וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים נמשכים: הלימודים בכל הארץ יחלו מחר ב-10:00

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 20:10

כמדי יום בשבועות האחרונים, הודיעו הערב בהסתדרות המורים שהעיצומים יימשכו גם מחר בכל הארץ. השביתה תכלול את גני הילדים, בתי הספר היסודיים והאולפנים. בן דויד: "חבל על הזמן - קוראת לשר האוצר להגיע בעצמו למו"מ כבר ברביעי הקרוב"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לדרישות המורים/צילום: ערוץ הכנסת

הסתדרות המורים הודיעה הערב (שני) על המשך העיצומים במערכת החינוך, במסגרתם יחלו הלימודים גם מחר בכל הארץ בשעה 10:00. העיצומים יכללו את גני הילדים, בתי הספר היסודיים והאולפנים. לעומתם, השביתה תפסח על חטיבות הביניים, בהם הסתיימה היום שנת הלימודים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

בהודעה שהוציאה ההסתדרות נמסר כי "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להכנס למו"מ רציני וכנה כבר ברביעי הקרוב, בהשתתפות משרד החינוך והסתדרות המורים".

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
העיצומים נמשכים/פלאש 90, דוד כהן

"אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת", אמר מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד. "מקווה ששר האוצר, אביגדור ליברמן, יפעיל את כל כובד משקלו על פקידי האוצר כדי לסיים את המשבר. אני קוראת לו להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכלית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר ביום רביעי הקרוב ולא לחכות ליום ראשון".

"אנחנו מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומצפים שביום רביעי האוצר יגיע סופסוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה", המשיכה, "זוהי שעת חירום וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
גם מחר שביתה. בן דויד/ראובן קסטרו

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס במוצאי שבת למחלוקות מול הסתדרות המורים. לדבריו, הוא לא יגיע להסכם עם הארגון שלא יראה לו כהסכם הנכון ביותר. "לא יכול להיות שבאים אלי לחדר משא ומתן ודבר ראשון מבקשים להוריד שני נושאים", אמר. ליברמן הדגיש כי מבחינתו הסכם לא ייחתם עד שלא יושגו הסכמות בנושאים המהותיים עבורו - הסדרה בחופשים של המורים ונושא המצוינות ובונוסים לטאלנטים במערכת החינוך.

"אני מאמין שנגיע להסכמות ונעשה הכול כדי להגיע להסכמות", המשיך השר. "אני מעריך את יפה בן דויד ורן ארז אבל זה מיותר להשתלח בפקידי האוצר. התקציב של החינוך הוא יותר מהביטחון, הוא הכי גבוה שהיה אי פעם. במערכת החינוך המרכיב הכי חשוב זה איכות המורה - אם יש לך מורה טוב אתה יודע שתקבל תלמידים טובים שיוציאו את הציונים הכי גבוהים. השקעה במורה תביא לתחום אנשים טובים מהייטק וזה לא יקרה עם הסכמים קיבוציים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully