וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שיא מנדטים לסמוטריץ' ובן גביר, נתניהו על סף השגת רוב להקמת ממשלה

מסקר מעריב עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הציונות הדתית הייתה המפלגה ה-3 בגודלה עם 11 מנדטים. הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים, ויש עתיד 21. סער מתקרב לאחוז החסימה, מרצ לא נכנסת לכנסת. וגם: כמה אחוזים מהציבור מעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית?

בווידאו: רה"מ מתייחס למשבר הפוליטי וקורא שלא להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות/צילום: רוני כנפו

לו הבחירות היו נערכות היום (שישי), גוש תומכי נתניהו היה זוכה ל-60 מנדטים, לעומת 54 מנדטים של גוש לפיד-בנט - כך עולה מסקר מעריב שהתפרסם הבוקר.

על פי הסקר של מכון פנאלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה בבחירות לכנסת ה-25 ב-34 מנדטים, ירידה במנדט בהשוואה לסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה כמפלגה השנייה בגודלה ומקבלת בסקר הנוכחי 21 מנדטים, לעומת 20 בסקר הקודם.

סקר מנדטים - מעריב. עיבוד תמונה, אתר רשמי
הליכוד יורדת לעומת הסקר הקודם/אתר רשמי, עיבוד תמונה

מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' יחד עם "עוצמה יהודית" של איתמר בן גביר מתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה ומקבלת 11 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם. כחול לבן בראשות בני גנץ יציבה עם 8 מנדטים, כמו גם ש"ס בראשות אריה דרעי.

גם יהדות התורה והרשימה המשותפת רושמות יציבות, וזוכות כל אחת בשבעה מנדטים - כמו בסקר הקודם. לעומת, זאת העבודה בראשות מרב מיכאלי במגמת החלשות, ומקבלת 6 מנדטים לעומת שבעה בסקר הקודם.

ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט יורדת בסקר הנוכחי לשפל של 5 מנדטים לעומת 6 בסקר הקודם. גם ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן מקבלת 5 מנדטים, כמו בסקר הקודם.
את הסקר סוגרות מפלגות הקואליציה תקווה חדשה בראשות גדעון סער ורע"ם בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים כל אחת. מרצ בראשות ניצן הורוביץ לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.5% בלבד מהקולות, לעומת 2.6% בסקר הקודם.

סקר מנדטים - מעריב. עיבוד תמונה, אתר רשמי
יהדות התורה והרשימה המשותפת רושמות יציבות/אתר רשמי, עיבוד תמונה
סקר מנדטים. ללא, מערכת וואלה!
סער על סף אחוז החסימה/מערכת וואלה!, ללא

מהסקר עולה ש-39% מהציבור מעדיף בחירות חדשות לכנסת לעומת 28% שמעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית, ו-19% בלבד שהיו רוצים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. נתון נוסף מצביע על כך ש-45% מהציבור תומך בכך שהממשלה הנוכחית תביא את "חוק הנאשם" להצבעה בכנסת לעומת 33% שמתנגדים לכך.

בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-8 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully