וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי אשכנזי מהכלא ביוון: "רוצה להיות עם המשפחה, סומך על ישראל"

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 18:44

לאחר שנחשפה תמונותו של המבוקש הנכון, הישראלי שנעצר בשל טעות בזיהוי שוחח עם בני משפחתו במתקן הכליאה בקוס. לדבריו, הוא לא יטוס יותר לחו"ל לעולם. אחותו אסנת: "הוא זה שעודד אותנו שנהיה חזקים"

בווידאו: סניגורו של אשכנזי מעדכן מיוון על המכתב ששלח משרד החוץ ובו הוא מבהיר שמדובר בטעות בזיהוי/צילום: באדיבות המצולמים

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון בשל טעות בזיהוי, זכה היום (שני) לביקור בכלא בקוס מאשתו ואחותו וסיפר על תחושותיו: "אני חזק למען משפחתי, אני מחזיק מעמד וסומך על משרד החוץ שלנו ועורך הדין שלי. אני רוצה להיות כבר בחוץ ומצפה בכיליון עיניים להתאחד עם משפחתי המורחבת. אחרי החוויה הזו מה שבטוח זה שלא אטוס יותר לחו"ל לעולם".

דודי אשכנזי, בן ה-52 מבת חפר, הוא הצעיר במשפחה בת שלושה ילדים, יש לו שתי אחיות - זיווה בת ה-61 מראשון לציון ואסנת בת ה-63 מבת ים, משם המשפחה במקור. האחות אסנת הייתה בכלל במדריד בחופשה כשהתבשרה על ההסתבכות ומיד ארגנה טיסה ליוון. "אנחנו מאוד קשורים זה לזה. העניין מטלטל. בהתחלה לא סיפרו לי וכששמעתי ממש איבדתי את הצפון, עליתי על טיסה ובאתי אתמול".

דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"מצפה לחזור הביתה": דודי אשכנזי/אתר רשמי, ללא

אסנת נמצאת עכשיו באי קוס עם אשתו השנייה של דודי, רחלי. יש לו ילדה בת 22 מנישואיו הראשונים ובני הזוג מגדלים יחד את ארבעת ילדיה של רחלי. "הוא משמש להם אבא מדהים לכל דבר", אמרה האחות אסנת. השתיים ביקרו הבוקר בבית הכלא בקוס שבו נמצא דודי כשהן מתלוות לעו"ד ניר יסלוביץ' שפגש אותו שם לראשונה. הפגישה התקיימה כשאשכנזי אינו אזוק, ורוחו מעודדת מהחדשות על כך שמשרד החוץ פנה הבוקר ליוון ואישר כי האיש המבוקש על ידי פרו הינו בכלל מישהו אחר.

"דודי היה מי שעודד אותנו שנהיה חזקים", סיפרה לוואלה! האחות אסנת. הוא אמר, "אני חזק למען משפחתי, אני מחזיק מעמד וסומך על משרד החוץ שלנו ועורך הדין שלי. אני רוצה להיות כבר בחוץ ומצפה בכיליון עיניים להתאחד עם משפחתי המורחבת. אחרי החוויה הזו מה שבטוח זה שלא אטוס יותר לחו"ל לעולם".

עוד בוואלה!

האינטרפול טעה? התמונה שבעקבותיה נעצר המבוקש הישראלי ביוון

לכתבה המלאה
התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון. ללא, אתר רשמי
התמונה שבעקבותיה נעצר דודי אשכנזי/אתר רשמי, ללא

"הוא מרגיש טוב, מטופל טוב ורק מחכה לצאת מכאן", סיפרה לוואלה! האחות אסנת, "עד כה היה בחרדות קשות שיוציאו אותו למדינה אחרת לחקירה אבל היה מעודד מהמפגש איתנו והבין מאיתנו שהכול הולך להסתדר ורווח לו מאד לשמוע שמשרד החוץ שלנו מטפל מול יוון. הסוהרים היו מאוד נחמדים וסייעו בכל מה שיכלו. זה בית כלא על האי והתנאים יותר אנושיים, בין היתר כי הוא מוחזק עכשיו בתא לבד חמישה ימים בבידוד, בשל נגיף הקורונה, אלה ההנחיות בכלא למי שנכנס. מצד שני ביקורים מתאפשרים רק שלוש פעמים בשבוע".

מחר צפוי עורך הדין יסלוביץ' לקיים פגישה נוספת עורך הדין היווני ויסכמו על המשך הדרך. "נחזור לרודוס ונחזור לכאן ביום רביעי", מסרה האחות אסנת. "אין ספק שאנחנו היום מעודדים יותר סומכים על משרד החוץ שלנו שגם שם בטוחים בחפותו. כל ההסתבכות הזו היא שהלבישו עליו זהות של מישהו אחר, הוא אומר את זה מההתחלה, אין לי מושג איך זה קרה ועצוב לי שזה קרה לאחי ואני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד, אף פעם, לעולם".

עורך הדין מרדכי ציבין, המתמחה ביצוג אסירים ישראליים בחו"ל מסר: "למרות שמשרד החוץ, נוקט בעמדה חד משמעית, שלא להתערב בהליכים פנימיים של מדינות על אחת כמה וכמה בענינים משפטיים. טוב עושה המשרד שמתערב בסוגיה יוצאת דופן זו, במיוחד לאור העובדה כי מדובר בפרשה שפתרונה מתבסס על מסמכים רשמיים של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully