימו צילם במרץ ובו כתוב: "קללו את הדמות בצילום המסך ושלחו לכולם או התחייבו לא לחיות יותר", בהתייחסות להתאבדות.

לאחר הירי אתמול, טרולים של פור צ'אן (4chan - מערכת פורומים מבוססת תמונות בשפה האנגלית שנוסדה באוקטובר 2003 על ידי כריסטופר פול הפעיל ברשת תחת הכינוי moot) פלשו לקהילה והשתמשו בפורום כמקום מפגש כדי לשבח את היורה ולהעלות ממים על המתקפה. ערוץ דיסקורד המדובר נסגר שעות לאחר שקרימו זוהה.

קרימו נהג גם להעלות לעתים דחופות ללוח המודעות פוסטים שדנים בדימויים גרפיים של רצח, התאבדות ומוות. הפסוט האחרון שלו בלוח עלה בשבוע שעבר, כשהעלה סרטון של עריפת ראש.

קרימו לא נהג להעלות פוסטים על דמויות פוליטיות חשובות באתרים שלו, למעט שני פוסטים עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בסרטון בערוץ היוטיוב שלו מה-2 בינואר 2021 נראה קרימו בקרב המון מפגינים שמריעים לשיירה נשיאותית של טראמפ מחוץ לשדה תעופה. קרימו חושף את פניו בסוף הסרטון. הוא גם התעטף בדגל של טראמפ ב-27 ביוני 2021, בפוסט בטוויטר. כותרת הפוסט היתה "ספאם".

סובל מ"בעיות רגשיות"

מארק היימן בן ה-22 שלמד בתיכון היילנד פארק עם קרימו, אמר כי הוא פירסם שירים עוד כשחלקו את ספסל הלימודים. לדבריו, הוא לא זוכר את קרימו היטב. "הוא תמיד נראה קצת מנותק, אבל אני לא יכול לזכור יותר מזה", הוא אמר.

בשכונה, משפחתו של קרימו היתה ידועה כמשפחה שקטה ששומרת על הפרטיות שלה, אמרו אנשים שגרו בסמוך. אביו של קרימו, מנהל חנות נוחות, ניסה לרוץ ב- 2019 לראשות העיירה היילנד פארק, שבה אירע הטבח.

מייקל גאמל, שגר בבית השכן, נזכר בשיחה עם קרימו האב שבה הוא רמז על כך שבנו סובל מ"בעיות רגשיות" בבית הספר. גאמל ושכן נוסף סיפרו ל-NBC ניוז כי קרימו הצעיר נהג לרכב על קורקינט חשמלי בשכונה בליווי מוזיקה רועשת, וכך ידעו השכנים מתי הוא נמצא בסביבה. הפעם האחרונה היתה ביום שני בבוקר בשעה 10 בבוקר, אמר גאמל.

"לפחות ארבעה ילדים נורו"

בין קורבנות הירי אתמול היו גם יהודים. ג'קי סונדהיים, חברה בבבית הכנסת North Shore Congregation Israel בגלנקור, היא אחת מששת הנרצחים בהיילנד פארק, על פי בית הכנסת. "אין מלים לתאר את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי", נמסר מבית הכנסת. היא עבדה בבית הכנסת כמתאמת אירועים ומורה.

גילי קורבנות הירי נעים משמונה בלבד ל-85. חמישה מהם נהרגו בזירה ואחד בבית החולים. נפגעים רבים מאושפזים בבתי החולים במצב אנוש. דובר של אחד מבית החולים אמר כי לפחות ארבעה ילדים נורו. רופא שהיה בזירה וסייע לטפל בפצועים אמר כי "אנשים נהרגו מיד מפציעות ירי נוראיות. הגופות שראיתי, זאת לא סצנה שאפשר לעכל בקלות אם אינך רופא".

הירי התרחש במהלך תהלוכת 4 ביולי. התהלוכה החגיגית החלה בשעה 10 בבוקר, שעון ארצות הברית, ולפי הדיווחים הירי שם החל 10 דקות בלבד לאחר מכן. אחד מעדי הראייה סיפר לתקשורת המקומית כי הבחין ביורה פותח באש לעבר הקהל מגג של חנות, וכי שמע עשרות יריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully