וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת הדיבה של מני נפתלי התקבלה: מקורבי נתניהו יפצו אותו ביותר מ-100 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 23:14

בית משפט השלום בהרצליה קבע כי מקורבים למשפחת נתניהו הוציאו את דיבתו של נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר. בתביעה שהגיש ב-2015 טען כי עורך דינו של נתניהו, עובדים במעון ומפלגת הליכוד האשימו אותו בניפוח הוצאות המעון סביב פרסום דוח המבקר בנושא

מקורבי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יפצו את מני נפתלי ב-136 אלף שקלים - כך פסק היום (שני) בית משפט השלום בהרצליה. נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, הגיש תביעת דיבה על סך של חצי מיליון שקלים בשנת 2015, נגד שורה של מקורבים למשפחת נתניהו שהאשימו אותו בניפוח הוצאות המעון סביב פרסום דוח מבקר המדינה בנושא.

לאחר משפט ארוך, השופט גלעד הס קבע כי נפתלי הוא אדם אמין ודחה את טענות הנתבעים "לא מצאתי לנכון כי מדובר באדם שקרן או כזבן. פעולותיו בהזמנת מזון לא נעשו מתוך כוונה להונות או לשקר, אלא מתוך כוונה לרצות את האחראים עליו, בפרט סיידוף והגברת נתניהו", כתב השופט הס.

עוד הוא הוסיף "כאשר עו"ד דוד שמרון, או עו"ד ד"ר יוסי כהן, עומדים אל מול מצלמות הטלוויזיה ומסבירים לציבור כי התובע הינו אדם בלתי אמין, או שקרן, הרי יש נופך של אמינות לאמירות אלו, דבר המעצים את הפגיעה בתובע. דין דומה ניתן לייחס לפרסום הנעשה בדף הרשמי של תנועת הליכוד, מפלגת השלטון באותה עת".

מני נפתלי בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא אדם שקרן או כזבן". נפתלי/ראובן קסטרו

על כן קבע השופט כי הנתבעים, למעט אחת, יפצו את נפתלי: עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו בתיקים רבים ויצא להגנת המשפחה בריאיונות לתקשורת, ישלם לנפתלי 65 אלף שקלים בתוספת 25 אלף שקלים שכר טרחת עו"ד; שני עובדי המעון לשעבר, אמנון זכאי ועופרה שמעוני, ישלמו לנפתלי 18 אלף שקלים כל אחד בגין לשון הרע, ועוד עשרת אלפים שקלים כל אחד עבור שכר טרחת עו"ד; מפלגת הליכוד תפצה את נפתלי בסכום של 25 אלף שקלים ועשרת אלפים שקלים הוצאות. בנוגע לנתבעת נוספת, עו"ד שולמית אשבל, בית המשפט קבע כי היא דיברה אמת ונפתלי יפצה אותה ב-50 אלף שקל מאחר ש"נגררה להליך ארוך ויקר".

מעו"ד גונן בן יצחק המייצג את נפתלי נמסר כי "מני נפתלי היה מהראשונים והבודדים שפתחו צוהר על הנעשה מאחורי הוילון השחור בבלפור. הוא סומן על ידי אנשי ראש הממשלה כאיום ועבר מסע קשה של הכפשות ופגיעות שסופו בפסק דין מהדהד שבו בית המשפט קובע כי מדובר באדם אמין וישר דרך.
אלמלא נחישותו ואמץ ליבו של מני, ייתכן שפניה של מדינת ישראל היו אחרים, ובעתיד נבין יותר מה רבה היתה תרומתו של מני לדמוקרטיה הישראלית".

מעו"ד דוד שמרון נמסר כי "מני נפתלי הגיש תביעת דיבה על סך חצי מיליון שקלים, כנגד עו"ד שמרון ואחרים. בסופו של דבר בית משפט השלום בהרצליה, דחה את מרבית הטענות של נפתלי וקיבל טענה צדדית אחת בלבד, בגינה בית המשפט חייב בסכום זניח של 2% בלבד מסך התביעה הכולל, תוך שנפסק כי עו"ד שמרון פעל בתום לב בענין הוצאות המעונות וגם התנהג בכבוד כלפי מני נפתלי בניהול המשפט. בית המשפט לא חייב את עו"ד שמרון בהוצאות משפט דבר המלמד על כך שמדובר בטענה זניחה. אנו עוד לומדים את פסק הדין, אך על פניו, נדמה שבסוגיה צדדית זו, בכל הכבוד הראוי, נפלה שגגה בפסק דינו של בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully