וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול עוקף שביתה: רשימת הערים שיפעילו את גני הילדים

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 18:36

מחריף הקרב בין המורים ומשרד החינוך לאוצר וההורים. כדי לעקוף את שביתת המורים, ליברמן יממן את פעילויות הקיץ כבר מיום ראשון, וכמה יישובים הודיעו שיפתחו את הגנים. מנגד, יו"ר ההסתדרות הכריז שהסייעות לא יעבדו. במקביל, הנהגת ההורים הכריזה: "שנת הלימודים הסתיימה

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

כמה ערים הודיעו היום (רביעי) כי יפתחו את גני הילדים באמצעות סייעות, כפתרון לשביתת הסתדרות המורים: קריית שמונה, קריית אונו, מודיעין, ירושלים, מעלה אדומים, כפר סבא, שוהם, אשקלון וגבעתיים - שבה יפעלו גם כיתות א'-ג' בעלות סמלית. זאת, לאחר שחלק מהגנים ביישובים נפתחו כבר היום.

מנגד, יו"ר הסתדרות המעו"ף הודיע כי לא ייעשה שימוש בסייעות, על מנת לשבש את הצעדים הארגוניים של הסתדרות המורים. בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב לסייעות: "אנו מעריכים ומוקירים את פועלכן ונמשיך להיאבק על זכויותיכן לשכר ומעמד של תומכות חינוך. לא ניתן לגורם כלשהו להפוך אתכן לקו המאסף של מערכת החינוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, משרד האוצר הודיע היום כי יתקצב כבר מיום ראשון הקרוב את פעילויות הקיץ בבתי הספר וגני הילדים. על פי הודעת המשרד, ההחלטה נבעה בעקבות שביתת הסתדרות המורים, וגם כהפקת לקחים מתקופת הקורונה. "ההחלטה התקבלה לאור הבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד", נכתב בהודעת משרד האוצר. לצד זאת, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד תיפגש מחר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר כי "בעיצומו של המשא ומתן בחרה ההסתדרות בדרך הקלה של השבתת מערכת החינוך. לצד הדאגה לציבור המורים אנחנו חייבים לדאוג גם להורים ולתלמידים ולכן נממן החל מיום ראשון הקרוב פעילות קיץ בבתי הספר כך שהמשק יוכל להמשיך לפעול כסדרו. אני מודה לשלטון המקומי על שיתוף הפעולה בהובלת הצעד ההכרחי הזה".

עוד בוואלה!

הסתדרות המורים מחריפה את המאבק: שביתה כללית ברחבי הארץ

לכתבה המלאה

המאבק בין הסתדרות המורים להנהגת ההורים מחריף

מטעם הנהגת ההורים נמסר כי "10 ימים אל תוך מציאות פארסה במערכת החינוך, מודיעה הנהגת ההורים הארצית בצער רב, כי שנת הלימודים תשפ"ב הסתיימה. זאת, בשל התנהלות משרדי הממשלה והסתדרות המורים שלא מצליחים להגיע לכדי הסכם. ההתנהלות אינה מכבדת את התלמידים והוריהם ופוגעת בהם במספר רבדים.

"כל משרדי הממשלה תרמו בנדיבות למחדל והתוצאה - הפקרת תלמידי ישראל ופגיעה בהורים העובדים ובמשק", הוסיפו בהנהגת ההורים. בהמשך דרשו ההורים להפעיל את בית הספר של החופש הגדול במשך כל ימי השביתה והחל מיום ראשון הקרוב. "הילדים אינם שק החבטות של אף ארגון עובדים ולא של הממשלה", נכתב בהודעה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, התייחס לפני זמן קצר למהלך משרד האוצר, ומתח על כך ביקורת חריפה: "הסייעות ותומכות החינוך הן לא הכוח המאסף במערכת החינוך אלא נכס אנושי ומקצועי חשוב. הניסיון להטיל את כל נטל מערכת החינוך על גבן של הסייעות לא יצלח. לא אאפשר לאף גורם להפיל את כשלון המשא ומתן על ראשן של הסייעות. אני מודיע בכך שבכל מוסד חינוך שלא תגיע מורה או גננת מוסמכת - הסייעות לא תגענה לעבודה. הסייעות תגענה לבית הספר של החופש הגדול ב-1.7 כפי שסוכם במקור".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כעשרת אלפים שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע 8,200, וכן על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. כמו כן, במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים במו"מ הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully