וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גולן כינה את נתניהו "מחלה ממארת", בליכוד הגישו תלונה במשטרה

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 19:37

גולן אמר בראיון לרדיו 90 כי צריך "לגאול את ישראל מהמחלה הממארת ששמה בנימין נתניהו". בתגובה הגישה מפלגת הליכוד תלונה במשטרה על הסתה לאלימות, "דבריו של גולן ראויים לגינוי מכל קצוות הקשת הפוליטית". גולן בתגובה: "לא תפחידו אותנו"

תנועת הליכוד הגישה היום (שלישי) תלונה במשטרה נגד ח"כ יאיר גולן (מרצ) לאחר שכינה היום בראיון את יו"ר האופוזיציה "מחלה ממארת".

ח"כ גולן אמר היום בראיון לרדיו 90: "אני נחרד מהרפש שייש בזירה הפוליטית. אנחנו צריכים לגאול את ישראל מהמחלה הממארת ששמה בנימין נתניהו". בתגובה הגישה מפלגת הליכוד תלונה בדרישה לפתוח נגדו בחקירה על הסתה לאלימות.

יאיר גולן במסיבת עיתונאים של התנועה הקיבוצית, 16 בנובמבר 2021. דייוויד כהן, פלאש 90
הליכוד: "דורשים מבנט ומלפיד לגנות את ההסתה הפרועה של גולן"/פלאש 90, דייוויד כהן

"דברי ההסתה החמורים של יאיר גולן נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ראויים לכל גינוי, מכל קצוות הקשת הפוליטית", נמסר ממפלגת הליכוד. "גולן שביזה את זכר השואה בערב יום הששעבר נתניהו ראויים לכלואה, בעודו לובש מדים, כשהשווה בין מדינת ישראל לבין השלטון הנאצי, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לליכוד ולעומד בראשו. אנו דורשים מבנט ומלפיד לגנות בקול ברור את ההסתה הפרועה של גולן".

הליכוד התייחס לאמירותיו של גולן במהלך טקס יום השואה בשנת 2016, כשכיהן כסגן הרטמכ"ל. גולן אמר באותו הטקס כי הוא מזהה במדינה "תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט".

גולן הגיב לתלונתה של מפלגת הליכוד, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו השיטה, להלך אימים. על זה אומר - לא תפחידו אותנו. נפעל נגד ההסתה שלכם, ונגד השחיתות שלכם ללא מורא וללא פחד".

עוד בוואלה!

סגן השר יאיר גולן: "המתנחלים בחומש - תתי אדם", רה"מ בנט: "גובל בעלילת דם"

לכתבה המלאה
ניר אורבך לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לשכת רה"מ, 12 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא צריך להשתמש בשפת ביבים". אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

גם ח"כ ניר אורבך, שפרש לאחרונה מהקואליציה ודווח כי מנהל מגעים עם הליכוד להקמת ממשלה חלופית, תקף את דבריו של גולן. "הניסוי נכשל בין היתר כי גם ח"כ יאיר גולן לא השכיל להבין שבשביל לייצר שינוי אמיתי בפוליטיקה הישראלית, לא משנה אם זה מימין או שמאל, לא צריך להשתמש בשפת ביבים", כתב בטוויטר.

ח"כ גולן השיב לו. "‏עכשיו הבנתי, הבעיה זה השפה", אמר. "מאחזים בלתי חוקיים שממש לא מקובלים על רוב העם, זה אחלה. תג מחיר, זה נפלא. תקיפה של חיילי צה"ל - מה הבעיה? ניר, בשביל לייצר שינוי בפוליטיקה הישראלית צריך לומר בפשטות - ‏דמוקרטיה ושלטון החוק מעל הכל. כשיש הסכמה על כללי המשחק, ויש נכונות לשמור על כללי המשחק, אז יש חברה בריאה. מי כמוך, שספגת טונות של רפש בתקופה האחרונה, צריך להבין שהסכנה היא לא משמאל אלא רק מהכיוון של הביביזם ובן-גביריזם. נדמה לי, שזו הסיבה שהצטרפת לבנט, אז עכשיו אל תשתפן".

https://twitter.com/YairGolan1/status/1536724968981004288

אירוע נוסף ובו אמירה של גולן עוררה ביקורת חריפה במפה הפוליטית, התתרחש לפני חמישה חודשים, כשכינה את תושבי מאחז חומש "תתי-אדם". גולן אמר בראיון בערוץ הכנסת כי "אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק ולא אמור להיות שם אף אחד. אותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות ועושים פוגרום. אלה לא אנשים אלא תתי-אדם, אנשים בזויים וקלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי וצריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב".

דבריו של גולן גונו אז על ידי חברי כנסת רבים בקואליציה ובאופוזיציה. שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי הוא "מתבייש בביטוי המכוער והמיותר... תת רמה בשיח ובניהול המחלוקות בתוכנו לא יקדמו אותנו, רק יפרקו אותנו מבפנים". גם חברת מפלגתו של גולן, מיכל רוזין, כתבה כי "מתנחלי חומש הם לא תתי-אדם, הם פורעי חוק ויש לפנות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully