וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה בן דויד: "סוף סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן"

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 22:59

בתום פגישה בין מזכ"לית הסתדרות המורים לממונה על השכר במשרד האוצר, בן דויד הביעה אופטימיות בנוגע לשיחות בין הצדדים. בשל ההתקדמות בשיחות, לא תהיה שביתה מחר במערכת החינוך. גורם המעורה בשיחות: האוצר העלה הצעה ל-8,600 שקלים לחודש למורה מתחיל

בווידאו: ליברמן מתייחס למחאת הדיור ולמשבר המורים/צילום: ערוץ כנסת

בתום ישיבה בין מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, נמסר היום (ראשון) מטעם ההסתדרות כי "סוף סוף האוצר הניח הצעה קונקרטית על השולחן". בשל ההתקדמות בשיחות, לא תהיה מחר שביתה במערכת החינוך. לדברי בן דויד, "יש עדיין פערים משמעותיים בין הצדדים, והוחלט שמחר נשב שוב וננסה לגשר על הפערים". ממשרד האוצר נמסר: "אין לנו מה להוסיף מעבר להודעה של הסתדרות המורים". גורם שמעורה בפרטי המשא ומתן אמר כי משרד האוצר העלה הצעה ל-8,600 שקלים לחודש למורה מתחיל.

בשבוע שעבר הודיעה דויד כי העיצומים במערכת החינוך יוקפאו. זאת, לבקשת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. המהלך נקבע לאחר פגישה שערכה המזכ"לית עם הממונה על השכר באוצר. "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים", אמרה בן דויד. "אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכנה עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"יש עדיין פערים". בן דויד/ראובן קסטרו

תחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כעשרת אלפים שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע פחות. כמו כן גם על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים במו"מ הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".

בתוך כך, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, תקפה את יו"ר ארגון המורים רן ארז אחרי שמתח ביקורת חריפה על שרת החינוך והרפורמה שביקשה להעביר במערכת. "את מפרקת את מערכת החינוך ומפוררת אותה. אם לא תשני את התנהלותך - שנת הלימודים בחינוך העל יסודי לא תיפתח", איים ארז בשביתה. בתגובה למכתבו, כתבה שטאובר: "סגנון האמירות במכתבך אינו מקובל, אין לארגון וטו על מהלכים פדגוגיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully