וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח בשיקגו, בן השנתיים אותר משוטט לבדו: "יצטרך לנווט את החיים כיתום"

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 12:16

הוריו של איידן מקארתי נורו למוות על ידי רוברט קרימו בשיקגו והוא נמצא בזירה לבדו, בין הגופות. "לקחנו את הילד הקטן והחזקתי אותו בין זרועותיי", סיפרה עדה שהייתה בזירה. הוא מטופל על ידי סבתו וניצל מהטבח כשאביו הגן עליו מהכדורים בגופו. "דרך ארוכה להחלמה לפניו"

בווידאו: היורה בהיילנד פארק הואשם בשבעה אישומים של רצח/צילום: רויטרס

בין קורבנות הטבח ביום העצמאות בשיקגו, הם אביו ואמו של פעוט בן שנתיים, איידן, שנמצא משוטט לבדו בזירה. הוריו, אירינה מקארתי בת ה-35, וקווין מקארתי בן ה-37, נורו למוות על ידי רוברט קרימו בן ה-22, שעמד על גג ופתח בירי לעבר מצעד יום העצמאות בעיירה.

איידן, שמטופל כעת על ידי סבתו, הופרד מהוריו במהלך הירי. דנה וגרג רינג, זוג שהיה בזירה בעת המתקפה, אמרו ל-CBS כי מצאו אותו עם אישה זרה. "לקחנו את הילד הקטן. החזקתי אותו בזרועותיי", אמר גרג. הוא תיאר את הזירה כ"טבח".

"איידן נותר בעמדה בלתי נתפשת: לגדול בלי הוריו", נכתב בדף "גו פאנד מי" שהוקם בעבורו. "דרך ארוכה לפניו להחלמה, למציאת יציבות ובסופו של דבר לנווט את החיים כיתום. הוא מוקף בקהילה של חברים ומשפחה שתאמץ אותו באהבה, ואמצעים רבים להבטיח שיש לו את כל מה שהוא צריך כדי לגדול".

אביה של אירינה, מייק לווברג, אמר ל"שיקגו סאן-טיימס", כי קווין מת בעודו מגן על בנו. "הוא שכב על איידן כשנורה", אמר לווברג. שעות לאחר מכן לווברג אסף את איידן מתחנת המשטרה של היילנד פארק והפעוט אמר לו: "אמא ואבא באים תכף".

"הם היו משוגעים על הבן שלהם", הוסיף לווברג. "הם רצו שני ילדים". אירינה וקווין למדו באוניברסיטת דה פול בשיקגו.

ג'ו נולאן, המנהל של קווין מקארתי אמר כי הוא ייזכר כ"עובד מצטיין" בחברת ג'גואר ג'ין תראפי. "למעט העבודה, הוא היה אב גא ובעל מסור שהעריץ את המשפחה שלו. נתגעגע אליו מאוד", אמר נולאן ל-NBC.

קווין ואירינה מקארתי, קורבנות הירי בהיילנד פארק, שיקגו. גופאנדמי, אתר רשמי
הורים מסורים. קווין ואירינה מקארתי/אתר רשמי, גופאנדמי

סטיבן שטראוס בן 88 וקתרין גולדשטין בת 64

קורבן נוסף בירי הוא סטיבן שטראוס בן 88, "איש נכבד" שעבד קשה כל חייו. שטראוס היה יועץ פיננסי ואב לשניים שנסע כל יום ברכבת למשרד בחברת ברוקראז' בשיקגו. בהצהרה אמר בנו כי הוא היה אדם "סקרן לגבי העולם" ו"תוצר של העיר שיקגו". אחייניתו סינתיה, סיפרה כ היה לו "צימאון בלתי נלאה לחיים".

קתרין גולדשטין בת ה-64 גם כן נהרגה בירי. בעלה, קרייג גולדשטין, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי לזוג יש שתי בנות בשנות העשרים לחייהן. הוא סיפר שקתרין והבת קאסי היו בדרכן למצעד כדי שקאסי תיפגש עם חברים מבית הספר.

הוא הוסיף כי קתרין אהבה לשחק עם בנותיה והקדישה את חייה לאמהות לאחר שעזבה את העבודה בשנות ה-90. "הדבר המדהים על קייטי הוא שהיא מעולם לא חשבה על המוות שלה. מבחינתי, זאת היתה מחשבה שהעסיקה אותי. היא מעולם לא חשבה על זה", אמר קרייג.

רוברט קרימו, היורה בהיילנד פארק, שיקגו. רויטרס
היורה מואשם בשבעה אישומים של רצח. רוברט קרימו/רויטרס

שבעה אישומים ברצח מדרגה ראשונה הוגשו נגד רוברט "בובי" קרימו השלישי, היורה. התובע הכללי של אילינוי, אריק ריינהרט, מסר כי אם קרימו יורשע, הוא צפוי לקבל מאסר עולם ללא חנינה.

בטבח שאירע באילינוי נהרגו לפחות שבעה בני אדם ו-36 פצועים פונו לבתי חולים, כך לפי הודעת ראש העיר ננסי רוטרינג. רוטרינג אמרה כי הקהילה בת 30 אלף אנשים עדיין בהלם מהמתקפה ביום שני. "הטרגדיה הזאת לא היתה צרכיה להגיע למפתן ביתנו", אמרה ל-NBC ניוז. "כעיירה קטנה, כולם מכירים מישהו שמושפע ממנה ישירות, וכמובן כולנו עדיין מזועזעים", היא הוסיפה.

קרימו נלכד לאחר מצוד ממושך אחריו. חוקרי האירוע חשפו כי ייתכן והוא תכנן את הפיגוע "במשך שבועות" ולבש בגדי נשים במהלך הירי כדי להסתיר את זהותו ואת קעקוע הפנים שלו. רוטרינג סיפרה שהכירה את החשוד כשהיה ילד קטן בצופים והיא היתה מדריכה. "מה קרה? כיצד מישהו נהפך לאדם כל כך כועס ומלא שנאה?", היא תהתה. היא הוסיפה כי הרובה החצי אוטומטי של היורה נרכש באופן חוקי. "האומה שלנו צריכה לקיים דיון על האירועים בשבועיים האלה שבהם נרצחים עשרות בני אדם עם נשק שהושג באופן חוקי", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully