וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העיד בתביעת הדיבה נגד אולמרט: "התכוון לפגוע בי והכתים ציבור של נפגעי נפש"

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 18:41

ראש האופוזיציה הסביר בבית המשפט מדוע תבע את אולמרט, שכינה אותו ואת בני משפחתו "חולי נפש": "הוא הביא את זה כעובדה קלינית, לא כהבעת דעה - אבל זה לא נכון". בהמשך הכחישה שרה נתניהו כי אושפזה באוסטריה, וטענה כי ההקלטה שלה שנחשפה בוואלה! ובה נשמעת צורחת "בושלה"

בווידאו: משפט הדיבה שהגישו בנימין ושרה נתניהו נגד אולמרט/צילום: ניב אהרונסון

שני ראשי הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואהוד אולמרט נפגשו הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב, לדיון ההוכחות בתביעת הדיבה שהגישו בני משפחת נתניהו נגד אולמרט, שכינה אותם "חולי נפש". בדיון מעידים בנימין, שרה ויאיר נתניהו.

יו"ר האופוזיציה עלה ראשון לדוכן העדים, שהסביר את מהות התביעה. "זה לא הפרסומים הרגילים במחוזותנו שאומרים משוגע. לא על זה הגשנו תביעה. כאן היה בפרסומים האלו דבר שלא נתקלתי בו, ולא דבר רגיל בין מנהיגים בעולם, זה באמת חריג. פה נאמר לא כהבעת דעה או הכפשה הנהוגה במקומותנו, אלא כקביעת עובדה קלינית, דבר חד, זה נאמר על ידי ראש ממשלה לשעבר כממתיק סוד, כאילו יש לו חוות דעת מוסמכת והוא משתף את הציבור", אמר.

"מדובר בראש ממשלה לשעבר שמדבר על ראש ממשלה אחר, בתקופת בחירות, והנה מר אולמרט מביא את זה כעובדה קלינית ולא כהבעת דעה או דברים שנאמרים במרחב הפוליטי. הוא נשאל על כך, ואז אומרים לו בתכנית שלא הכי אוהדת אותי ואת משפחתי, ושואלים אותו, לא הגזמת קצת? הוא קובע שאנחנו סובלים לכאורה ממחלות נפש. על כן מהטעמים הללו אנחנו החלטנו כמובן לצאת נגד הדבר הזה ולתבוע את הצדק והאמת".

"הייתה כוונה ברורה לפגוע - לפגוע בי, לפגוע בסיכויים שלי להיבחר, אמירה שנועדה במקביל להכתים ציבור של פגועי נפש", האשים נתניהו, "אבל באופן מעשי זה לא נכון, זה לא חל לגבי, לא לגבי בני משפחתי. הייתה כאן כוונה של פגיעה בזמן בחירות".

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
יעלו על דוכן העדים. בנימין ושרה נתניהו בדיון הקודם/ניב אהרונסון

עו"ד אמיר טיטונוביץ, המייצג את אולמרט, שאל את נתניהו למה התכוון בהכתמה של ציבור חולי הנפש. "במערכת בחירות זה נשמע דבר רע. אתה יכול כשאתה אומר על מישהו שהוא משוגע, מטורלל, אתה לא אומר עליו משהו חיובי. זו הייתה הגישה של מר אולמרט", השיב נתניהו. עו"ד טיטנוביץ שאל אותו אם הוא מוכן לחשוף את ההיסטוריה הפסיכיאטרית שלו בבית המשפט, ונתניהו השיב כי "אין לי היסטוריה פסיכיאטרית".

עו"ד טיטונוביץ עבר לחקור את נתניהו בנוגע לד"ר ברקוביץ, המטפל בבני משפחתו. ראש האופוזיציה הסביר כי הרופא מלווה את בני המשפחה "עשרות שנים", מאז הולדת אבנר נתניהו, ואישר כי הוא "רופא ילדים ומטפל בעניינים כללים".

"מדוע היה לך חשוב לבחור אותו כרופא האישי?", תהה עו"ד טיטנוביץ, ונתניהו הסביר כי זה מפני שהוא מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלו. "רק בגלל זה? אין מישהו אחר? ההיסטוריה הרפואית שלך מסובכת? מה היה חשוב להכיר?", תהה טיטנוביץ'. "זה כמו שיש בית וחשמלאי שמכיר אותו, ואז תרצה להמשיך איתו. זה אגב סיפור אמיתי מהבית שלנו בקיסריה, בחרנו את החשמלאי שטיפל שנים בבית שלנו", הסביר נתניהו, והוסיף שבמשך השנים נוצרו עמו יחסי ידידות.

"יכולים להיות רגעים של מתח"

עו"ד טיטונוביץ שאל על "התקפים בלתי נשלטים" של שרה נתניהו, ותהה אם ד"ר ברקוביץ' היה זה שנקרא לטפל בהם. נתניהו דחה את הדברים. "אני לא מקבל את ההנחה בלתי נשלטים", אמר, "קודם כל יכולים להיות רגעים של מתח, לפעמים מתייעצים עם חברים".

"אני לא זוכר התקפות בלתי נשלטות. לפעמים יש מצבים, לחץ של אנשים כמו בכל משפחה, מתייעצים עם חברים", הוסיף נתניהו. עו"ד טיטנוביץ שאל "האם ד"ר ברקוביץ' התבקש לטפל בהתקף?", ונתניהו השיב: "לא לטפל בשום דבר. האם הוא היה בא לדבר איתה? כן". הוא אמר כי אינו זוכר מקרה שבו רשם לה הרופא תרופה. "אני לא מכיר מקרה אחד שהוא נתן לה תרופה", אמר.

בשלב זה שרה נתניהו התפרצה באולם. "הייתי הרבה פעמים על דוכן העדים, ככה זה הולך ששואלים כל אחד על מישהו אחר?", קראה. בהמשך הוסיפה: "הוא שואל אותו עליי, לא ראיתי דבר כזה".

עו"ד טיטונוביץ' שאל את נתניהו בנוגע לפרופילים פסיכולוגיים שעורכים למנהיגים פוליטיים, ובפרט על הפרופיל הפסיכולוגי שערך ראש החוג לפסיכולוגיה במכללת תל חי, פרופ' שאול קמחי, שצפוי להעיד בהמשך היום. "כל כך הרבה דברים נכתבו עלי, דברי הבל, דברים לא מדוייקים שאני לא יכול להתייחס לכל שטות", אמר נתניהו. "יש הרבה אנשי מקצוע שפרשו והפכו לאנשים פוליטיים. אנשים יכולים לשנות ממקומם המקורי, אבל זה לא מעניין אותי כל כך בגלל שנכתבו עלי דברים שהם הבל על ידי אנשים מקצועיים. כל מיני קביעות על הבית שלי, על ההורים שלי, על האחים שלי, שהיו עובדתית לא נכונים והם שימשו אנשים כדי לקבוע פסיכולוגיה שגויה. האנשים האלו לא נפגשו איתי, לא בדקו את העובדות".

"בגלל שיש נוהל קבוע של התעלמות אבל הטיה ברורה שהיא מושפעת על ידי האקלים הציבורי והתקשורתי, אני לא מייחס לזה חשיבות", הוסיף.

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
יצטרך לפצות את משפחת נתניהו? אולמרט בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

עו"ד טיטונוביץ' הקריא ציטוטים של אנשי ממשל אובמה, שכינו את נתניהו פחדן, ושאל מדוע הוא לא תבע אותם. "מר אולמרט לא אמר 'צ'יקן שיט', הכפשות כאלו או אחרות. הוא בא עם קביעה קלינית, אנשים יכולים לחשוב - 'הוא ראש ממשלה לשעבר, אולי הוא יודע משהו'", אמר נתניהו, שהדגיש כי אולמרט "היה מאד מפורש. הוא לא רמז, הוא אמר. אמרו לו: 'אתה אומר את זה כקביעה?', הוא אמר שכן. נתנו לו הזדמנות -- ברק לא היה מפורש. הוא רמז, הוא התקרב. אולמרט חצה את הקו. קביעה קלינית".

עו"ד טיטונוביץ' הציג גם מודעה מגיליון סוף השבוע של הארץ, ובה מאות אנשי בריאות הנפש מזהירים מפני "הדמוקטטור נתניהו", כלשון המודעה. "יש פה אנשים פוליטיים שקוראים לי דמוקטטור, כאילו שאני לא מעמיד את עצמי לבחירות, בבחירות בתוך המפלגה שלי. אני? דמוקטטור? כאילו שאני לא מקבל את תוצאות הבחירות?", השיב נתניהו.

ראש האופוזיציה הסתובב והולך תוך כדי הדיון באולם בביטחון. כשעו"ד טיטונוביץ העיר על כך, נתניהו הסביר שיש לו בעיית גב ולכן הוא צריך להתהלך, ואז המשיך לענות: "היו כל מיני מודעות של פרופסורים, קצינים שהם פוליטיים. אז מה?".

בשלב מסוים הוקרן באולם ריאיון ראיון של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שאומר שנתניהו "לחיץ". נתניהו לא התרגש. "זו התקפה פוליטית טיפוסית, זה היה ב-2005 כששרון הקים את קדימה - אז כמנהג הפוליטיקאים".

"תבעת את שרון? הוא דיבר עליך באופן אישי על תכונות, זה לא ימין-שמאל?", תהה עו"ד טיטונוביץ'. "ב-1999 הוא אמר שהוא התפעל מהדרך שבה עמדתי מול הלחצים של קלינטון, של האיש החזק בעולם, 'הוא עמד כאריה', אז הוא אמר את זה אז, ועכשיו הוא אומר את זה אחרת", השיב נתניהו. בשלב זה העיר השופט: "יש סיכוי שנישאר בעשור הנוכחי?", וצחוק פרץ באולם. נתניהו הגיב: "אתה מביע פליאה, אבל כל כך הרבה דברים נכתבים עלי של הבלים, אין לי יכולת לעקוב".

עו"ד טיטונוביץ העיר שוב על כך שנתניהו נע באולם. "אתה מסתובב כל הזמן, מסתובב לקהל", אמר. יאיר נתניהו השיב לו מהקהל: "כואב לו הגב", ונתניהו ביקש כיסא.

יאיר נתניהו בדיון בבית המשפט בתל אביב, בנושא תביעת הדיבה שהגישה תנועת קרים מינסטר נגדו. 24.04.2022.. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו, אפריל/ראובן קסטרו

טיטונוביץ' שאל את נתניהו "האם ידועה לך אודות הפרעה נפשית של שני התובעים האחרים?", וראש האופוזיציה השיב בשלילה. הפרקליט שאל עוד אם נתניהו ורעייתו היו מודאגים ממצבו הנפשי של בנם יאיר. "כל ההורים דואגים, בעיקר בתקופת ההתבגרות, יש מצבים כאלו, הם קורים. לא משהו מיוחד", השיב נתניהו, שדחה גם את שאלות טיטונוביץ' כי בנו של יו"ר הליכוד סבל מהפרעות אכילה, או כי היה מתפרץ בישיבות רבות משתתפים. "לא באופן חריג", אמר, "שקר, לא הוא ולא אישתי".

עו"ד טיטונוביץ' שאל אם שרה נתניהו ביקרה באוסטריה בשנת 2020. "אני שמח שאתה מעלה את זה", אמר נתניהו. "היא לא יצאה מהארץ ב-2020?", שאל הפרקליט. "לא יודע, הואשמנו שהיא קיבלה טיפול בסנטוריום באוסטריה", השיב נתניהו. "למה אוסטריה היא רלוונטית? משום שאשתי אושפזה, בגלל שיומיים לפני האשפוז היא היתה בכפרים דרוזיים. התפוצץ לה האפנדיציט, במרץ 2020, ואז כתוצאה מהטיפול במחלקה הכירוגית בהדסה, אמרו שהיא נלקחה לסנטוריום, זה אוסטריה".

עו"ד טיטונוביץ' עובר לנושא אחר, ושאל "האם אשת ראש ממשלה אחרת צרחה על עובדים ועל בעלה, בפרהסיה?", כלשונו. "אני לא מקבל את ההנחה שלך, ואני לא רוצה לנקוב בשמות, היו", השיב. הפרקליט המשיך: "האם אשת ראש ממשלה נתקפה בהתקפי זעם?". בשלב זה עו"ד יוסי כהן, המייצג את משפחת נתניהו, התנגד לשאלה - אך השופט דחה את ההתנגדות. "העד נראה כמי שמתמודד לא רע עם שאלות", אמר.

"אף אחד שאני מכיר לא זכה לקיתונות הרעל, התרעלה, ההשמצות, השקרים שאני זכיתי לה - וכדי לפגוע בי פגעו ברעייתי ובבני בצורה ברורה", אמר נתניהו. "לא רק שאין לה מחלת נפש אלא תעצומות נפש. אני לא מכיר אישה אחרת שהיתה עומדת בזה והולכת לעבודה, שם היא נותנת סיוע לאנשים שהם לפעמים פגועי נפש. פסיכולוגית, מטפלת בילדים". עו"ד טיטונוביץ' שאל: "אם כבר הזכרת את זה, היא עובדת בשליש משרה?". שרה נתניהו התפרצה ואמרה כי מדובר בחצי משרה. "מאיפה אני יודע מה אחוזי המשרה שלה", אמר נתניהו. השופט העיר: "אני יכול לומר את אחוזי המשרה של רעייתי".

עורך דין יעקב וינרוט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עורך דין לא יכול לומר דברים כאלה". עו"ד יעקב וינרוט/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

באולם הוקרן גם קטע מהריאיון של עו"ד יעקב וינרוט, שהיה פרקליטו של נתניהו, בתכנית עובדה. עו"ד טיטונוביץ' שאל: "הוא מתאר את מצבכם, שאתם זקוקים לטיפול, לתרופות - אז מה תלין על הנתבע שהוא מאמין לו?". נתניהו דחה את הטענה. "יעקב ויינרוט המנוח אינו פסיכואנליטיקן, אולי צריך לחשוב מה מצבו הנפשי של וינרוט, שהיה בסוף ימיו".

"הוא דיבר שטויות, זה מה שאתה רוצה לומר לי?", הקשה עו"ד טיטונוביץ'. נתניהו השיב בחיוב. "לגמרי. אחרי הריאיון באתי אליו ואמרתי לו: יעקב, למה אמרת את הדברים האלו שאינם נכונים? הוא אמר לי: אני נשבע לך, לא התכוונתי, לא אמרתי - הוציאו ממני, משכו אותי. הוא ביקש להתנצל כי הוא לא התכוון לומר אותם או למה שהשתמע אותם". עו"ד טיטונוביץ שאל מדוע לא ביקש מוינרוט "שיתקן את המעוות", ונתניהו השיב: "עורך דין לא יכול לומר דברים כאלו, זה רק מראה את מצבו הנפשי. אתה יודע את זה שעורך דין שעושה דבר כזה הוא באובדן של נורמות. אחר כך שאלתי אותו, נדהמתי. איך אתה אומר את הדברים שאינם נכונים, על מנת לזכות בכמה דקות שידור של אילנה דיין?".

שרה נתניהו: "אשפוז באוסטריה? שקר מההתחלה ועד הסוף"

אחרי ראש האופוזיציה, עלתה שרה נתניהו אל דוכן העדים. עו"ד יוסי כהן חקר אותה מטעם התביעה. "מה שאני זוכרת במעומעם, הדברים חצו את הקווים האדומים בגלל שמי שאמר אותם זה ראש ממשלה לשעבר, שזה דבר שמעלה את הרף, ושנית הוא אמר את הדברים באופן עובדתי כאילו יש צוות מומחים שנושף בעורפו, נותן את הנתונים, הוא מסיק את המסקנות והוא אומר את הדברים כאמת לאמיתה.
מאחר והדברים הם שקר וכזב הגשנו תביעת דיבה", הסבירה.

"אני לא חולה בזה. אני עוזרת לאנשים אחרים מתוקף תפקידי כפסיכולוגית מומחית בעירייה, מפנה הורים. אני רואה את זה בחמלה רבה, אני חושבת שאני לא צריכה להתבייש, החברה צריכה להתבייש שאנשים כמו מר אולמרט מתייגים אותם באופן שלילי", הסבירה נתניהו. "הנסיכים וויליאם והארי נרתמו להילחם בתדמית השלילית, לעשות את העבודה ההפוכה - לתייג שלילית אדם, זה חמור, במיוחד אדם שהיה ראש הממשלה שלוש שנים, לא משנה מה אני חושבת על תפקודו כראש ממשלה והאזרחים חושבים. זו נקודה שחשוב להבהיר במשפט הזה". היא הדגישה כי המקרה של אולמרט שונה מאמירות אחרות שנאמרו עליה לאורך השנים, "כי הוא ראש ממשלה לשעבר, אולי אנשים יותר מאמינים, לו יש לו מקורות, סוכניות, ידע מסוים, ולכן מטבע הדברים שיותר יאמינו לו".

שרה נתניהו הכחישה כי אושפזה באוסטריה. "שקר מההתחלה ועד הסוף, לא מכירה את בית החולים, לא הייתי באוסטריה 20 שנה מאז שהיינו בביקור רשמי. ביקרנו במחנות ריכוז, הייתה ארוחת ערב רשמית, ביקור קצר כמו כל הביקורים הרשמיים. אולי היה ביקור אחרי זה בהרצאה שבעלי נתן", אמרה. היא פנתה לשופט והציעה גם להציג את הדרכון שלה כהוכחה.

תביעת לשון הרע על סך 837,000 ₪ שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש שלום ת"א, 12 ביוני 2022. ניב אהרונסון
שרה נתניהו באולם בית המשפט, היום/ניב אהרונסון

בשלב זה, הסנגור עבר לחקור את שרה נתניהו, וביקש ממנה לתאר את השכלתה כפסיכולוגית. "כבוד השופט אני שמחה על השאלה, כי התקשורת לא סיקרה את זה", השיבה נתניהו. "תואר ראשון סיימתי בהצלחה, תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית סיימתי בהצלחה. סיימתי אותו ונרשמתי במרשם הפסיכולוגי. עבדתי עשר שנים למבחן המומחיות. מפזרים אותנו בכל הארץ למקומות שונים, אני הגעתי לתחנה הפסיכולוגית ברעננה, היום זה מפורסם, אז זה לא היה מפורסם. קיבלתי הרבה תשבוחות, מאז אני מקבלת הרבה תשבוחות".

טיטונוביץ' שאל אם היא עובדת בשליש משרה, ונתניהו תיקנה אותו. "חצי משרה, שנה אחת ירד לשליש משרה - שלושה ימים בשבוע. אני שמחה שאתה עוזר לבן כספית לספור את השעות שלי כי הוא שולח שאלות למשרד ראש הממשלה כל הזמן". בשלב זה העיר יאיר נתניהו "אם כבר מדברים על אובססיה".

טיטונוביץ' הציג פרסום של הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין על האשפוז כביכול של שרה נתניהו במוסד בווינה ושואל האם היא מכירה את הפרסום. היא השיבה בשלילה. "אין לי מושג מי זה האדם ההזוי הזה, שלא פנה אלי, שלא שאל", אמרה. טיטונוביץ' שאל את גב' נתניהו אם היא בטרנס, והיא השיבה בשלילה. "אני לא בטרנס, גם אם לאשתך היו אומרים דבר כזה שהיא מאושפזת", אמרה.

טיטונוביץ הגיש לנתניהו ידיעה מודפסת עם התגובה שלה לכתבה, אך היא סירבה לקחת את הדפים, הניחה אותם בצד, ושאלה את עורכי הדין: "רגע, מישהו מחייב אותי לקרוא? לא ראיתי את המאמר הזה מעודי, אין תגובה שם, לא התבקשתי לענות". טיטונוביץ' הגיש את המאמר לעורכי הדין. היא המשיכה להכחיש כי הגיבה לכתבה, וטענה כי התגובה שמופיעה בשמה "מפוברקת" וכי איש לא פנה אליה.

הסנגור העיר כי אולמרט היה זה שקיבל את נתניהו לעבודה בעיריית ירושלים. נתניהו השיבה כי "בכוונה הלכתי להתמיין בלי ידיעתו כדי שלא יגידו, אז הוא עדיין היה בליכוד", והדגישה "התקבלתי בזכות עצמי".

טיטונוביץ הזכיר כי נתניהו פרסמה סרטון ברשתות החברתיות כדי להזים את השמועות על האשפוז באוסטריה. "אני פרסמתי סרטונים כל הזמן", אמרה נתניהו, "אמרתי שלא נעלמתי, אני כאן, כרגיל הייתה קורונה, הגבתי לפייק ניוז שנעלמתי. אתה יכול לשאול את טופז שעוזר לי בסרטונים".

בווידאו: בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי וואלה! נשמעת שרה נתניהו בשיחה זועמת עם יועץ בכיר של משפחת נתניהו 25.6.18/מערכת וואלה!

עו"ד טיטונוביץ הזכיר גם את ההקלטה שנחשפה בוואלה!, בה נשמעה נתניהו בשיחה זועמת עם יועץ בכיר של משפחת נתניהו, בתגובה לפרסום ידיעה על פעילותה הציבורית במדור רכילות. נתניהו האשיה בבית המשפט כי הקלטת הזו "בושלה".

"זה לא הקול שלי", אמרה נתניהו. "נעשו מניפולציה בעריכה ובבישול, לראייה אפילו התמונה היא תמונה רעה, זה ערוץ 12 ששוחט אותי באופן קבוע, 30 שנה הם לא אמרו מילה טובה, בישול ועריכה". עו"ד כהן התנגד להשמעת ההקלטה, מפני שהיא לא הוגשה מראש עם תצהיר, והשופט אמר כי ההערה נרשמה. "דיברתי אולי בכעס, מותר לאדם לכעוס, אבל לא בצורה כזו. השיחה הזו בושלה, אני לא אפול ברשת שלך", הוסיפה נתניהו.

עו"ד טיטונוביץ' שאל אם שתתה אלכוהול לפני אותה שיחה. "ממש לא", היא השיבה. "אני כמעט ולא שותה אלכוהול". בתשובה לשאלה אם היא חובבת וודקה, אמרה כי המשקה היה בבלפור "אחרי שקודמנו השאיר שם. כשהגענו לבית ראש הממשלה נשאר מלאי אלכוהול ממר אולמרט".

מאוחר יותר העידה עובדת המעון בלפור לשעבר סילבי גנסיה, שעבדה תחת נתניהו, וטענה כי העובדים ידעו שהיא שותה. "הייתי רואה את הכוסות ליד החדר שלה ושל ראש הממשלה כמעט חצי ריקות, 2-3 כוסות ומה שנשאר אסור לזרוק, והיינו צריכים לשים את מה שנשאר בכוסות פלסטיק ולשים בתוך המקרר רחוק כדי שהילדים לא יראו".

הסנגור ביקש גם להקרין קטע משיחה שערכה נתניהו עם מוניק בן מלך, שהייתה בת זוגו של ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל. גם לכך עו"ד כהן התנגד: "אתה רוצה שנקרין בבית המשפט איך אדון אולמרט מקבל מעטפות כדי לקבל פגישות איתו או אנשים שקנו ציורים מאשתו?", תהה. שרה נתניהו העירה כי "יש לי גם ראיות על הגברת עליזה אולמרט שהיא קיבלה על חשבון המדינה צימרים, תדעו שיש הרבה דברים". עו"ד טיטונוביץ' שאל אם היא מאיימת, וזו השיבה: "אני לא מאיימת, זה בתוך החשבות של משרד ראש הממשלה". השופט העיר להם כי "כאשר הגברת אולמרט תגיש תביעת דיבה זו תהיה זירה טובה מאד להציג את הדברים האלו".

עו"ד טיטונוביץ' התייחס לפסק הדין בתביעת הדיבה של מני נפתלי נגד המדינה ונגד מקורבי נתניהו, שהתקבלה. בתביעה טען נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר, כי עורך דינו של נתניהו, עובדים במעון ומפלגת הליכוד האשימו אותו בניפוח הוצאות המעון סביב פרסום דוח המבקר בנושא. נתניהו הבהירה שכעסה על כך שהיא לא יכלה לערער על פסק הדין בגלל שהתביעה היא נגד המדינה, ולא נגדה אישית.

"את העדת שלא צרחת, שלא תקפת, שלא איבדת שליטה ובית המשפט קבע שזה קרה. בין הדין טעה?", שאל הסנגור, ונתניהו השיבה בחיוב: "טעה טעות מוחלטת". בהמשך לשאלה דומה של הסנגור, השיבה נתניהו כי בית הדין טעה גם בהערכה של "העסקה פוגענית חמורה" במעון. "כל עובד מאיים עליי שהוא ילך לתקשורת, ואני מסתובבת בבית ראש הממשלה. נאמר ואפילו צוטט בערוץ 12 אצל גיא פלג", אמרה נתניהו לפני שעו"ד טיטונוביץ קטע אותה בשאלה "גיא פלג זה דמבו?", בהתייחס לכינוי הלעגני שיאיר נתניהו השתמש בו כלפי הכתב. "וואטאוור", הגיבה נתניהו. "תן לי לדבר, אתה מנסה לסתום לי את הפה, לא יאומן. נאמר לעובדת המשרד - את יכולה לדפוק קופה על חשבון המדינה".

מני נפתלי בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
זכה בתביעת הדיבה. מני נפתלי/ראובן קסטרו

טיטונוביץ' העלה לדיון גם את "פרשת המתנות", במסגרתה נחשדו בני הזוג נתניהו שניסו להעביר לידיהם מתנות שקיבלו בעת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה. נתניהו הזכירה לו שהתיק נסגר אז על ידי היועמ"ש אליקים רובינשטיין, וטיטונוביץ טען כי הדבר אירע "בגלל שבעלך הסביר לו את מצבך הנפשי". נתניהו הכחישה בתוקף את הדברים. "אתה פשוט אומר עכשיו שקרים", אמרה. פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, תקף את הסנגור: "אמיר, אתה איבדת את העשתונות". נתניהו הוסיפה: "בן אדם שעובר את מה שאני עוברת - יש לו בריאות נפשית איתנה מאד".

הסנגור המשיך. "את במו ידייך קילפת את המדבקות מעל המתנות שאת ניסית לגנוב מהמדינה. את הכחשת את זה במשטרה, נכון?", שאל, והיא השיבה: "ברור, כי זה לא נכון. הם היו במחסן של המדינה". יאיר נתניהו העיר מהקהל: "אמרת את המילה גניבה ליד אולמרט".

עו"ד טיטונוביץ' תיאר כיצד נתניהו הכחישה את הדברים בחקירה, ולאחר מכן עו"ד וינרוט ביקש לתקן את עדותה לאחר שהתברר שהיא שיקרה. "אחרי שאת הכחשת הבנת שאת בבעיה, ועו"ד וינרוט שלח מכתב כזה ואמר שאת לא אמרת שהסרת את המדבקות כדי שלא יאשימו אותך באובססיה", אמר. נתניהו הכחישה, ואמרה כי אם הפרקליט וינרוט עשה זאת - זה היה על דעת עצמו. כעת הציג הסנגור את השלמת העדות של נתניהו בחתימתה, והקריא את ההסבר של נתניהו בנוגע להסרת המדבקות, לפיו היא רגישה לניקיון.

בשלב זה טיטונוביץ' ביקש לסיים. "חברים לשעבר, עובדים, מרים אדלסון, כולם בוחרים לתאר אותך בביטויים שקשורים בבריאותך הנפשית? למה כולם בוחרים דווקא את זה?", שאל. תוך כדי השאלה העיר יאיר נתניהו כי אדלסון אינה חברה שלה.

"השאלה מניחה הנחה שקרית", ענתה נתניהו. "זה שקר. רוב האנשים בחיי אוהבים אותי ומעריכים אותי. יש אנשים ספורים שמקבלים תגמולים כמו חיבוק מהתקשורת, או תגמולים כספיים או שהם נחקרים במשטרה ומאיימים עליהם. בחקירה האחרונה בחקירת החמגשיות אנשים באו אלי ואמרו לי: אומרים לנו אם לא תגידו דברים רעים על שרה נתניהו תשבו בכלא. לצערי מה שקורה בבית המשפט עם בעלי מוכיח שתפרו תיקים וכל החקירה נועדה להפיל את בעלי. אם מרים אדלסון אומרת את זה במשטרה [זה] כי מאיימים עליה.

היא טענה כי ההאשמות כלפיה נגועות בשובניזם. "כל הנרטיב של האישה המשוגעת זה נרטיב סקסיסטי", אמרה נתניהו. "לא היו אומרים אותו דבר על גבר. גם על דיאנה אמרו את זה. יש משהו בתרבות השובינסטית שנורא נוח להפוך בדמוניזיציה תקשורתית. זה ש-30 שנה התקשורת עושה את זה לא אומר שזה נכון". לצד זאת היא הכחישה שצרחה על בני אדם שעבדו תחתיה, ובכך הסתיימה העדות.

"צייצתי בהומור. רק לארץ נהדרת מותר?"

אחרי בנימין ושרה נתניהו עלה להעיד בנם, יאיר. החקירה של עו"ד טיטונוביץ התנהלה באופי שונה, הוא מציג ליאיר נתניהו שורה של התבטאויות בטוויטר שבהן הוא כותב על אנשי ציבור ציוצים הקשורים למצבם הנפשי או דברים אחרים. כך למשל, בציוץ על שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, צירף נתניהו קישור לבית החולים אברבנאל, והסנגור ביקש ממנו להסביר את הציוץ.

"צייצתי בתור הומור, מה, רק לארץ נהדרת מותר?", השיב נתניהו. השופט יריב עמית ביקש להבין "איך אדוני רצה לצחוק? אדוני יסביר לי כי פספסתי את הלינק הקומי, שיסביר לי את הכתובת של הלינק". נתניהו הסביר כי יעלון "אובססיבי בקטע חולני לאבא שלי".

טיטונוביץ הציג ציוצים נוספים של נתניהו. ביחס לציוץ על אלי אבידר אמר נתניהו כי "הוא גם אובססיבי באופן חולני לאבא שלי" וביחס לציוץ שבו כינה את אלדד יניב "חולה נפש", הסביר נתניהו כי "הוא קילל אותי ואת ההורים שלי, אני החזרתי לו". אחר כך הוסיף: "כשאתה בוויכוח טוויטר, אתה לא עושה עבודה סמינריונית. מישהו כותב, אתה עונה לו. אולמרט לא הייתה לו פליטת פה והוא חזר בו".

כעת הציג הסנגור מציג שורה של ציוצים של נתניהו על היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. "גילו עבירות פליליות שלהם במיליון דברים", טען יאיר נתניהו. "מי גילה?", שאל הפרקליט. "יש קלטת עם עובדות, קלטת שיש עליה צו איסור פרסום", השיב נתניהו. הוא אף פנה לאהוד אולמרט ואמר לו: "גם אתה הופעת בספר השחור של ג'פרי אפשטיין, גם אתה חגגת, הצלחת לחמוק".

גם ניר חפץ ועוזי ארד זומנו

מלבד בני משפחת נתניהו, אולמרט גם ביקש לזמן לעדות כמה בני אדם נוספים, שייתכן שיספיקו גם הם להעיד היום, בהם עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ; ראש החוג לפסיכולוגיה במכללת תל חי, פרופ' שאול קמחי; ראש המל"ל לשעבר פרופסור עוזי ארד; עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר סילביה גנסין; והרופא האישי של משפחת נתניהו, ד"ר צבי ברקוביץ'.

משפחת נתניהו הגישה תביעת דיבה בסך 837 אלף שקלים נגד אולמרט, שכינה אותם "חולי נפש" בריאיונות שנתן.

לפני כשלושה חודשים וחצי דחה בית משפט השלום תל אביב את בקשת אולמרט להעביר את נתניהו בדיקה פסיכיאטרית יחד עם אשתו, שרה נתניהו ובנם, יאיר נתניהו. אולמרט ביקש להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק בידי פסיכיאטר מטעמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully