וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במערכת החינוך: הלימודים בבתי הספר וברוב הגנים לא יתקיימו גם היום

ערים גדולות רבות הודיעו שיפתחו את גני הילדים למרות השביתה, אך התקפלו בשעה מאוחרת: "צר לנו על העמדת הסייעות היקרות בסיטואציה של הנחיות סותרות המנוגדות לחוק". בכפר סבא ויישובים נוספים מתעקשים לפתוח את הגנים". בתי הספר יהיו סגורים בכל הארץ

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

על אף התנגדות הנהגת ההורים הארצית, גם היום (חמישי) תתקיים שביתה בבתי הספר, גני הילדים והאולפנים בכל רחבי הארץ. עם זאת, מספר מצומצם של יישובים הודיעו כי כן יפתחו את גני הילדים באמצעות סייעות. היישובים שבהם יפעלו הגנים כרגיל: עפולה, לוד, מעלה אדומים' כפר סבא ונס ציונה. בכוכב יאיר-צור יגאל יתקיימו הלימודים באופן חלקי, כמו גם בטבריה, שם רק חלק מהגנים יפעלו.

בירושלים, אשקלון, גבעתיים, קריית אונו, שוהם וקריית שמונה נערכו להפעיל את הגנים, אך לבסוף הודיעו כי המהלך לא יצא לפועל, בעקבות הודעות ההסתדרות כי לא תאפשר את פתיחת גני הילדים ללא נוכחות איש צוות חינוך. עם זאת, הצהרונים בירושלים ובחריש כן יפעלו כסדרם. בגבעתיים כיתות א'-ג' יפעלו בעלות סמלית.

בינתיים, הורים רבים הלכו לישון בלי לדעת אם ישלחו את הילדים בבוקר לגן. "האם אפשר בבקשה שתהיה הודעה ברורה?", התלוננה אם מגבעתיים. "כי הבלאגן גדול - הסתדרות, אוצר, משרד החינוך".

כיתה ללא תלמידים בית הספר בתל"י באולים בירושלים 1 בספטמבר 2020. נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

השלטון המקומי דרש מסייעות להגיע לעבודה כרגיל ואיים בסנקציות אם לא יעשו זאת. זאת אחרי שסיכם עם האוצר על תקצוב פעילויות בגנים ובבתי הספר החל מיום ראשון. אולם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד חיזק את המאבק של יפה בן דויד והבהיר כי הסייעות לא יגיעו לעבודה ללא גננת. בשלב זה לא ברור אם וכיצד תצא לפועל התכנית של משרד האוצר, שמתכנן להפעיל את הגנים באמצעות סייעות ואת בתי הספר בעזרת הצוותים שיפעילו את בתי הספר של החופש הגדול.

בהודעה שנמסר מטעם המורים נכתב כי "העיצומים יימשכו עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למשא ומתן רציני כבר מחר".

מזכ"לית הסתדרות המורים תקפה את משרד האוצר בעקבות כוונתו לממן החל מיום ראשון את פעילויות הקיץ במוסדות החינוך. "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות", מסרה בן-דויד. מודה לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על הסולידריות וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר". בתוך כך, מרכז השלטון המקומי מקיים בשעה זו ישיבה על ההסכם עם האוצר בנוגע להפעלת בתי הספר והגנים, כשחלק מראשי הרשויות עדיין מתנגדים.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

מטעם הנהגת ההורים נמסר כי "10 ימים אל תוך מציאות פארסה במערכת החינוך, מודיעה הנהגת ההורים הארצית בצער רב, כי שנת הלימודים תשפ"ב הסתיימה. זאת, בשל התנהלות משרדי הממשלה והסתדרות המורים שלא מצליחים להגיע לכדי הסכם. ההתנהלות אינה מכבדת את התלמידים והוריהם ופוגעת בהם במספר רבדים.

"כל משרדי הממשלה תרמו בנדיבות למחדל והתוצאה - הפקרת תלמידי ישראל ופגיעה בהורים העובדים ובמשק", הוסיפו בהנהגת ההורים. בהמשך דרשו ההורים להפעיל את בית הספר של החופש הגדול במשך כל ימי השביתה והחל מיום ראשון הקרוב. "הילדים אינם שק החבטות של אף ארגון עובדים ולא של הממשלה", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully