וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד, דודו, או דודי אשכנזי: מה רוצה האינטרפול מישראלים הנושאים את השם הזה

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 17:06

דודי אשכנזי מבת חפר נעצר ביוון בשל צו מעצר של האינטרפול נגדו שהוצא לבקשת פרו. לטענתו גנבו לו את הזהות ובשל כך הטעות. אירוע דומה קרה גם לדודו אשכנזי מכפר סבא שנעצר בבלגיה בעקבות בקשה של שבדיה להסגיר אותו. "ברור שיש קשר בין המקרים - שנינו דוד אשכנזי בדרכון"

בווידאו: עורך הדין של הישראלי העצור בטורקיה: הוא שוהה בתנאים לא פשוטים/יואב איתיאל

ביקורת דרכונים היא תמיד רגע מתוח. והסיוט של כל מטייל היא שפקיד ההגירה המחזיק את הדרכון שלו יבקש לסור הצידה, לעוד איזו בדיקה שגרתית מקיפה ומעמיקה יותר - שמי יודע איך תסתיים.

לדודי אשכנזי מבת חפר זה קרה שלשום ביוון, והסאגה שלו טרם נסתיימה. הוא עמד בביקורת הגבולות באי קוס כשנחת בטיסה מישראל, והוא נעצר שם בשל צו מעצר של האינטרפול נגדו - לבקשת פרו. לטענת פרו אשכנזי מבוקש משום עבירות סמים שביצע על אדמתה ב-2012. אך עם זאת, באותה השנה אשכנזי לא ביקר במדינה ותלוש המשכורת שלו מעבודתו כנהג "דן" באותה העת, מעיד על כך שבאותו החודש היה בארץ.

לפי צו המעצר הבינלאומי המדובר, אשכנזי היה אזרח אזרביג'אן המחזיק באזרחות ישראלית. אשכנזי טוען שמדובר בטעות איומה וככל הנראה עבריינים גנבו את זהותו והשתמשו בה בעת שביצעו עבירות ברחבי העולם. משפחתו פועלת כעת להוכיח את חפותו.

דודי אשכנזי, תושב בת חפר בעמק חפר שמבוקש על ידי האינטרפול. יחד עם אישתו רחלי. באדיבות המצולמים
דודי אשכנזי, נעצר ביוון ומבוקש על ידי האינטרפול/באדיבות המצולמים

הטענה כי מדובר בטעות מקבלת היום חיזוק משמעותי מסיפורו של ישראלי אחר, גם שמו דוד אשכנזי, ובמקרה שלו דודו אשכנזי. דודו אשכנזי סוכן ביטוח שכיר בן 38 מכפר סבא, נשוי ואב לשני ילדים. "כשהכתבה הזו על דודי אשכנזי קפצה אז מייד זה החזיר אותי לאירוע דומה שקרה לי, וברור שיש איזה קשר כי צירוף המקרים הוא ברור - שנינו דוד אשכנזי בדרכון", הוא מספר. "ב-2015 אשתי ואני נסענו לטיול שורשים במרוקו, אז עוד לא היו טיסות ישירות אז טסנו עם קונקשן בבריסל, ובבלגיה בביקורת דרכונים עיכבו אותי עוד ועוד. לא הבנו על מה מדובר ואז הכניסו אותי לחקירה. רק שם הודיעו לי שיש איזו בקשה משבדיה להסגרה שלי".

"אשתי היתה אז בהריון, הודיעו שהטיסה לא יכולה להתעכב עוד ושהיא חייבת לצאת אז היא המשיכה עם המשפחה שלה ואני נשארתי מעוכב שם", הוא ממשיך לשחזר. "הפנו אותי למתקן כליאה מחוץ לשדה התעופה, ואכן בלילה החזירו אותי לטיסה בארץ. הסיפור היה שאזרח מאזרביג'אן השיג דרכון שלי אותו איבדתי פעם בארץ והוא אחר כך ניסה להתנקש במישהו בשבדיה והשם שלי הוכנס לרשימה של האינטרפול של אנשים שמנועים כניסה ל-24 מדינות שחתומות על אמנה משותפת בעניין".

עוד בוואלה!

מבוקש על ידי האינטרפול: אזרח ישראלי נעצר בזמן חופשה ביוון בחשד לעבירות סמים

לכתבה המלאה
דרכון ישראלי. ShutterStock
"נושאים את אותו השם בדרכון". דרכון ישראלי/ShutterStock

אשתו מור אשכנזי, אישרה כי שלוש שנים קודם לאירוע בבריסל אבדו דרכוניהם שלה ושל בעלה וכי הם מעולם לא ביקרו בשבדיה. "ייתכן כי הדרכון שלו התגלגל לידיים מסוימות ושעימו נעשו העבירות", אמרה.
"ההסברים אז לא עזרו ובעלי אולץ לחזור לישראל. פנינו לשגרירות שבדיה בישראל שם נמסר לנו שאין השגרירות יכולה לסייע בנושא. פנינו אל משטרת כפר סבא והם ערכו בדיקה פנים ארצית לגבי בעלי - הם אמרו שככל הידוע להם הוא אינו מבוקש, אך הם לא ידעו כיצד לסייע בנושא הבין לאומי".

"אני חי חיים נורמליים לחלוטין חוץ מזה שמאז לא טסתי יותר מדי לחו"ל, בגלל הטראומה, והפחד", מספר דודו אשכנזי שנחלץ מהטעות הזו. "תמיד זה מקנן איפשהו בזווית הראש, שחס וחלילה זה יקרה שוב. למרות שחלפו שנים, אני חושב שדבר כזה לא עובר אף פעם".

דודי אשכנזי. דודי אשכנזי, יואב איתיאל
"אני חי חיים נורמליים". דודו אשכנזי/יואב איתיאל, דודי אשכנזי

הבוקר, הצטרף עורך הדין ניר יסלוביץ' למאמצים לשחרר את דודי אשכנזי. ככל הידוע הועבר הבוקר אשכנזי במעבורת מהאי קוס לאי רודוס, שם חיכו לו כבר מאתמול עורכות הדין סאני שייקיס וולרי נחמיאס, המייצגות אותו. בעדכון משם עולה שיובא בפני שופט ככל הנראה רק בתחילת השבוע הבא. היום מתקיימת בעניינו ישיבה אצל התובע היווני. בתיק מייעץ פרו בונו עורך הדין מרדכי ציבין, מומחה לעניני אינטרפול וצווי מעצר בינ"ל.

"בהודעת האינטרפול ניתן לראות שהתמונה היא לא של הישראלי העצור ביוון, בודאות", אומר עו"ד ניר יסלוביץ', "מה עוד שמבירור ראשוני כבר עולה שהבקשה הרשמית כלל לא התקבלה בידי יוון. אם לא תתקבל רשמית בתוך שלושים יום על יוון יהיה לשחררו בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully