וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרפול טעה? התמונה שבעקבותיה נעצר המבוקש הישראלי ביוון

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 14:02

הצילום בצו המעצר נגד דודי אשכנזי שהגיע לנופש מעלה חשד לטעות בזיהוי שהובילו למעצר. "יש דודי אשכנזי אחר, שמסתובב חופשי והוא זה שצריך לתפוס", אמר עורך דינו. במקביל, במשרד החוץ "מכירים ומטפלים" ובמשטרת ישראל טוענים שמתקיים שיתוף פעולה עם מאגר הדרכונים הגנובים

בווידאו: עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג את דודי אשכנזי, לקראת הדיון בבית משפט ביוון/מערכת וואלה!

התמונה שפורסמה ב"הודעה האדומה" של האינטרפול שבגינה נעצר דודי אשכנזי ביוון מעלה חשד לטעות בזיהוי - כך התברר היום (ראשון) למרות האיכות הירודה של הצילום. סניגורו, עורך הדין ניר יסלוביץ' שיצא היום לאי היווני רודוס, פועל לשחרורו המידי בבית משפט באי רודוס. מחר יתייצב עורך דין מקומי, העובד עם יסלוביץ', בפני הפרקליטות עם טיעוניו, לצורך קבלת תגובת יוון לטענה. כבר בהמשך השבוע ייתקיים דיון בעניין בבית משפט. בשל מצוקת מקום בבית המעצר ברודוס דודי אשכנזי הוחזר היום במעבורת לאי קוס. מחר יעשה את ההפלגה הזו יסלוביץ' ויפגוש אותו לראשונה.

דודי אשכנזי נעצר ביוון לפני ארבעה ימים כשהגיע עם אשתו רחלי לחופשה באי קוס. אשכנזי, תושב בת חפר שבעמק חפר בן 52, נעצר על פי צו מעצר בינלאומי שהוציא האינטרפול נגדו בעקבות עבירות סמים שביצע לכאורה בפרו בשנת 2012. אולם, לטענתו כלל לא היה בפרו בתקופה המדוברת והוא טוען כי מדובר בטעות איומה וככל הנראה עבריינים גנבו את זהותו והשתמשו בה בעת שביצעו עבירות ברחבי העולם. משפחתו פועלת כעת להוכיח את חפותו.

התמונה שפורסמה ב"הודעה האדומה" של האינטרפול שבגינה נעצר דודי אשכנזי

התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון. ללא, אתר רשמי
התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון/אתר רשמי, ללא
התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון. ללא, אתר רשמי
התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון/אתר רשמי, ללא

"אני בדרכי ליוון, עם מסמכים חד משמעיים המוכיחים שאשכנזי שעצור כרגע הינו עצור על לא עוול בכפו", מסר עורך דינו יסלוביץ' עם צאתו לנתב"ג היום. "יש דודי אשכנזי אחר, שמסתובב כרגע חופשי והוא בעצם העבריין שצריך לתפוס", אמר. עוד הוסיף "אני קורא לשר החוץ יאיר לפיד לעשות כל שלאל ידו על מנת לשחרר את דודי אשכנזי באופן מידי מהמעצר ואת המסמכים שיש בידי אחשוף בעוד זמן קצר".

כפי שפורסם בוואלה!, האירוע שעומד במרכז הפרשה הבינלאומית שנחזית כפרק מסדרת מתח, התרחש בעיר לימה, בירת פרו, ב-16 ביוני 2012. האיש אותו מבקשים הפרואנים והמכונה "אל דוק" (בספרדית, "הדוקטור") המחזיק באזרחות כפולה אזרביג'אנית-ישראלית, חבר לטענתם, בארגון פשיעה בינלאומי שעסק בהברחת סמים מפרו לרוסיה, דרך האוויר. איכשהו, טופלת פרו את הפרשה הזו על שמאי הרכב דודי אשכנזי שבמועד הזה היה בכלל נהג ומנהל בקואופרטיב "דן".

עוד בוואלה!

דוד, דודו, או דודי אשכנזי: מה רוצה האינטרפול מישראלים הנושאים את השם הזה

לכתבה המלאה
דודי אשכנזי אזוק בבית המשפט עם אשתו רחלי. עו"ד ואלרי נחמיאס, אתר רשמי
"יש דודי אשכנזי אחר, שמסתובב כרגע חופשי והוא בעצם העבריין שצריך לתפוס"./אתר רשמי, עו"ד ואלרי נחמיאס

חיזוק משמעותי לטענה שמדובר בטעות של האינטרפול עולה מטעות של האינטרפול גם במקרה של ישראלי אחר הנושא את אותו שם. דודו אשכנזי סוכן ביטוח שכיר בן 38 מכפר סבא, נשוי ואב לשני ילדים שנסע ב-2015 לטיול שורשים במרוקו עוכב בקונקשן בבריסל ובביקורת דרכונים הודיעו לו שיש איזו בקשה משבדיה להסגרה שלו. הוא הוחזר לישראל ולדבריו התברר שאזרח מאזרביג'אן השיג דרכון שלו שנגנב בישראל ואחר כך ניסה להתנקש במישהו בשבדיה. "השם שלי הוכנס לרשימה של האינטרפול של אנשים שמנועים כניסה ל-24 מדינות שחתומות על אמנה משותפת בעניין", סיפר. עוד אמר כי עד היום הוא חושש לצאת מהארץ שמא יעוכב ואך ורק בשל שמו.

עורך הדין מרדכי ציבין, מומחה בינלאומי בעניניי אינטרפול ומעצרים בין מדינות, אמר: "לאור נסיבות המקרה המיוחדות, ההגנה לא תצטרך לטרוח הרבה לבטל את הצו. אין לי כל ספק שאשכנזי לא יוסגר לפרו, למרות שבתיקי אינטרפול, בתי המשפט לא דנים בתיק לגופו, אשם או לא, ולא במשקל הראיות כל זה פרט למקרה בו אין, קטגורית, כל ראיה התומכת בבקשת ההסגרה. המקרה של אשכנזי הוא כזה, ההסתמכות על הדרכון האזרי והדרכון הישראלי המזויפים, שומטת לחלוטין, אף לא לכאורה, את הבסיס לבקשת ההסגרה ואני בטוח שבית המשפט ביוון לא ייעתר לבקשת ההסגרה".

בית הכלא בקוס בו מוחזק דוד אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"אני בטוח שבית המשפט ביוון לא ייעתר לבקשת ההסגרה". בית המעצר בקוס/אתר רשמי, ללא

בנוסף, על פי הערך "אינטרפול" בוויקיפדיה, החל מ-2002, החל האינטרפול לאסוף מידע על תעודות זהות ודרכונים גנובים ואבודים ממדינות החברות בארגון, ומדינות הארגון מנסות לשלב בדיקות אלה בביקורות הדרכונים שלהן, על מנת למנוע התחזות וזיוף זהויות. נכון לשנת 2006, מסד הנתונים כבר כלל מעל ל-10 מיליון תעודות שנגנבו או אבדו.

ישראל אינה משתפת פעולה עם מאגר זה אלא שמשטרת ישראל נמסר לוואלה! כי "בניגוד לנטען, משטרת ישראל משתפת פעולה עם האינטרפול לעניין מסמכים גנובים או אבודים ומעבירה את הנתונים באמצעות הגורמים הרלוונטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully