וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבאס דחה את הביקורת על השותפות הערבית בקואליציה: "הניסוי הצליח, נתגבר על המשבר"

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 12:53

יו"ר רע"ם הגיב לח"כ אורבך, שהטיח בח"כ גנאים אחרי נפילת חוק תקנות יו"ש כי הניסיון לשותפות נכשל: "אין ספק שהמפלגות בקואליציה הוכיחו שהן יכולות לעבוד ביחד. יש לנו בעיה עם חברי כנסת מסוימים". לפיד נגד רינאווי-זועבי: "מי שחבר קואליציה צריך להצביע עם הקואליציה"

אלקין: "פעם היינו אומרים ביבי או טיבי היום זה ביבי עובד אצל טיבי"/ערוץ הכנסת

יור רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, השיב היום (רביעי) לטענת חברי כנסת מימינה כי הניסוי עם השותפות היהודית-ערבית בקואליציה נכשל, ואמר כי "הניסוי הזה הצליח! הקמנו ממשלה מאוד מיוחדת, לא רק בהיבט של המפלגה הערבית ומפלגות ציוניות וכו' אבל גם ימין ושמאל, והממשלה מתפקדת, העבירה תקציב, וכמה וכמה החלטות לחברה הערבית ולעוד מגזרים בחברה הישראלית".

יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, בכנס השנתי של מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן. גלעד קולרציק, אתר רשמי
"הניסוי הזה הצליח!". עבאס באוניברסיטת רייכמן, היום/אתר רשמי, גלעד קולרציק

אחרי ההצבעה על חוק תקנות: יו"ש, שנפל ביום שני במליאת הכנסת, ח"כ ניר אורבך (ימינה) הטיח בח"כ מאזן גנאים (רע"ם), כי "אתם לא יודעים להיות שותפים, הניסוי הזה נכשל". עבאס דחה את הדברים בנאום בכנס השנתי של מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן ואמר כי "אין ספק שהמפלגות בקואליציה הוכיחו שהן יכולות לעבוד ביחד. יש לנו בעיה ברמת חברי כנסת מסוימים, שלא נבחרו כי אנשים רצו את האיש הזה, הבחירות לא אישיות, ובכל זאת זה אתגר שצריך להתמודד איתו. יש לי נטייה לחשוב שנתגבר על המשבר הזה ונוכל להשלים את המלאכה". זאת, ברקע לחץ בקואליציה על עבאס ויו"ר מרצ, השר ניצן הורוביץ, לדרוש את התפטרותם של ח"כ גנאים וח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי, כדי להחליפם בכנסת ולאשר את חוק תקנות יו"ש.

עוד בוואלה!

חוק יו"ש נפל, עכשיו הכדור במגרש של סער

לכתבה המלאה

רינאווי-זועבי עצמה התייחסה הבוקר להצבעתה נגד חוק תקנות יו"ש, בניגוד למשמעת הקואליציונית, וטענה כי חופש הצבעה על חוקים המנוגדים לצו מצפונה היה תנאי שהציבה בפני ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לתמיכתה בקואליציה. היא כתבה בטוויטר: "כולם שואלים מה היה בפגישה שלי עם לפיד לפני שבועיים אחרי שפרשתי מהקואליציה. אז כך: באותה פגישה דרשתי שלא אתמוך בחוקים שהם מנוגדים לצו מצפוני ושהם פוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלסטינית". בלשכת לפיד מסרו בתגובה כי "זועבי ביקשה חופש הצבעה לגבי חוק 'ממדים ללימודים' וגם לזה לפיד לא הסכים. מי שחבר קואליציה צריך להצביע עם הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully