וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים שובתים ברחבי הארץ וההורים נאלצים להישאר בבית: "פוגעים לנו בפרנסה"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 7:53

המחאה של המורים מגיעה לשיאה עם השבתת הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים. "כל הורה מפסיד לפחות 2,000 שקל בגלל ההשבתות", אמרה אם מתוסכלת מהשיבושים האחרונים. "נשארו עוד 8 ימים עם הגננת והמורה, והימים האלה הולכים לפח"

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

כ-1.5 מיליון ילדים לא יגיעו הבוקר (רביעי) לגנים ולבתי הספר היסודיים בעקבות שביתת הסתדרות המורים. המחאה של המורים שמגיעה היום לשיאה, אילצה הורים ברחבי הארץ לבטל את יום העבודה ולהישאר בבית. בשיחות עם וואלה! רובם אמנם הביעו תמיכה בדרישות המורים להעלאה בשכר, אך מסרבים לקבל את הדרך - ומותחים ביקורת על ההחלטה לבטל את הלימודים שמונה ימים לפני סוף השנה.

"זה פוגע בי כלכלית ובילדים שהם לא נמצאים במסגרת. אני כבר מתביישת להתקשר כל פעם לעבודה ולהגיד שאני מגיעה יותר מאוחר, ועכשיו בכלל לא אגיע", אמרה צליל, תושבת רמלה ואם לילדה בת שש בבית ספר יסודי ותאומות בנות שלוש המתחנכות בגן.

"אין לי אף אחד שיכול לחפות עליי ולהישאר עם הילדים. אם אקח בייביסיטר - אוציא עליה את כל הכסף שארוויח באותו יום בעבודה, זה לא משתלם. מאוד עצוב ששרת החינוך חושבת רק על עצמה", הוסיפה. "אני ביחד עם המורים, אבל ברגע שזה פוגע בכיס שלי זה גובל בחוצפה. צריך להחזיר את הלימודים לסדרם ולפגוע במי שבאמת צריך לפגוע. למה אנחנו אשמים?".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
"פוגע בילדים שלא נמצאים במסגרת". כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

רויטל, בת 42, אם לשלושה ילדים מאלפי מנשה סיפרה כי ביטלה פגישות עבודה שקבעה. "לפגוע בפרנסה של ההורים ולהשאיר אותנו בבית זה לא הגיוני, בטח לא חמש דקות לפני החופש הגדול שבו נצטרך לפרפר כדי למצוא פתרון לילדים. הבן שלי בכיתת חינוך מיוחד והחוסר במסגרת פוגע לו בשגרה ומביא להידרדרות. הילדה השנייה שלי, בכיתה ב', חוותה קורונה בגן חובה. היא בוכה לי כבר יומיים על זה שמתחילים בעשר ושהיא רוצה להיפרד מהמורה ולהשתתף בחזרות לבית ספר. כשהיא גילתה שאין לימודים מחר היא באמת פרצה בדמעות. משחקים על גב הילדים והמורים בזמן שעדיין מתנהל מו"מ".

"אין לי ברירה אלא להיות עם הילדים", הצטרפה לדבריה טליה יעקב, אימא לילדים בני שלוש ושש. "אני מרגישה שאני נחנקת. אני ובעלי עובדים במשרה מלאה פלוס פלוס. עליתי מארצות הברית לפני 11 שנה אז אין לי כאן משפחה גרעינית שתעזור. בשבוע האחרון אין לי שגרה, המעסיק שלי לא יכול לשמוע עוד תירוץ. אני לא מאמינה שאנחנו עוברים את זה עוד פעם אחרי שנתיים של קורונה, בידודים וסגרים. זה קרקס - ועונש לילדים".

טליה יעקב, הורים לתלמידים בזמן השביתה הכללית של הסתדרות המורים. 22 יוני 2022. ., תמונות גולשים
"אין לי משפחה גרעינית שתעזור". טליה יעקוב הבוקר/תמונות גולשים, .

חלק מההורים הצליחו למצוא פתרון לילדים, אך גם להם העיצומים האחרונים משבשים את שגרת החיים. "בגלל השביתה אני צריכה להביא את הילד לאבא שלו, הגרוש שלי", סיפרה טליה טוויל, תושבת רעננה. "כל השבוע אני מבריזה מהלימודים. בשבוע שעבר הייתי צריכה לבקש מאימא שלי להישאר איתו. אני מבינה את המורים ומגיע להם הרבה יותר כסף, אבל זה משפיע על הכסף שלנו: כל הורה מפסיד לפחות אלפיים שקל בגלל ההשבתות. זה השבועיים האחרונים עם הגננת והמורה שהם כל כך אוהבים והימים החשובים האלה פשוט הולכים לפח".

כיתה ללא תלמידים בית הספר בתל"י באולים בירושלים 1 בספטמבר 2020. נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90, פלאש 90
"השביתה פוגעת בכיס של ההורים". כיתה ריקה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

לפני קרוב לשבועיים פתחה הסתדרות המורים בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר ולבסוף בכל המחוזות יחד, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני היציאה לחופש הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully