וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד קורא לח"כ זועבי להתפטר: "מי שלא יכול לחיות עם הקואליציה - שיעזוב"

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 13:30

רה"מ החליפי התייחס למשבר בקואליציה ולח"כית שהצביעה נגד הצעת חוק תקנות יו"ש ואמר כי "הדבר הנכון וההגון הוא שתחזיר את המנדט". ברקע הלחצים על הורוביץ ועבאס לדרוש את התפטרותם של זועבי וח"כ גנאים, שיבח לפיד את יו"ר רע"ם על השותפות: "מוביל את השינוי באומץ רב"

בווידאו: חוק יו"ש נפל בקריאה ראשונה לאחר שגנאים ורינאווי זועבי הצביעו נגד/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס היום (שלישי) בוועידת דמוקרט TV למשבר בקואליציה ולעתידה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ), שהצביעה אתמול נגד הצעת חוק תקנות יהודה ושומרון, ואמר כי "הדבר הנכון וההגון הוא שזועבי תחזיר את המנדט. אנשים צריכים לעשות עם עצמם את ההחלטה - מי שלא יכול לחיות עם הקואליציה הזו שיעזוב ומי שיכול לחיות איתה שיתחייב לה".

שר החוץ התייחס גם לאמירה של ח"כ ניר אורבך (ימינה) לפיה "הניסוי נכשל" בשותפות עם הח"כים הערביים מרע"ם ואמר כי "לא כל משפט שנאמר במילה בשעת ריתחא צריך לקחת ככיוון פוליטי. במשך 74 שנה לא היתה בממשלה מפלגה ערבית, אנחנו מביאים שינוי בתחום הזה והוא לא יקרה בקלות. יש לנו שותף - מנסור עבאס - שמוביל את זה באומץ רב מהצד של רע"ם. החברה הישראלית לא תסתגל לזה ביום. יהיו הרבה פעמים שאנשים יגידו שזה לא הצליח ותפקידי להגיד שתהליכים זה עסק מסובך קשה וארוך".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למצב הממשלה במהלך תדריך ביטחוני שהעביר וציין לחיוב את התנהלותה בנושא זה. "השנה הראשונה של הממשלה הייתה השקטה ביותר בעוטף עזה, באשקלון ובשדרות. זה הישג אדיר של הממשלה", אמר בנט.

יו"ר מרצ הורוביץ התייחס היום לראשונה בצורה מרומזת לזועבי וכתב כי "מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו".

בציוץ בטוויטר כתה שר הבריאות כי "‏הממשלה חשובה לנו ולישראל, ולמרצ יש בה הישגים רבים. אנחנו מחוייבים להחלפת נתניהו ולבלימת סמוטריץ'/בן גביר. מרצ לא תתן יד לחזרתם לשלטון. זה מחייב מאמץ והחלטות קשות. מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו. אני עובד ללא הרף כדי לשמור על הממשלה ולמנוע בחירות. משוכנע שנצליח".

ח"כ זועבי 19 במאי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אנשים צריכים לעשות עם עצמם את ההחלטה". זועבי/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

לפיד ובנט לוחצים מאתמול על יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר רע"ם מנסור עבאס לדרוש את התפטרותם של חה"כ זועבי ומאזן גנאים, על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימתם להיכנס במקומם ולנסות להעביר את חוק תקנות יו"ש מחדש בכנסת.

ההצעה להאריך את תקנות יהודה ושומרון נפלה אמש בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שחברי הכנסת גנאים וזועבי הצביעו נגד. 58 התנגדו להצעה ו-52 תמכו בה. מעבר לכך, כמה חברי רע"ם ומרצ נעדרו מההצבעה. חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) התפרץ: "אתם לא רוצים להיות שותפים - הניסוי איתכם נכשל". הקואליציה ככל הנראה תנסה שוב להעביר את החוק בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

חוק יו"ש נפל בכנסת: ח"כים מהקואליציה התנגדו למרות איומי סער

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, נפתלי בנט,  גדעון סער. ראובן קסטרו
לוחצים על הורוביץ ועבאס. לפיד, בנט וסער, אתמול/ראובן קסטרו

יו"ר רע"ם עבאס אמר בסיום ההצבעה כי "יש סיכוי טוב שהממשלה והקואליציה תמשיך לשרת את כל אזרחי המדינה. מוקדם לקבוע שהניסוי נכשל". שר החוץ יאיר לפיד אמר בתום ההצבעה: "כמו תמיד אחרי הפסד, נחזור חזקים יותר וננצח בסיבוב הבא". שר המשפטים גדעון סער, שהגדיר את החוק "מבחן להמשך קיומה של הממשלה", יכנס עד סוף השבוע ישיבת סיעה עם חברי הכנסת של תקווה חדשה כדי לקבל החלטות.

לקואליציה יש אפשרות לקדם את החוק בכל שבוע מחדש. פקיעתו היא בסוף החודש הנוכחי, ויהיה ניתן להמשיך בהליך החקיקה גם לאחר שייפקעו התקנות. עם זאת, סער יצטרך להכריע אם ירצה לערוך הצבעה נוספת. אם הכנסת תתפזר לפני סוף החודש הנוכחי, התקנות יוארכו אוטומטית.

2 מיליארד שקלים הוקצו לתכנית החומש לחברה הערבית

ברקע המשבר בקואליציה והקשיים הפנימיים ברע"ם, השרה לשוויון חברתי מירב כהן הציגה היום בכנסת את התקדמות תוכנית החומש של החברה הערבית והודיעה כי הממשלה הקצתה כבר 2 מיליארד שקלים מתוך 30 מליארד השקלים שהוקצו לתוכנית לחמש שנים. כהן הופיעה לצדו של יור רע"ם עבאס בוועדה המיוחדת שבראשה הוא עומד לענייני החברה הערבית, ופירטה בפני הח"כים הערביים את ההתקדמות בהקצאת התקציבים לתכנית החומש מאז שאושרה בממשלה לפני שבעה חודשים.

בין השאר, לפי הנתונים שהציגה כהן, יותר ממיליארד שקלים הועברו לפרויקטים תחבורתיים, ובתחום השיכון והדיור אושרו תוכניות בהיקף של קרוב לחצי מיליארד שקלים. כהן אמרה בדיון כי "מרגע אישור תוכנית החומש לחברה הערבית לפני 7 חודשים אנחנו פועלים באופן יומיומי על מנת להוביל למימושה באופן מיטבי. זו האחריות שלנו לדאוג שהתוכנית אותה אישרנו תצא לפועל כפי שתיכננו, על מנת לשפר את המצב הסוציו-אקונומי של הישוביים הערביים בישראל והחברה הערבית כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully