וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר כהנא: אם היה כפתור שיעלים מפה את הערבים לשוויץ - הייתי לוחץ

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 9:48

כהנא תועד נואם בפני תלמידי תיכון באפרת ואומר כי היה שולח את הפלסטינים "ברכבת אקספרס לשוויץ". עוד נשמע אומר סגן השר בתיעוד, שפורסם בתאגיד השידור, כי "הם לעולם לא יוותרו על שייח מוניס - על אוניברסיטת תל אביב". בהבהרה לדברים אמר: "בחירת מילים לא מוצלחת"

סגן שר הדתות ממפלגת ימינה מתן כהנא אמר במהלך נאום שנשא מול תלמידי תיכון באפרת כי אם היה כפתור שיעלים מפה את הערבים לשוויץ, הוא היה לוחץ עליו. בתיעוד מהדברים, שפורסם הבוקר (שלישי) בתאגיד השידור כאן, כהנא אף ציין כי הסיכוי לשלום עם הפלסטינים לא קיים בעתיד הקרוב, אך הדגיש כי נועדנו לחיות כאן במשותף בצורה כלשהי.

"אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה. אין כפתור כזה, כנראה נועדנו פה להתקיים על האדמה הזו באיזושהי צורה", אמר כהנא.

דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מתן כהנא בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד הוא נראה אומר בתיעוד: "המחשבה בעיניי שאם אנחנו נחזור לקווי 67' יהיו פה שתי מדינות שיחיו בשלום זו עם זו - אני חושב שזה קשקוש. הם לעולם לא יוותרו על בית גמליאל ועל שייח מוניס - על אוניברסיטת תל אביב. הערבים מספרים לעצמם סיפור אחר, אנחנו יודעים שהוא לא נכון ושהוא קשקוש. הם מספרים לעצמם שהם אלו שגרו פה תמיד ואנחנו באנו וגירשנו אותם".

בעקבות הדברים, סגן השר זכה לגינויים מפוליטיקאים ערבים ויהודים בטוויטר ופרסם הודעת הבהרה. "בשיחה שקיימתי אמש עם תלמידים חזרתי על ההבנה המובנת מאליה שלא אנחנו ולא הערבים הולכים לשום מקום ולכן צריך למצוא דרך לחיות כאן ביחד", כתב. "הממשלה הנוכחית היא צעד חשוב בכיוון הזה.
בשטף דבריי היתה גם בחירת מילים לא מוצלחת. פירוט טוב יותר של הרעיון שעמד מאחוריהם תוכלו למצוא בתגובה הראשונה".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) צייץ לאחר פרסום התיעוד: "אמירה אומללה. חבל שנאמרה. הערבים הם אזרחים ישראלים והם כאן כדי להשאר. כן צריך להעלים אמירות ודעות חשוכות".

ח"כ אחמד טיבי תקף: "יש כפתור שיעלים אותך מהממשלה והכנסת. אלחץ עליו בקרוב". ווליד טאהא מרע"ם אמר בתגובה לדברים: "מתן כהנא, אנחנו כאן כי זו המולדת שלנו. אתה ומי שחושב כמוך, תמשיכו לגרור את התסכול שלכם כי פשוט לא ניעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully