וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר יאיר גולן: "המתנחלים בחומש - תתי אדם", רה"מ בנט: "גובל בעלילת דם"

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 13:54

בריאיון ערוץ הכנסת תקף סגן שרת הכלכלה ממרצ את תושבי המאחז בשומרון, על כך שמיישבים את המאחז שצלא כחוק ותוקפים פלסטינים בכפר השכן. "אנשים בזויים וקלקולו של העם היהודי". דבריו עוררו גינויים רחבים הן בקואליציה והן באופוזיציה. שקד: "דבריו מביישים את עברו"

סגן שר הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, כינה היום (חמישי) את תושבי מאחז חומש "תתי-אדם". בראיון בערוץ הכנסת גולן אמר: "אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק ולא אמור להיות שם אף אחד. כשהייתי מפקד איו"ש לא נתתי לאף אחד להתיישב שם. עכשיו הם זועקים את זעקתם: אוי ואבוי, איך יעלה על הדעת? זו בושה וחרפה. אותם אנשים שבאים להתיישב שם פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות ועושים פוגרום", אמר גולן והוסיף, "אלה לא אנשים אלא תתי-אדם, אנשים בזויים וקלקולו של העם היהודי. אסור לתת להם שום גיבוי וצריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב".

הדברים של גולן עוררו ביקורת חריפה באופוזיציה וגם בקואליציה. ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הדברים וכתב: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו".

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי "דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ".

יאיר גולן במסיבת עיתונאים של התנועה הקיבוצית, 16 בנובמבר 2021. דייוויד כהן, פלאש 90
"איך נכון להתייחס למשחיתי קברים, תוקפי תמימים והורסי רכוש?" גולן/פלאש 90, דייוויד כהן

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר "אני מתבייש בביטוי המכוער והמיותר של סגן שר הכלכלה יאיר גולן. לא, מתיישבי חומש הם לא תת-אדם אלא אזרחים ישראלים שחושבים אחרת ויש עימם מחלוקות עמוקות. תת רמה בשיח ובניהול המחלוקות בתוכנו לא יקדמו אותנו, רק יפרקו אותנו מבפנים".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך (ימינה) צייץ "‏לא יאיר אלו לא תתי אדם. תגיע לשם ותראה מתיישבים שהם מלח הארץ עם מסירות בלתי רגילה לארץ ישראל. הגירוש של המתיישבים ב-2005 על ידי הליכוד היה מיותר, אכזרי וחסר תוחלת".

גם חברת מפלגתו מיכל רוזין כתבה כי "מתנחלי חומש הם לא תתי-אדם, הם פורעי חוק ויש לפנות אותם".

לאחר הסערה שעוררו דבריו, כתב סגן השר גולן: "‏התייחסתי בדברי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. איך נכון להתייחס לאנשים כאלה, איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלפים צעדו למקום הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן, חומש, 23 בדצמבר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
צעדה לעבר חומש בחודש שעבר/TPS, אלישיב רקובסקי

גם באופוזיציה הגיבו וגינו את האמירה של גולן. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כתב: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם 'תתי אדם' כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בטוויטר: "ההסתה הנוראית כלפי אחינו המתיישבים מגיעה לשיא חדש, מי פילל שדווקא במדינת היהודים, חבר ממשלה יכנה יהודים 'תתי אדם' - אמירה קשה ומקוממת, המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה. ‏חברי הממשלה הלא לגיטימית הזאת, שוברים מידי יום שיאי שפל חדשים. בושה וחרפה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "אם חשבנו ששיא הבושה הוא שהשר לבטחון פנים קורא לחצי מיליון אזרחים שומרי חוק 'אלימים' ומוציא את דיבתם רעה. היום יאיר גולן מכנה את מתיישבי חומש הגיבורים 'תתי אדם'. כינוי שניתן ליהודים על ידי הנאצים. לאנשי המחנה הלאומי בנט ושקד אומרים: 'עופו לנו מהעיניים', ואת אנשי השמאל הקיצוני האוטו-אנטישמי הם מחבקים. מדינת ישראל בסכנה".

מתן פלג, יו''ר תנועת הימין "אם תרצו" אמר כי: ''האחרונים שהשתמשו במילים 'תת אדם' כלפי יהודים היו הנאצים. מדובר באמירה נוראה ומחפירה. ההבדל בין מחלוקת לבין דה הומניזציה קיצונית כלפי יהודים ושלילת זכות הקיום שלהם היא מזעזעת. אנו מזמינים את יאיר גולן לבקר ביד ושם ובמוזיאון לוחמי הגטאות כדי לרענן קצת את זיכרונו. בושה''.

גם בתנועת "דרכנו", המזוהה עם השמאל, גינו את דבריו של גולן. "לכנות בני אדם בכינוי בו השתמשו הנאצים זאת לא היהדות, לא הציונות ובכנות, גם לא הישראליות שלנו. להתנגד להתנחלות בלתי חוקית כן, להסית לא".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר גולן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully