וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות המורים מחריפה את המאבק: שביתה כללית ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 1:50

החלטת ההסתדרות כוללת את בתי הספר היסודיים, גני הילדים והאולפנים, אך במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל. בן דויד: "ישנה סכנה מוחשית לעתיד המדינה". בהנהגת ההורים הארצית דרשו לעצור את המהלך. האוצר: "נשפר את תנאי המורים לצד ההתפתחויות הפוליטיות"

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

הסתדרות המורים הודיעה על ביטול הלימודים היום (רביעי) בכל רחבי הארץ. החלטת ההסתדרות כוללת את בתי הספר היסודיים, גני הילדים והאולפנים. במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל. בכך, החריפה ההסתדרות את המאבק מול משרד האוצר שכן עד כה השביתות בהן פתחו היו עד השעה 10:00, בעוד מחר לא יתקיימו לימודים כלל.

"הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להכנס למו"מ רציני כבר מחר", מסרו בהודעת ההסתדרות.

בהסתדרות המורים אומרים כי נציגיהם מוכנים לשבת "עד שייצא עשן" לבן ומקווים ששר האוצר ינחה היום את פקידי האוצר "להגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
שביתה כללית. בית ספר/פלאש 90, דוד כהן

מזכ"לית הארגון, יפה בן דויד, אמרה: "אני קוראת שוב לשר האוצר להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר היום". בן דוד הוסיפה כי "זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תמכה במאבק והאשימה את האוצר ב"סחבת". "את השביתה הזו האוצר יכל למנוע, אבל הם לא מצאו השבוע פנאי אפילו לא לפגישה אחת כדי לקדם את המשא ומתן", אמרה. "באוצר חייבים להתעורר. הסחבת שלכם פוגעת בכולנו. אני קוראת לשר האוצר לפעול באופן מידי לחידוש המשא ומתן כדי להביא ביחד לפתרון המשבר".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
"סכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל". בן דויד/ראובן קסטרו

בהנהגת ההורים הארצית דרשו לעצור את השביתה, שתפגע קשות בילדים ובהורים. "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו"מ שאף עומד להתקדם. הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

שי ליטני, אם לשלושה תלמידים בבית ספר יסודי, אמרה כי המהלך של ההסתדרות לא תורם להתגייסות ההורים למאבק. "כולנו בעד להעלות את שכר המורים ומעריכים אותם, כולנו חושבים שזו לא הדרך. להעניש אותנו כשאנחנו הכי איתם עושה בדיוק את ההפך. הם שמים את ההורים והילדים בסיטואציה בלתי אפשרית ומאבדים אותנו. לעשות את זה בסיטואציה שהממשלה מתחלפת גם לא מובן, מי יקבל החלטות ומי ייתן להן תוקף? הילדים מסיימים עוד עשרה ילדים ללמוד, תנו להם לסיים כמו שצריך ולמסיבות הסיום לקרות. מצדי שיישבו רצוף עם משרד האוצר עד שיגיעו לפתרון".

האוצר: "נשפר את תנאי המורים לצד ההתפתחויות הפוליטיות"

משרד האוצר מסר בתגובה להחלטת ההסתדרות לפתוח בשביתה: "משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שישפר את שכר המורים, יביא להקלה להורים ולמשק באמצעות התאמת החופשות ויקדם מצוינות, זאת לצד למידת השפעת ההתפתחויות הפוליטיות. ההתנהלות של הסתדרות המורים על גבם של ההורים והתלמידים בשעה זו, אינה ברורה לנו כלל וכלל".

בתחילת החודש פתחה ההסתדרות בסבב עיצומים, במסגרתו החלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר וחטיבות הביניים בשעה 10:00, כל יום במחוז אחר, כשהשיבושים הנרחבים נועדו להפעיל לחץ על משרד האוצר להגיע להסכם שכר עוד לפני סיום שנת הלימודים.

הפערים בנושא השכר נוגעים להעלאת התשלום למורה מתחיל, כשהסתדרות המורים דורשת כעשרת אלפים שקלים לחודש ומשרד האוצר מציע 8,200, וכן על חלוקת הכסף - באוצר מבקשים להעלות בעיקר את שכרם של המתחילים ולצמצם את הפער מהוותיקים, בעוד בן דויד עומדת על העלאה לכלל המורים. כמו כן, במשרד האוצר מבקשים לכלול את שינוי לוח החופשות והתמריצים למורים מצטיינים במו"מ הנוכחי ורואים זאת כתנאי להמשך השיחות, אך הסתדרות המורים מסרבת לכך, ומכנה את התנהלות האוצר "גרירת רגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully