וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נגמרה: הלימודים בבתי הספר יתקיימו כסדרם עד סוף השנה

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 14:28

הסתדרות המורים הודיעה כי הלימודים יתחדשו ויתקיימו כרגיל מחר ומחרתיים. הצדדים יחזרו לשולחן המו"מ, לטענתה לאחר שליברמן הודיע כי אין מגבלה משפטית על הסכמי שכר לעובדי הוראה. יפה בן דויד: "שינוי שמאפשר לשבת עם נציגי האוצר ומשרד החינוך עד שנמצא פתרון"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס למו"מ עם המורים/צילום: ערוץ הכנסת

הסתדרות המורים הודיעה היום (שלישי) כי השביתה במערכת החינוך מסתיימת עד לסוף השנה וכי הלימודים ביומיים הקרובים יתקיימו כסדרם. ההסתדרות טענה כי הסיבה היא הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן כי אין שום מגבלה משפטית על הסכמי שכר לעובדי הוראה.

המזכ"לית יפה בן דויד הודיעה כי הארגון ישוב לשולחן המו"מ. "מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור לדיונים ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון", אמרה בן דויד.

בדומה לשבוע שעבר, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הייתה מעורבת בניסיון להרגיע את הצדדים. לפי גורמים שמעורים בפרטי המו"מ, לאחר השיחה הטעונה אתמול, בה האוצר טען כי יש הגבלות על ההעלאה בשכר בעקבות היציאה לבחירות, היא פנתה לשר האוצר והבהירה כי אין הגבלה כזאת.

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"שינוי שמאפשר לשבת עם נציגי האוצר ומשרד החינוך עד שנמצא פתרון", יפה בן דויד/ראובן קסטרו

פגישות המשא ומתן לחידוש הסכם השכר של המורים, שהסתיים לפני כשנתיים, מתקיימות בחצי השנה האחרונה בין נציגי משרדי האוצר והחינוך והסתדרות המורים. בניסיון נוסף להגיע להסכמות, בן דויד נפגשה אמש עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר. הצדדים דנו במודל השכר וכן ברשימת השינויים שבאוצר דורשים לראות כמו סנכרון לוח החופשות עם המשק והקלה על פיטורי מורים.

הפגישה התקיימה בהמשך ישיר לפגישה שנערכה יום קודם בין הצדדים ובה הוצע להעלות את שכר המורים המתחילים ל-8,600 שקל בחודש, כשהיום השכר עומד על 6,900 שקל בחודש, ולהוסיף כמה מאות שקלים בלבד למורים הוותיקים. ההסתדרות סירבה להצעה, ובעקבות הפער בין צדדים המו"מ התפוצץ והיום לא התקיימו לימודים. בן דויד עדיין עומדת על העלאת שכר משמעותית לכל המורים, כשלמתחילים היא מבקשת להעלות את השכר לכ-10,500 שקלים לחודש.

עוד בוואלה!

המו"מ התפוצץ: הלימודים בבתי הספר היסודיים והגנים לא יתקיימו היום

לכתבה המלאה
תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
הלימודים יתקיימו כרגיל/ראובן קסטרו

משרד החינוך ביקש עשרת אלפים שקלים למורים מתחילים והביע תמיכה ברוב דרישות הסתדרות המורים, ואף בהחלטה להשבית את המערכת. ביחס לסוגיית החופשות העלה משרד החינוך את האפשרות של לימודים בכמה ימי אסרו חג, ובהסתדרות המורים תמכו בפתרון של הארכת בית הספר של החופש הגדול.

מנגד, משרד האוצר מעוניין להעלות בעיקר את שכר המורים המתחילים. לשיטתם, הבעיה העיקרית בגובה שכר המורים היא הפער בין הצעירים לוותיקים שמוריד את הביקוש למקצוע, והעלאת הסכום אותו מקבלים המורים הוותיקים נמצאת בעדיפות נמוכה. כך או כך, שר האוצר אביגדור ליברמן הבהיר כי הוא מצפה מהמורים לוויתורים בתמורה להעלאת שכר. הוא מעוניין בהתאמת לוח החופשות של המורים למשק דרך לימודים בחגי תשרי על חשבון ימים בחופש הגדול, בתמריצים למורים מצטיינים כדי להעלות את רמת ההוראה והקלה על הליך הפיטורים של מורים, שמורכבותו מביאה למספר זעום של מורים מפוטרים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully