וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ פנה לרשויות ביוון: "הישראלי שאתם מחזיקים אינו האדם שאתם מחפשים"

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 13:01

לאחר שנחשפה התמונה שבעקבותיו נעצר דודי אשכנזי בחשד לביצוע עסקת סמים בפרו, הרשויות בישראל פנו למשרד החוץ באתונה והבהירו כי מדובר בטעות בזיהוי. במכתב שנשלח מגורמים רשמיים במשרד החוץ הובאו נתונים שקובעים שהמעצר אכן שגוי

בווידאו: סניגורו של אשכנזי מעדכן מיוון על המכתב ששלח משרד החוץ ובו הוא מבהיר שמדובר בטעות בזיהוי/צילום: באדיבות המצולמים

גורמים רשמיים במשרד החוץ שיגרו הבוקר (שני) מכתב למנכ"ל משרד החוץ היווני. המכתב כלל נתונים שקובעים שדודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים, איננו האיש אותו הם האינטרפול מחפש ומדובר בטעות בזיהוי.

אתמול התברר כי התמונה שפורסמה ב"הודעה האדומה" של האינטרפול שבגינה נעצר דודי אשכנזי ביוון מעלה חשד לטעות בזיהוי, למרות האיכות הירודה של הצילום. סניגורו, עורך הדין ניר יסלוביץ' שיצא לאי היווני רודוס, פועל לשחרורו המידי בבית משפט באי רודוס. מחר יתייצב עורך דין מקומי, העובד עם יסלוביץ', בפני הפרקליטות עם טיעוניו, לצורך קבלת תגובת יוון לטענה. כבר בהמשך השבוע יתקיים דיון בעניין בבית משפט. בשל מצוקת מקום בבית המעצר ברודוס דודי אשכנזי הוחזר אתמול במעבורת לאי קוס. מחר יעשה את ההפלגה הזו יסלוביץ' ויפגוש אותו לראשונה.

דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
דודי אשכנזי/אתר רשמי, ללא

דודי אשכנזי נעצר ביוון לפני ארבעה ימים כשהגיע עם אשתו רחלי לחופשה באי קוס. אשכנזי, תושב בת חפר שבעמק חפר בן 52, נעצר על פי צו מעצר בינלאומי שהוציא האינטרפול נגדו בעקבות עבירות סמים שביצע לכאורה בפרו בשנת 2012. אולם, לטענתו כלל לא היה בפרו בתקופה המדוברת והוא טוען כי מדובר בטעות איומה וככל הנראה עבריינים גנבו את זהותו והשתמשו בה בעת שביצעו עבירות ברחבי העולם. משפחתו פועלת כעת להוכיח את חפותו.

"אני בדרכי ליוון, עם מסמכים חד משמעיים המוכיחים שאשכנזי שעצור כרגע הינו עצור על לא עוול בכפו", מסר עורך דינו יסלוביץ' עם צאתו לנתב"ג. "יש דודי אשכנזי אחר, שמסתובב כרגע חופשי והוא בעצם העבריין שצריך לתפוס", אמר. עוד הוסיף "אני קורא לשר החוץ יאיר לפיד לעשות כל שלאל ידו על מנת לשחרר את דודי אשכנזי באופן מידי מהמעצר ואת המסמכים שיש בידי אחשוף בעוד זמן קצר".

עוד בוואלה!

כמו סדרת מתח: הפרשיה בבירת פרו שהאינטרפול קושר לישראלי ביוון

לכתבה המלאה
התמונה שבעקבותיה נעצר הישראלי דודי אשכנזי ביוון. ללא, אתר רשמי
התמונה שפורסמה ב"הודעה האדומה" של האינטרפול שבגינה נעצר דודי אשכנזי/אתר רשמי, ללא

כפי שפורסם בוואלה!, האירוע שעומד במרכז הפרשה הבינלאומית שנחזית כפרק מסדרת מתח, התרחש בעיר לימה, בירת פרו, ב-16 ביוני 2012. האיש אותו מבקשים הפרואנים והמכונה "אל דוק" (בספרדית, "הדוקטור") המחזיק באזרחות כפולה אזרביג'אנית-ישראלית, חבר לטענתם, בארגון פשיעה בינלאומי שעסק בהברחת סמים מפרו לרוסיה, דרך האוויר. איכשהו, טופלת פרו את הפרשה הזו על שמאי הרכב דודי אשכנזי שבמועד הזה היה בכלל נהג ומנהל בקואופרטיב "דן".

חיזוק משמעותי לטענה שמדובר בטעות של האינטרפול עולה מטעות של האינטרפול גם במקרה של ישראלי אחר הנושא את אותו שם. דודו אשכנזי סוכן ביטוח שכיר בן 38 מכפר סבא, נשוי ואב לשני ילדים שנסע ב-2015 לטיול שורשים במרוקו עוכב בקונקשן בבריסל ובביקורת דרכונים הודיעו לו שיש איזו בקשה משבדיה להסגרה שלו. הוא הוחזר לישראל ולדבריו התברר שאזרח מאזרביג'אן השיג דרכון שלו שנגנב בישראל ואחר כך ניסה להתנקש במישהו בשבדיה. "השם שלי הוכנס לרשימה של האינטרפול של אנשים שמנועים כניסה ל-24 מדינות שחתומות על אמנה משותפת בעניין", סיפר. עוד אמר כי עד היום הוא חושש לצאת מהארץ שמא יעוכב ואך ורק בשל שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully