וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: לא הושגה הסכמה במשפט תביעת הדיבה בין משפחת נתניהו ואולמרט

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 14:07

הצדדים סירבו להצעת הפשרה שהוצעה בביהמ"ש השלום בתל אביב. במהלך הדיון נשאל אולמרט באילו אמצעים נקט כדי לבסס את דבריו לפיהם בני המשפחה "חולי נפש" - האמירה עליה נתבע. בתגובה השיב כי התייעץ עם מומחים המכירים את המשפחה, שהעידו כי מדובר בהתנהגויות "לא נורמליות"

בווידאו: דיון בתביעת לשון הרע שהגישו בני הזוג נתניהו נגד אולמרט/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

דיון בתביעתה של משפחת נתניהו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפתח הבוקר (שני) בבית המשפט השלום בתל אביב. המשפחה הגישה תביעת דיבה בסך 837 אלף שקלים נגד אולמרט, שכינה אותם "חולי נפש" בריאיונות שנתן. בתום הדיון לא הושג הסדר בין הצדדים.

בדיון שאל השופט את אולמרט באילו אמצעים נקט כדי לדעת אם הדברים שאמר הם אמת. הוא הקריא דוגמה בה אמר אולמרט על בני משפחת נתניהו כי "כל רופא פסיכיאטר שיש לו מצפון יגיד - צריך להוציא צו אשפוז לו, לה ולבן, הם כולם אנשים חולים".

בתגובה השיב אולמרט כי עקב אחר המעשים של בני המשפחה ושמע הקלטות שלהם, ואף התייעץ עם מומחים שמכירים אותם, שהעידו בפניו על התנהגויות ש"נכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא 'התנהגויות לא נורמליות'".

השופט הדגיש כי הדיון בתיק אינו עוסק בשאלה, האם התובעים הם אנשים בריאים או שאינם בריאים, אלא האם לנתבע היה את הבסיס העובדתי להגיד את הדברים האלו עליהם.

קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. דנה קופל, פול
התייצבו בבית המשפט כמתוכנן. משפחת נתניהו, הבוקר/פול, דנה קופל

עו"ד יוסי כהן, המייצג את משפחת נתניהו, תקף בדבריו את אולמרט ואמר כי "אם היינו מדינה מתוקנת - המשטרה היתה עוצרת אותו על דבר כזה". בתגובה לדבריו אמר השופט כי "לא בטוח שאתה מדבר על מדינות מתוקנות, ברוך השם אנחנו לא מדינה מהסוג הזה".

קודם לכן טען עו"ד טיטונוביץ, שמייצג את אולמרט, שהתובעים לא הסכימו להתייצב בעצמם לפגישת גישור. בתגובה טען עו"ד כהן כי המשפחה לא רצתה "להעלות את הלהבות", וטען שיכלו להגיש נגד אולמרט "עוד 6 תביעות דיבה, כי המשיך להתראיין ולעשות את הדבר הבזוי וחסר תקדים הזה".

עו"ד טיטונוביץ טען להגנתו אולמרט כי הביע את דעתו במסגרת חופש הדעה הפוליטית. "יכול להיות שהדברים חמורים, ובכל מקרה בלי קשר לעובדה שהדברים פורסמו כהבעת דעה - אומר הנתבע 'בכל מקרה אמת דיברתי'. ולכן אני רוצה להוכיח את אמת דיברתי'".

עוד בוואלה!

משפחת נתניהו ביקשה לא להגיע לדיון בתביעה נגד אולמרט, השופט התנגד: "שיבקשו בזמן"

לכתבה המלאה
קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021/פול, אבשלום ששוני

השופט התעקש שהצדדים ימצאו נוסח מוסכם על שניהם. "אני רוצה שלא נגרור את הדיון חס וחלילה להוכחות. שום דבר טוב לא יוצא מתביעת דיבה לאף צד", אמר. אולם לאחר שחזרו הצדדים מהפסקה, השופט קבע כי חרף המאמצים - לא הושג הסכם בין הצדדים. הוא הורה על המשך בירור התביעה בבית המשפט.

לפי נוסח הפשרה אותו לא קיבל אולמרט, השופט יכל להחליט אם ישלם פיצויים, בהבנה שלא יחייב אותו לכך. מבחינת אולמרט, הדבר היה עלול להתפרש כהודאה בכך שאולי יש לחייב אותו בהוצאות - ולכן פסל זאת על הסף.

קדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
כינה את בני המשפחה "חולי נפש". אולמרט בדיון, הבוקר/פול, אבשלום ששוני

בפתח הדיון התלונן עו"ד אמיר טיטונוביץ שבני משפחת נתניהו לא פירטו את כתובת בתיהם, "מגלים כוונה להתחמק מתשלום ההוצאות, יש דין, הם לא מתנהגים כמו כל תובע אחר, מה כי הם נתניהו?", תהה. בתגובה הביע עו"ד כהן תמיהה על כך שבכך החליט לפתוח. "כתב ההגנה מתאר דברים כל כך מכוערים ובזויים - ואתם מתעסקים בכתובת התובעים?". לבסוף נקבע כי משרדו של כהן ייחשב בתור הכתובת להמציא לתובעים כתבי בית דין ומסמכים הקשורים להוצאה לפועל ככל שידרשו.

עו"ד יוסי כהן בקדם משפט תביעת לשון הרע שהגישו משפחת נתניהו נגד אהוד אולמרט, בימ"ש השלום ת"א, 10 בינואר 2021. אבשלום ששוני, פול
עו"ד כהן/פול, אבשלום ששוני

במאי האחרון, בני משפחת נתניהו הגישו תביעת דיבה נגד אולמרט בסך 837 אלף שקלים, לאחר שלטענתם אמר בריאיונות כי הם "חולי נפש". בחודש יולי הגישו פרקליטיו של אולמרט, עוה"ד אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, כתב הגנה מטעמו לבית המשפט, בדרישה כי שלושת בני משפחת נתניהו יעברו בדיקה פסיכיאטרית רפואית.

בכתב ההגנה נטען כי הפרסומים, לפיהם משפחת נתניהו לוקה במחלת נפש, משקפים את המציאות, ושאולמרט הביע את דעתו בתום לב ומתוך חרדה כנה לגורלה של מדינת ישראל תחת שלטון נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully