וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת: המורים הודיעו שגם מחר לא יתקיימו לימודים בכל הארץ

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 7:19

ברקע החרפת המאבק בין האוצר לעובדי ההוראה, הסתדרות המורים הודיעה כי גם מחר השביתה תימשך, ולא יתקיימו לימודים בכל הארץ. בן-דויד תקפה את האוצר לאחר שהודיע כי יממן את פעילויות הקיץ במוסדות החינוך: "מסתבר שיש כסף, אבל מעדיפים לתת אותו לקייטנות"

בווידאו: שרת החינות מתייחסת לעיצומי המורים/מערכת וואלה!

הסתדרות המורים הודיעה הערב (רביעי) כי גם מחר תימשך השביתה בבתי הספר היסודיים, בגני הילדים ובאולפנים בכל הארץ. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. "הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למשא ומתן רציני כבר מחר", נמסר.

מזכ"לית הסתדרות המורים תקפה את משרד האוצר בעקבות כוונתו לממן החל מיום ראשון את פעילויות הקיץ במוסדות החינוך. "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות", מסרה בן-דויד. מודה לארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על הסולידריות וההגנה על הסייעות מפני ניצול של האוצר". בתוך כך, מרכז השלטון המקומי מקיים בשעה זו ישיבה על ההסכם עם האוצר בנוגע להפעלת בתי הספר והגנים, כשחלק מראשי הרשויות עדיין מתנגדים.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר בפגישה שערך עם ראשי הרשויות בנושא: "לא נאפשר להחזיק את הורי ותלמידי ישראל כבני ערובה מהרגע להרגע. נדאג לאפשר המשך שיגרה בטוחה לילדים. המחויבות הראשונה שלנו היא לדאוג לבטיחותם ושלומם של הילדים. על אף שאנחנו מצדיקים את המאבק שמנהלים המורים על שיפור תנאי העסקתם ותומכים בהם, זוהי לא דרכנו".

"אי אפשר לסכן את בטיחותם של ילדים קטנים שנשארים ללא מסגרות מפוקחות", המשיך ביבס. "השלטון המקומי חותר למצוא את הפתרונות המתאימים ביותר, שיאפשרו המשך שגרה עבור הילדים וההורים". מעבר לכך, שר החינוך יפעת שאשא-ביטון כתב בטוויטר: "בלי העלאת שכר המורים יחסרו לנו אלפי מורים וגננות בשנה הקרובה. על זה אנחנו נלחמים".

עוד בוואלה!

המורים שובתים ברחבי הארץ וההורים נאלצים להישאר בבית: "פוגעים לנו בפרנסה"

לכתבה המלאה
ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
"נלחמים על שכר המורים". שאשא ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

מוקדם יותר היום הודיעו כמה ערים כי יפתחו את גני הילדים באמצעות סייעות, כפתרון לשביתת הסתדרות המורים: קריית שמונה, קריית אונו, מודיעין, ירושלים, מעלה אדומים, כפר סבא, שוהם, אשקלון וגבעתיים - שבה יפעלו גם כיתות א'-ג' בעלות סמלית. זאת, לאחר שחלק מהגנים ביישובים נפתחו כבר היום.

מנגד, יו"ר הסתדרות המעו"ף הודיע כי לא ייעשה שימוש בסייעות, על מנת לשבש את הצעדים הארגוניים של הסתדרות המורים. בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב לסייעות: "אנו מעריכים ומוקירים את פועלכן ונמשיך להיאבק על זכויותיכן לשכר ומעמד של תומכות חינוך. לא ניתן לגורם כלשהו להפוך אתכן לקו המאסף של מערכת החינוך".

לפני כן הודיע משרד האוצר כי יתקצב כבר מיום ראשון הקרוב את פעילויות הקיץ בבתי הספר וגני הילדים. על פי הודעת המשרד, ההחלטה נבעה בעקבות שביתת הסתדרות המורים, וגם כהפקת לקחים מתקופת הקורונה. "ההחלטה התקבלה לאור הבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד", נכתב בהודעת משרד האוצר. לצד זאת, יפה בן-דויד תיפגש מחר עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully