וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים זועמים: "למורים מגיע הטוב ביותר - לא על הגב של ילדינו"

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 9:59

לאחר שהנהגת ההורים הארצית הודיעה על סיום שנת הלימודים, חברת הארגון מתחה ביקורת על השביתה במערכת החינוך. לטענתה, "אף אחד לא מבין באמת מה המורים מנסים להשיג". מנגד, כמה יישובים החליטו להפעיל בכל זאת את מוסדות החינוך

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

חברת הנהגת ההורים הארצית לירון חביב מתחה הבוקר (חמישי) ביקורת על שביתת הסתדרות המורים שנערכת ברחבי הארץ. לדבריה, "למורים שלנו מגיע את הטוב ביותר אבל זו לא הדרך - מאוד חשוב לסייע למורים, לכל אנשי החינוך, באמת מגיע להם להיות בראש טבלת המשכורות, אבל לא על הגב של הילדים שלנו".

"ארגוני המורים צריכים לשבת ולמצוא פתרונות שיטיבו עם כל המורים. אף אחד לא מבין באמת מה הם מנסים להשיג", הוסיפה חביב בריאיון ב-103FM. "אנחנו לגמרי חלק מהמחאה שלהם, אבל אנחנו נגד השביתה".

מנגד, מספר מצומצם של יישובים הודיעו כי כן יפתחו את גני הילדים באמצעות סייעות. היישובים שבהם יפעלו הגנים כרגיל: עפולה, לוד, מעלה אדומים, כפר סבא ונס ציונה. בכוכב יאיר-צור יגאל יתקיימו הלימודים באופן חלקי, כמו גם בטבריה, שם רק חלק מהגנים יפעלו. בגבעתיים כיתות א'-ג' יפעלו בעלות סמלית ובמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נפתחו כ-60 גנים.

בירושלים, אשקלון, חריש, גבעתיים, קריית אונו, שוהם וקריית שמונה נערכו להפעיל את הגנים, אך לבסוף הודיעו כי המהלך לא יצא לפועל, בעקבות הודעות ההסתדרות כי לא תאפשר את פתיחת גני הילדים ללא נוכחות איש צוות חינוך. עם זאת, הצהרונים בירושלים וחריש כן יפעלו כסדרם.

עוד בוואלה!

המורים שובתים ברחבי הארץ וההורים נאלצים להישאר בבית: "פוגעים לנו בפרנסה"

לכתבה המלאה
כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

ראש עיירת רמת השרון אבי גרובר הסביר בריאיון ב-103FM כי לא רצה לשבור את השביתה, משום שהמהלך יהפוך את מערכת החינוך ל"בית חרושת לבייביסיטרים". לדבריו, "האוצר לא מתמסר כדי לתת לכולם, החינוך לא מתחיל בבתי הספר. הוא לא מתנדב לתת להם שכר, אנחנו רואים שהוא נלחם מאוד קשה כדי לא, הוא רוצה לתת במקומות מסוימים. מורה אמור להיות מקצוע לכל החיים, לא רק לשנתיים שלוש".

לעומת זאת, ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הביע תמיכה בשבירת השביתה. "הייתי מראשוני תומכי השביתה, עמדתי יפה מאוד מול ההורים רק אמרתי בסוף - לכל דבר יש מומנטום ויש עניין של יעילות. פה זה ללכת עם הראש בקיר, אין עם מי לדבר, אין ממשלה, הכנסת מפוזרת, אף אחד לא יתן מיליארדים", הסביר. השביתה הזאת היא הכי מוצדקת שבעולם, הייתי אפילו עושה אותה יותר קיצונית כי רק ככה משיגים דברים במדינה. אבל זה התהפך על יפה בן דוד אחרי יומיים שלושה, היא איבדה את התמיכה של ההורים ברגע שהם לא הבינו על מה היא נלחמת וגם אמרו לה שזה לא הזמן".

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

השלטון המקומי דרש מסייעות להגיע לעבודה כרגיל ואיים בסנקציות אם לא יעשו זאת. זאת אחרי שסיכם עם האוצר על תקצוב פעילויות בגנים ובבתי הספר החל מיום ראשון. אולם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד חיזק את המאבק של יפה בן דויד והבהיר כי הסייעות לא יגיעו לעבודה ללא גננת. בשלב זה לא ברור אם וכיצד תצא לפועל התכנית של משרד האוצר, שמתכנן להפעיל את הגנים באמצעות סייעות ואת בתי הספר בעזרת הצוותים שיפעילו את בתי הספר של החופש הגדול.

בהודעה שנמסר מטעם המורים נכתב כי "העיצומים יימשכו עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למשא ומתן רציני כבר מחר".

מזכ"לית הסתדרות המורים תקפה את משרד האוצר בעקבות כוונתו לממן החל מיום ראשון את פעילויות הקיץ במוסדות החינוך. "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות", מסרה בן-דויד. מודה לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על הסולידריות וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר". בתוך כך, מרכז השלטון המקומי מקיים בשעה זו ישיבה על ההסכם עם האוצר בנוגע להפעלת בתי הספר והגנים, כשחלק מראשי הרשויות עדיין מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully