וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקלה גדולה": דודי אשכנזי משתחרר מהמעצר ביוון לאחר שבועיים בכלא

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 21:21

הרכב השופטים שהתכנס ברודוס אולם הורה לשחרר את הישראלי אך אמר לו להישאר בעיר עד למתן החלטה סופית. משרד החוץ אף התגייס במהלך השבועיים האחרונים לסייע בעניינו ולהבהיר ליוונים, ולפרואנים כי מדובר בטעות בזיהוי. "המשימה לא תמה עד שיחזור לישראל"

בווידאו: עו"ד יסלוביץ עם נחיתתו מנתב"ג לאחר שחרורו של דודי אשכנזי/צילום: יואב אתיאל

בית משפט באי היווני רודוס הורה היום (שלישי) על שיחרורו של הישראלי דודי אשכנזי, ובכך נעתר לסנגורו עורך הדין ניר יסלוביץ'. ביום שישי הביע יסלוביץ' אופטימיות לאחר שקיים בבירה אתונה פגישה בעניין עם שר המשפטים של יוון קוסטאס טסיראס והתובע הכללי וסיליס מילאנוניס והציג בפניהם מסמכים המוכיחים כי אשכנזי המוחזק במעצר איננו האיש המבוקש על ידי האינטרפול ומשטרת פרו. יאיר לפיד ומשרד החוץ אף הם התגייסו במהלך השבועיים האחרונים לסייע בעניינו ולהבהיר ליוונים, לפרואנים ולאינטרפול כי מדובר בטעות בזיהוי.

דודי אשכנזי, בן ה-54, ואשתו רחלי, בת ה-51, תושבי מושב בת חפר בעמק חפר, הגיעו לחופשה קצרה באי קוס, ביום רביעי ה-22 ליוני. בביקורת הגבולות עם נחיתתם בטיסה מישראל הוא התבקש לסור הצידה, ובתוך זמן קצר נעצר שם בשל "הודעה אדומה" של האינטרפול נגדו - לבקשת פרו. לטענת פרו אשכנזי מבוקש בגין סחר סמים לרוסיה שביצע מהעיר לימה ב-2012. אשכנזי כלל לא ביקר במדינה באותה השנה ותלוש המשכורת שלו מעבודתו כנהג "דן" באותה העת, מעיד על כך שבאותו החודש היה בארץ.

דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"יש תחושת הקלה, אך המשימה לא תמה עד שיחזור לישראל", עורך דינו יסלוביץ'/אתר רשמי, ללא

עורך הדין, מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג אסירים ישראלים בחו"ל ובנושאי אינטרפול והסגרות בינ"ל, אמר כי היה צפוי שבית המשפט ביוון יחליט שלא להסגיר את אשכנזי לפרו. "אין ספק כי הוא ראוי לפיצוי כספי הוגן על הסבל שעבר", אמר ציבין.

"בהתאם לתקנות ה-CCF, גוף הקשור לאינטרפול, יש אפשרות לקבל פיצוי כספי על רשלנות רבתי של האינטרפול, בהחליטו להפיץ את בקשת המעצר הבינ"ל". לדבריו, "מדובר בדוגמא נוספת, שבה המערכת הפנימית של האינטרפול לא בדקה כראוי אם זה המקרה שלגביו הוצאה ה"הודעה האדומה". עוד הוסיף כי "אשכנזי יוכל גם לתבוע על רשלנות את משרד המשפטים של פרו, בקוסטה ריקה, שם מקום הסמכות לתבוע, אך מדובר בהליך ארוך, מורכב ולא זול, בניגוד לתביעה באינטרפול".

בווידאו: עו"ד יסלוביץ עם נחיתתו מנתב"ג לאחר שחרורו של דודי אשכנזי/צילום: יואב אתיאל

עו"ד ניר יסלוביץ' שחזר עם חזרתו לישראל את רגעי השמחה באולם, כשהורו על שחרורו של אשכנזי. "דודי פרץ בבכי, אשתו כמעט התמוטטה באולם, אחותו פרצה בדמעות, גם אנחנו הסנגורים התחבקנו", סיפר. "הוא אמר לי, 'ניר, עשינו את זה, אבל צריך להשלים את המשימה'". הוא קרא למשרד החוץ "לשכב איתי על הגדר, כי ברור לנו שהוא חף מפשע".

המשפחה וחבריו של אשכנזי פתחו בקמפיין גיוס המונים למימון ההוצאות המשפטיות שנדרשו להוכיח את חפותו ושעוד יידרשו עד שיישוב לחיק יקיריו בארץ. באתר הסכומים שיגוייסו ישמרו אך ורק למען המאבק הזה במסלול שמירת כספים ייעודי. נכון להבוקר, תרמו כבר 467 איש 105,604 שקלים לקראת היעד של 150 אלף שקלים.

לינק לאתר התרומות: https://beactive.co.il/project/68739

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully