וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גנאים: "אמשיך להצביע על פי צו מצפוני, בנט צריך לקחת אחריות"

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 11:15

חבר הכנסת מרע"ם שהיה בין המתנגדים לחוק יו"ש שהביאו לנפילתו אמר לוואלה! כי הממשלה הנוכחית לא עוזרת ל"ניסוי" של קואליציה בשותפות עם מפלגתו להצליח. על אף הסערה שעורר, הוא מסר כי הוא לא מתכנן להצביע לפי הקו של הממשלה, וכן מתח ביקורת על התנהגות חברי ימינה

בווידאו: חוק יו"ש נפל בקריאה ראשונה לאחר שגנאים ורינאווי זועבי הצביעו נגד/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ מאזן גנאים מרע"ם אמר הבוקר (שלישי) לוואלה! כי הממשלה הנוכחית לא עוזרת ל"ניסוי" של קואליציה בשותפות עם מפלגתו להצליח, וכן כי ימשיך להצביע לפי צו מצפונו גם בפעמים הבאות. גנאים היה בין המתנגדים בהצבעה על חוק יו"ש שהביאו הלילה לנפילתו בקריאה ראשונה.

"לא ניתן לדעת אם ניסוי השותפות שלנו נכשל, לא יכול לענות על השאלה הזאת כעת", אמר גנאים, אך הבהיר: "זה יקח עוד כמה חודשים עד שנדע אבל לצערי הממשלה הזאת לא עוזרת כדי שהניסוי הזה יצליח".

הוא התייחס להתקפה כלפיו מצד חברי ימינה במליאה בעת שהצביע נגד ואמר כי אינו מתכנן להצביע לפי הקו של הממשלה. "אמשיך להצביע על פי צו מצפוני בכנסת ומי שצריך לקחת אחראיות הוא ראש הממשלה בנט שלא הצליח לשמור על חברי המפלגה שלו".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | מאזן גנאים. ראובן קסטרו
ח"כ גנאים/ראובן קסטרו

ההצעה נפלה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שגנאים וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הצביעו נגד. 58 התנגדו להצעה ו-52 תמכו בה. מיד לאחר מכן חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) התפרץ לעבר גנאים: "אתם לא רוצים להיות שותפים - הניסוי איתכם נכשל".

שר המשפטים גדעון סער, שהגדיר את החוק "מבחן להמשך קיומה של הממשלה", יכנס עד סוף השבוע ישיבת סיעה עם חברי הכנסת של תקווה חדשה כדי לקבל החלטות. כמו כן, הקואליציה ככל הנראה תנסה שוב להעביר את החוק בשבוע הבא.

לקואליציה יש אפשרות לקדם את החוק בכל שבוע מחדש. פקיעתו היא בסוף החודש הנוכחי, ויהיה ניתן להמשיך בהליך החקיקה גם לאחר שייפקעו התקנות. עם זאת, סער יצטרך להכריע אם ירצה לערוך הצבעה נוספת. אם הכנסת תתפזר לפני סוף החודש הנוכחי, התקנות יוארכו אוטומטית.

צעד נוסף שנשקל בקואליציה בעקבות ההתנגדות של ח"כ גנאים וח"כ רינואי זועבי לחוק תקנות יהודה ושומרון היא לבלום חקיקה מטעמם בתקופה הקרובה. במקביל, בקואליציה מפעילים לחצים על יו"ר מרצ ניצן הורביץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס לדרוש את התפטרותם של השניים על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימתם להיכנס לכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully