וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דויד על העיצומים: "לא יהיו הצעד האחרון, באוצר חיים בפלנטה אחרת"

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 22:14

לקראת הפתיחה המאוחרת של הלימודים מחר, בן דוד מזהירה מצעדים נוספים - ולא פוסלת שביתה לפני סוף השנה. בריאיון לוואלה! היא טוענת שהאוצר מחכה לרגע האחרון כדי לסגור את הסכם השכר, ותוקפת את בנט: "לא שומעים ממנו מילה". על הביקורת מצד ההורים: "רובם איתנו"

בווידאו: הפגנת המורים/צילום: יותם רונן

הסתדרות המורים הודיעה היום (רביעי) על דחיית יום הלימודים מחר במספר שעות במוסדות הלימוד במרכז, במחאה על הימשכות המו"מ על שכר המורים מול האוצר. "אנחנו לא נעצור כאן וזה לא יהיה הצעד האחרון", מזהירה מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דויד, בריאיון לוואלה!. בדבריה היא מאשימה את פקידי האוצר בניתוק והתמהמהות בניהול המו"מ, ולא פוסלת קיום שביתה לפני סוף השנה.

"אנחנו עובדים בתכנית סדורה ומושכלת וננקוט בכל הצעדים שעומדים לרשותנו כדי שייחתם הסכם שכר שמיטיב עם ציבור עובדי ההוראה. נחליט איך להחריף את הצעדים ונודיע בזמן שלנו", אמרה בן דוד. בתגובה לשאלה האם ההסתדרות תשבות עוד לפני סיום השנה, ענתה כי "כל הצעדים נשקלים".

בעקבות ההתראה הקצרה על דחיית הלימודים מחר, עלתה ביקורת מצד הורים רבים והנהגת ההורים פרסמה הודעה המתנגדת למהלך, אולם לטענת בן דוד הורים רבים תומכים במאבק. "אני מקבלת תמיכה מקיר לקיר", אמרה. "אני לא מתעסקת בהנהגת ההורים אלא בהורים עצמם. במעשים רואים ציבור גדול של הורים שתומכים. המאבק צודק וחשוב לילדים שלהם ולעתיד מערכת החינוך בישראל".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
לא הצעד האחרון. בן דוד/ראובן קסטרו

בן דוד מתחה ביקורת על התנהלות פקידי האוצר, שלטענתה "מנותקים מהשטח", ושיבחה את שרת החינוך ומנכ"לית משרד החינוך, שהצדיקו את העיצומים. "זאת פעם ראשונה ששרה ומנכ"לית בעד המאבק להעלאת השכר של עובדי ההוראה. גם השרה תקפה את אנשי אגף התקציבים בפעם הראשונה. שכר התחלתי של עשרת אלפים שקלים יכול לתת את המענה למצוקה. על השכר ההתחלתי לפחות יש לנו הסכמות".

היא התייחסה לסוגיית העלאת השכר של המורים הוותיקים על חשבון המתחילים. "איך אפשר להגיד לעובד הוראה שמוותק של 15 שנה הוא יפסיק להתקדם? בשום גוף זה לא קיים. אנחנו לא נהיה צווארון ורוד לאף אחד. צריך להעלות גם את השכר של המורים הוותיקים וגם של המתחילים. אנחנו בעד לתגמל מורים אבל האוצר זורק דברים בלי קשר למציאות, וזה לא תפקידו. התפקיד שלו זה להביא את הכסף והתפקיד של משרד החינוך הוא להחליט איך יתחלק".

היא הזהירה כי ההסתדרות לא תאפשר לאוצר להתמהמה עם ההחלטות לקראת פתיחת שנה הבאה. "ראש הממשלה צריך לרדת לשטח ולהתערב במשא ומתן, זאת המשמרת שלו. לא יכול להיות שלא נשמע מילה ממנו. הם רק עסוקים בהישרדות הפוליטית שלהם, ההישרדות האמיתית היא במערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully