וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי אשכנזי במכתב ראשון מהכלא ביוון: "נפלה עליי פצצה משום מקום"

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 17:15

הישראלי שנעצר באמצע חופשה בקוס בטענה כי הוא מבוקש על ידי האינטרפול סיפר על הרגעים הקשים: "באותו רגע זו מחשבה בלתי נתפסת". עוד הודה למי שמסייע לו בניסיון להוכיח את חפותו: "מבקש ממשרד החוץ לעשות כל שניתן כדי להשיב אותי הביתה מהר"

בווידאו: סניגורו של אשכנזי מעדכן מיוון על המכתב ששלח משרד החוץ ובו הוא מבהיר שמדובר בטעות בזיהוי/צילום: באדיבות המצולמים

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון בטענה כי הוא מבוקש על ידי האינטרפול, שלח מכתב ראשון מהכלא שהגיע היום (רביעי) לידי וואלה!.

"לעם ישראל היקר לי מכול ולכל תומכיי דואגיי ואוהבי, אני הגעתי לקוס לטיול שגרתי ומשום מקום נפלה עליי פצצה", כתב אשכנזי. "באותו רגע זו מחשבה בלתי נתפסת, אבל לאחר כמה שעות של מחשבה התחלתי להרים טלפונים. רוצה להודות לכל מי שפועל לעזור לי לחזור לאישה ולילדים שלי".

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקבילו היווני ניקוס דאנדיאס על מעצרו של אשכנזי וביקש ממנו לפעול לשחרורו המידי.

המכתב של דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"נפלה עליי פצצה". המכתב של דודי אשכנזי/אתר רשמי, ללא

דודי אשכנזי נעצר ביוון בשבוע שעבר, כשהגיע עם אשתו רחלי לחופשה באי קוס. אשכנזי, תושב בת חפר שבעמק חפר, בן 52, נעצר על פי צו מעצר בינלאומי שהוציא האינטרפול נגדו בעקבות עבירות סמים שביצע לכאורה בפרו בשנת 2012. אולם, לטענתו כלל לא היה בפרו בתקופה המדוברת והוא טוען כי מדובר בטעות איומה וככל הנראה עבריינים גנבו את זהותו והשתמשו בה בעת שביצעו עבירות ברחבי העולם. משפחתו פועלת כעת להוכיח את חפותו.

דודי אשכנזי. ללא, אתר רשמי
"מחשבה בלתי נתפסת". אשכנזי/אתר רשמי, ללא

כפי שפורסם בוואלה!, האירוע שעומד במרכז הפרשה הבינלאומית התרחש בעיר לימה, בירת פרו, ב-16 ביוני 2012. האיש אותו מבקשים הפרואנים והמכונה "אל דוק" (בספרדית, "הדוקטור") המחזיק באזרחות כפולה אזרביג'אנית-ישראלית, חבר לטענתם, בארגון פשיעה בינלאומי שעסק בהברחת סמים מפרו לרוסיה, דרך האוויר. איכשהו, טופלת פרו את הפרשה הזו על שמאי הרכב דודי אשכנזי שבמועד הזה היה בכלל נהג ומנהל בקואופרטיב "דן".

חיזוק משמעותי לטענה שמדובר בטעות של האינטרפול עולה מטעות של האינטרפול גם במקרה של ישראלי אחר הנושא את אותו שם. דודו אשכנזי, סוכן ביטוח שכיר בן 38 מכפר סבא, נשוי ואב לשני ילדים, שנסע ב-2015 לטיול שורשים במרוקו עוכב בקונקשן בבריסל ובביקורת דרכונים הודיעו לו שיש איזו בקשה משבדיה להסגרה שלו.

הוא הוחזר לישראל ולדבריו התברר שאזרח מאזרביג'אן השיג דרכון שלו שנגנב בישראל ואחר כך ניסה להתנקש במישהו בשבדיה. "השם שלי הוכנס לרשימה של האינטרפול של אנשים שמנועים כניסה ל-24 מדינות שחתומות על אמנה משותפת בעניין", סיפר. עוד אמר כי עד היום הוא חושש לצאת מהארץ שמא יעוכב ואך ורק בשל שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully