וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה גופתה של ספיר נחום: "אי אפשר לעכל, היא לא איתנו יותר"

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 8:05

המשטרה הודיעה למשפחתה של הצעירה שנעלמה לפני 12 ימים כי הגופה שנמצאה היא גופתה של ספיר. אמה קיבלה את הבשורה הקשה בדמעות: "כואבים נורא". דודתה של הצעירה: "קיבלנו בשורה שלא ציפינו לה". מעצרו של בן זוגה לשעבר, החשוד בחטיפה ורצח, הוארך בשמונה ימים

בווידאו: בני משפחתה של ספיר נחום מגיבים לזיהוי הגופה/צילום: יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל

זוהתה גופתה של ספיר נחום שנעלמה לפני 12 ימים - כך עדכנה היום (שני) המשטרה, בתום הליך זיהוי ארוך של הגופה, שנערך במכון לרפואה משפטית באבו כביר אתמול, לאחר שנמצאה סמוך ליישוב איבטין בצפון.

"אנחנו לא יכולים לעכל את זה, כואבים נורא", אמרה האם לאחר שקיבלה את הבשורה הקשה. דודתה, הודיה טל, סיפרה בדמעות: "קיבלנו בשורה שלא ציפינו לה. אנחנו כואבים, היא לא איתנו יותר ואין יותר מה להגיד".

אחותה עדן אמרה בקול חנוק כי היא מקווה "שמי שיצטרך לשלם על זה ישלם ובגדול. הימים האחרונים היו מאוד קשים. לא היה לנו באמת ספק שהיא תהיה בחיים, וטעינו. אין לנו מה להגיד לילדים שלה, הם מתגעגעים וממחפשים דמות אמהית, אני מאמינה שהם מבינים שספיר לא תחזור". עדן תיארה את אחותה ואמרה כי היא "הייתה אדם מאוד שמח, עם שמחת חיים שלא הייתה לאף אחד בעיני. אישה חזקה, לא חושבת שהכרתי אישה חזקה כמוה. הילדים שלה נותנים לנו כוחות".

ספיר נחום. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"כואבים מאוד, היא לא איתנו יותר". ספיר נחום/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

הגופה נמצאה אתמול במהלך סריקות של שוטרי מחוז חוף סמוך ליישוב איבטין. "משטרת ישראל פעלה ללא לאות במשך 11 ימים על מנת לאתר את ספיר אולם לצערנו החיפושים הסתיימו בתוצאה טראגית. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה", נמסר.

בתוך כך, בית המשפט האריך בשמונה ימים את מעצרו של וואלא ג'מאל רובין חלאילה בן ה-34, בן זוגה לשעבר של ספיר נחום, עד ליום שלישי הבא. גם אחיו, עלאא חלאילה, נעצר בחשד למעורבות במעשה, ומעצרו הוארך היום בשבוע, עד ליום ראשון הבא.

"לאחר שעיינתי במסמכים, החשד הסביר כנגד החשוד התחזק באופן משמעותי", קבעה השופטת ביחס לחשוד המרכזי, ופסקה כי יש חשש לשיבוש השיבוש החקירה. המשטרה החמירה את החשדות המיוחסים לו לחטיפה ורצח. זאת, אחרי שאתמול נמצאה גופה באזור החיפושים אחרי הצעירה הנעדרת. בעוד המאמצים לזיהוי הגופה נמשכים, המשפחה הגיעה היום למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

החשוד בהיעלמותה של ספיר נחום במהלך דיון בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום בעכו 14 ביוני 2022. שלומי גבאי
בן זוגה לשעבר, וואלא ג'מאל רובין חלאילה/שלומי גבאי

הדוד שמעון בבית המשפחה הגיב לאחר שחזרה המשפחה מאבו כביר כי "אף אחד לא נתן להם לראות את הגופה. לא אמרו להם כלום ואנחנו לא יודעים כלום".

בתשובה לשאלת בית המשפט מה התחדש בחקירה, הציג נציג המשטרה בדיון 15 מסמכים, אך ציין "אנחנו עדיין בודקים כל כיוון חקירה", אמר. הסניגור, עו"ד אביעד חייט, התנגד להארכת המעצר הארוכה שביקשה המשטרה. "אין בדל ראיה. המשטרה פעלה בצורה בריונית. עיכבה ואז עצרה. היה חשד אפלטוני קל שבקלים. לא נתנו לו לישון והכניסו אותו למצב של מצוקה, חוקרים על אותם דברים. הוא עונה נקודתית לכל דבר שנשאל. מקווים שהגופה לא קשורה אלינו וגם אם כן - התגובה שלו הייתה קשה מאד. זו אם ילדיו. הוא מבקש שימצאו ויחמירו עם מי שעשה את הפשע הנתעב הזה, אמר.

משפחתה של ספיר נחום בעת הגעתם למכון לרפאוה משפפטית באבו כביר 13 ביוני 2022. ניב אהרונסון
"אני מקווה מאוד שזו לא היא". משפחתה של ספיר נחום בעת הגעתם למכון לרפואה משפטית באבו כביר/ניב אהרונסון
עדן נחום, אחותה של ספיר נחום 13 ביוני 2022. ללא, צילום מסך
"שמי שיצטרך לשלם על זה ישלם ובגדול". עדן נחום/צילום מסך, ללא

אחיו של החשוד, עלאא חלאילה, אסיר ברישיון, מכחיש את המיוחס לו. "בקרוב נשוחרר מכאן", אמר. "אני מקווה מאוד שאלוהים יעזור למשפחה ושהגופה אינה שלה".

חלאילה נעצר ביום שישי לפני כשבועיים, אך המשטרה שיחררה אותו באותו היום. יום לאחר מכן, בשל התפתחות בחקירה, הוא נעצר בשנית. הוא מכחיש את המיוחס לו, אך לא מכחיש שהוא האחרון שראה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully